شماره ۴۱۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۴ آبان
صفحه را ببند
خبر

برای جلوگیری از اعدام آیت‌الله نمر
هاشمی به ملک عبدالله نامه نوشت
آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی در نامه‌ای به پادشاه عربستان نوشت: انتظار می‌رود در این برهه که فتنه‌ها کیان امت اسلامی را نشانه گرفته، عدم اجرای حکم آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر، تفرقه‌افکنان را مأیوس ‌کند و باعث تعامل و حل مشکلات جهان اسلام ‌شود.
به گزارش ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این پیام، با تأکید بر حساس بودن شرایط کنونی منطقه و جهان اسلام، نوشت: تفکر وحدت و تحکیم فرق اسلامی، مسلمانان را از این شرایط نجات می‌دهد.
وی با یادآوری جایگاه روحیه تسامح در اسلام و تأثیر محبت در پیوند قلوب تأکید کرد: مسلمانان اتخاذ چنین تصمیمی را از جنابعالی انتظار دارند.
دادگاه کیفری عربستان‌سعودی چندی پیش حکم اعدام این روحانی شیعه را صادر کرده است، این حکم با واکنش منفی تعداد زیادی از شیعیان جهان مواجه شده. سازمان حقوق بشر عربی نیز محاکمه شیخ نمر را امری بي‌سابقه و خطرناک از نوع خود دانست و اعلام کرد: اعدام‌ها در عربستان برخلاف ارزش‌ها و قوانین بین‌المللی است.

جامعه روحانیت فعلاً تصمیمی برای جانشینی آیت‌الله مهدوی‌کنی ندارد
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که فعلا هیچ تصمیمی درمورد برگزاری انتخابات ریاست جامعه روحانیت نداریم، تصریح کرد: درحال حاضر آیت‌الله موحدی‌کرمانی جلسات جامعه روحانیت را اداره می‌کنند.
به گزارش میزان، حجت‌الاسلام جعفر شجونی با بیان این‌که درحال حاضر هیچ تصمیمی مبنی بر برگزاری انتخابات برای برگزیدن رئیس جامعه روحانیت مبارز نداریم، اظهار کرد: آیت‌الله موحدی‌کرمانی در زمان حیات آیت‌الله مهدوی‌کنی هم بعضی از جلسات جامعه روحانیت مبارز را اداره می‌کردند.پس از رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی در هفته گذشته گمانه‌زنی‌ها برای جانشینی وی در سمت ریاست جامعه روحانیت مبارز آغاز شده است. جامعه روحانیت مبارز در کنار جامع مدرسین حوزه علمیه قم 2 ارگان مهم تصمیم‌گیری برای اصولگرایان محسوب می‌شوند.

 


تعداد بازدید :  308