شماره ۴۱۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۴ آبان
صفحه را ببند
... بارش برف درمناطق کوهستانی



بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل شمالی خزر از بعد از ظهر امروز در استان‌های واقع در حاشیه دریای‌خزر و شمال شرق کشور، دمای هوا کاهش قابل‌توجهی خواهد داشت و بارش باران و در مناطق کوهستانی بارش برف همراه با وزش باد شدید آغاز می‌شود. شدت بارش‌ها ابتدا در استان گیلان و اردبیل آغاز شده و سپس سواحل شمالی کشور و به تدریج شمال شرق کشور تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند. از امروز یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری کاهش دما در کل کشور به ویژه در سواحل شمالی و شمال شرق کشور قابل پیش‌بینی است ضمن اینکه از دوشنبه تا پایان هفته نیز دریای عمان مواج خواهد بود.
کمینه و بیشینه هوای تهران امروز یکشنبه به ۱۰ تا ۲۴ درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. طبق نقشه‌های پیش‌یابی کمینه و بیشینه هوای تهران روز دوشنبه این هفته نیز بین ۸ تا ۱۹ درجه بالای صفر خواهد بود و آسمان تهران در این روز نیمه ابری در بعضی از ساعات ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، هوای تهران طی روز گذشته در شرایط سالم قرار داشته است. شاخص کیفیت آلاینده‌های منواکسید کربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد در پایتخت به ترتیب بر روی اعداد ۲۵، ۹، ۳۵ و ۲۵ قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۵/۲ میکرون به ترتیب روی اعداد ۳۸ و ۴۷ قرار دارد.
در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز گذشته استان‌های اردبیل و چهارمحال‌و بختیاری، خنک‌ترین و استان‌ خوزستان گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.

 


تعداد بازدید :  317