شماره ۴۱۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۴ آبان
صفحه را ببند
دادستان تهران خبر داد
صدور کیفرخواست سه متهم در پرونده بابک زنجانی
پرونده مرتضوی آماده تصمیم‌گیری است

عباس جعفری‌دولت‌آبادی از صدور کیفرخواست برای سه نفر در پرونده بابک زنجانی، جدیدترین اطلاعات درباره پرونده سقوط هواپیمای آنتونف، لابی‌گری و فساد اخلاقی در ورزش و احضار رسانه‌هایی که در پرونده اسیدپاشی سیاه‌نمایی کردند خبر داد.
به گزارش مهر، جعفری‌دولت‌آبادی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دادسرای انقلاب اعلام کرد: در پرونده بابک زنجانی از ده‌ها نفر بازجویی شده که یکی از آنها از مسئولان بود که 50 ساعت بازجویی آن طول کشید که براساس آخرین تحقیقات به‌زودی کیفرخواست سه نفر از متهمان صادر می‌شود. دادستان تهران با بیان این‌که برخی نمایندگان می‌گویند که آیا بابک زنجانی بازداشت است یا خیر، باید گفت: نباید فکر مردم را مخدوش کنیم. این پرونده بزرگترین پرونده اقتصادی بعد از انقلاب است و حجم مالی و تعداد متهمان آن گسترده بوده و به مسائلی اعم از نفت، ارز، کارگزاری و پول و تجارت متصل است. در این پرونده فروش نفت به فردی که پول نداده، با ال سی‌های بی‌اعتبار انجام شده است ولی برخی که علاقه به مصاحبه کردن دارند، می‌گویند چرا دستگاه قضایی اقدام نمی‌کند یا این‌که این تیم شبکه‌ای بوده است که باید گفت اگر صادق هستید مدارک را ارایه دهید، اما چون این پرونده محرمانه است و در مرحله بازپرسی قرار دارد سکوت می‌کنم و می‌گویم که در پرونده بابک زنجانی تمام تحقیقات توسط بازپرس انجام شده و نقش ضابط کم است. جعفری‌دولت‌آبادی افزود: تمام کسانی که در پرونده بابک زنجانی نقش داشتند اعم از ریز و درشت به دادسرا احضار شده و بازجویی می‌شوند و قطعا سیاست اول قوه قضائیه وصول پول است و به دنبال برخی از حاشیه‌ها که مثلا منشی شرکت یا داماد فلانی در پرونده نقش دارد، نمي‌رويم.
پرونده مرتضوی آماده تصمیم‌گیری است
جعفری‌دولت‌آبادی در مورد پرونده سعید مرتضوی هم خاطرنشان کرد: در این پرونده تحقیقات خوبی انجام شده و بخشی از ابهامات تحقیق و تفحص مستلزم تحقیقات بیشتری بود که آماده تصمیم‌گیری است.
وی افزود: همچنین پرونده سقوط هواپیمای آنتونف در دادسرای جنایی توسط بازپرس ویژه درحال تحقیقات است که تاکنون کارشناسان اعلام کردند نقص هواپیما بیشتر از نقش خلبان بوده است.
دادستان تهران با بیان این‌که باید تولیدکنندگان این نوع هواپیما به ملت پاسخگو باشند، افزود: این بار دادستانی قطعا اقدام قاطعانه خواهد کرد. دولت‌آبادی به موضوع ورود دادستانی به حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: در بحث روغن پالم به سرعت پرونده تشکیل داده و استعلام کردیم، اما انتشار برخی از اخبار موجب شد مردم از مصرف لبنیات خودداری کنند. جعفری‌دولت‌آبادی به موضوعات نابسامانی در ورزش کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشاهده می‌کنیم که مسئولان ورزشی با افراد ضد انقلاب ملاقات می‌کنند و موضوع جعل کارت پایان‌خدمت ورزشکاران و فساد در ورزش و اتفاقات رخ داده در بازی‌های آسیایی تاسف‌آور است. وی به حادثه رخ‌داده در بازی‌های آسیایی اشاره کرد و گفت: این اقدام دل همه را به درد آورد. ایران سرزمین افراد پاک است و فردی با کثافت‌کاری حیثیت کشور را به بازی گرفته است هر چند این فرد کوچک بوده، اما ضرباتی به چهره فرهنگی کشور زده است که قطعا اقدام خواهیم کرد. در ادامه این مراسم، دادستان تهران در جمع خبرنگاران در مورد رسیدگی پرونده‌های زمین‌خواری بیان کرد: در تهران ستادی در این خصوص داریم که ماهانه یک جلسه تشکیل می‌شود که تاکنون صدها حکم در شرق تهران اجرایی شده است، اما دستگاه‌هایی مثل وزارت کشاورزی، محیط‌زیست و سازمان جنگل‌ها باید در واگذاری‌ها دقت کنند و حواسشان به زمین‌های حفاظت شده باشد تا به دست زمین‌خواران نیفتد. در مورد اخیر هم با ورود خانم ابتکار پرونده به سرعت پیگیری شد.وی در پاسخ به این‌که آیا با رسانه‌هایی که با پرونده اسیدپاشی اقدام به برخی سیاه‌نمایی‌ها کرده‌اند، چه می‌کنید، تصریح کرد: این خط از سوی رسانه‌های معاند طراحی شد و رسانه‌های داخلی هم که در این مورد وارد شدند یا تذکر دادیم و یا برخی را احضار کردیم تا این‌گونه وارد نشوند.
دادستان تهران در پاسخ به این‌که دولت از بورسیه‌های غیرقانونی خبر داده و آیا پرونده آن به قوه قضائیه آمده است، گفت: این سوال را بهتر است از دولت بپرسید.


تعداد بازدید :  467