شماره ۴۱۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۴ آبان
صفحه را ببند
روي خط خبر

دستور فوری رییس قوه‌ قضاییه برای پیگیری حادثه اسیدپاشی
رییس قوه‌‌قضاییه ضمن دستور فوری برای پیگیری حادثه اسیدپاشی، ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر مجرم یا مجرمان دستگیر و بسزای اعمال زشتشان برسند. به گزارش میزان در دستور رییس قوه قضایه خاطرنشان شده « چناچه کسانی بخواهند به بهانه این امر، امنیّت و آرامش جامعه را برهم زنند، باید توسط نیروهای امنیتی و انتظامی شناسایی و توسط دادستان حوزه قضایی مربوط تحت تعقیب قرار گیرند». آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه که در حکمی به معاون اول قوه قضاییه این دستور را صادر کرده تاکید کرده است«در اسرع وقت با حضور در استان اصفهان و بررسی مجدّانه موضوع اسیدپاشی و دستورات اکید به نیروهای امنیّتی و انتظامی و دادگستری، مسأله را پیگیری و نسبت به کلّیه مراحل شناسایی، تعقیب و رسیدگی، نظارت لازمه را مبذول و نتیجه را به رئیس قوه قضاییه گزارش کنند»

پرونده رحیمی هنوز به دیوانعالی نرفته است
وکیل معاون اول محمود احمدی‌نژاد، ضمن اظهار بي‌اطلاعی از رفتن پرونده به دیوانعالی کشور گفت: «اگر پرونده به دیوانعالی رفته بود، قطعا ما باید باخبر می‌شدیم اما هنوز خبری در این زمینه به بنده و موکل بنده نرسیده است.» به گزارش ایلنا، محمدرضا نادری افزود: «به صورت رسمی اعتراض کرده‌ایم و طبق روال معمول قوه قضائیه بنا بر همین است که پرونده پس از تجدیدنظر به دیوان ارسال شود ولی مراحل آن به دلایل نامعلوم به تأخیر افتاده است و واقعا نمی‌دانم چرا پرونده‌ای که رأی آن 10 روزه می‌بایست اعلام شود، بیشتر از 100 روز تأخیر داشته و رأی اعلام نشده است.» وکیل رحیمی در پاسخ به این سوال که چرا جزییات پرونده و عناوین اتهامی محرمانه مانده و به رسانه‌ها اعلام نمی‌شود، گفت: «عناوین برای ما مشخص است و دلیلی ندارد آن را به همه بگوییم. ما به همه ایراد داریم که چرا جزییات پرونده را در اختیار افراد دیگر قرار می‌دهند، حال نمی‌توانیم خودمان برخلاف قانون عمل کنیم و حوزه شخصی افراد را نادیده بگیریم. این موارد حوزه شخصی موکل بنده است.»

استاندار تهران: هر تجمعی در استان نیازمند دریافت مجوز قانونی است
روز گذشته در اعتراض به اسیدپاشی‌ها در اصفهان تعدادی از معترضان در مقابل وزارت كشور تجمع كردند. به گزارش ایلنا، این تجمع درحالی صورت گرفت كه معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران گفته بود فرمانداری تهران هیچ‌گونه مجوزی برای تجمع در مقابل وزارت کشور را صادر نکرده است. در همین راستا، سیدحسین ‌هاشمی در واکنش به تحرک برخی مبنی بر تجمع مردمی در اعتراض به حوادث ناگوار اسیدپاشی در اصفهان اظهار داشت: برای هر حرکت اجتماعی و سیاسی چه از جانب تشکل‌های مردم‌نهاد و چه از جانب احزاب سیاسی مجوز تعلق می‌گیرد ولی باید روال قانونی را در هر صورت مدنظر قرار داد. ایسنا نيز از قول استاندار تهران گزارش داده‌است: تاکنون هیچ درخواستی برای مجوز به فرمانداری تهران ارسال نشده است و این تجمع برای دولت موضوعیت قانونی ندارد. با این همه ما حرکات غیرانسانی نظیر اسیدپاشی را به شدت محکوم می‌کنیم و دستگاه امنیتی و قضایی نیز تمام تلاش خود را برای برخورد جدی با این مسأله به کار بسته است.

عارف: اصولگرایان به فکر ردصلاحیت اصلاح‌طلبان نباشند
رئیس بنیاد امید ایرانیان خطاب به اصولگرایانی که در اندیشه ردصلاحیت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آینده هستند، گفت که در جایگاه مدعی‌العموم قرار نگیرند و حکم صادر نکنند. به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در دیدار اعضای شورای مرکزی و منطقه تهران سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی، با تأکید بر این‌که سهم تفکر اصلاح‌طلبی در انقلاب به مراتب بیش از دیگر جریانات سیاسی است، تاکید کرد: دوران تصمیم‌گیری عده‌ای معدود برای اکثریت در یک تشکل سیاسی - اجتماعی به پایان رسیده است و باید در تشکل‌ها براساس خرد جمعی و با توجه به اساسنامه و مرامنامه مصوب تصمیم‌گیری کرد.

رضازاده مدیرکل سیاسی وزارت کشور شد
«حسینعلی امیری» قائم‌مقام وزیر کشور از انتصاب «محمدامین رضازاده» به‌عنوان مدیرکل سیاسی این وزارتخانه خبر داد. قائم‌مقام وزیر کشور عصر شنبه در گفت‌وگو با ایرنا گفت:   مدیرکل سیاسی جدید وزارت کشور از نیروهای باتجربه این وزارتخانه و جزو هیأت‌علمی دانشگاه است.  امیری افزود:   از آقای رضازاده خواسته‌ایم ضمن توجه به ارتباط دوسویه با استانداری‌ها، اطلاعات و اخبار سیاسی استان‌ها را جمع‌آوری كند و پس از تجزیه و تحلیل صحیح، آنها را به صورت واقع‌بینانه مورد تأکید قرار دهد.  عضو هیأت‌علمی، مدرس و مدیر گروه حقوق قضایی دانشگاه جامع علمی- کاربردی، عضو هیأت‌علمی، مربی پژوهشی و مدیر برنامه‌ریزی و توسعه جهاد دانشگاهی شهید بهشتی، فرماندار خوی، فرماندار ماکو، کارشناس حقوقی اداره کل رسیدگی به شکایات ریاست جمهوری، از جمله سوابق مدیرکل جدید سیاسی وزارت کشور است.

 


تعداد بازدید :  271