شماره ۴۱۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۴ آبان
صفحه را ببند
طرح نکاشت برای نجات دریاچه

سوشیانس شجاعی‌فرد طنزنویس

[email protected]

در خبرها آمده بود که به منظور احیای دریاچه ارومیه طرحی بسیار پیچیده و هوشمندانه در دست اجراست با نام نکاشت! اگر بخواهم طرح بالای دکترای نکاشت را به زبان زیر دیپلم توضیح بدهم باید بگویم نکاشت یعنی نکار! بله، نکار آقاجان! حالا اگر بخواهم به زبان فوق دیپلم گرافیک دانشگاه پیام نور صحبت کنم باید بگویم که در این طرح به کشاورزان صاحب حقابه زمین‌های اطراف دریاچه ارومیه می‌گویند آقا بیا این 5‌میلیون بده گول رو بگیر، امسال نکار! چیزی نکار! این پول رو با باقی پول‌ها میتونی قاطی بکنی! اشکالی ندارد! در نتیجه این طرح، آبی که معمولا برای کشت محصولات بی‌اهمیت کشاورزی مثل گندم و جو و سیب و توت و انگور و اینها به هدر می‌رفت، داخل دریاچه ارومیه می‌ریزد تا بلکه نگین درخشان آذربایجان دوباره احیا شود.
کمی که فکر کردیم، دیدیم این طرح نکاشت را برای حل باقی مشکلات مملکت هم می‌شود به کار برد، نمی‌دانم چرا تابه‌حال از این طرح‌ها استفاده نشده است! به چند تایی از این طرح‌ها توجه بفرمایید، لازم به ذکر است مجموعه کانل این طرح‌ها به صورت سیمی شده و طلق شفاف جهت ارایه به آقای محسن رضایی و سایر کاندیداهای احتمالی انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری در محوطه سبز روبه‌روی محل ثبت‌نام در وزارت کشور به فروش می‌رسد.
طرح نخورد: طرحی برای کاستن هزینه‌های خوراکی خانوارهای کم‌درآمد! در این طرح از خانواده‌های کم‌درآمد خواسته می‌شود به منظور پس‌انداز مبلغ یارانه و خرید یکجای برج عرب با پول آن، از خوردن ناهار و شام خودداری کنند! این طرح علاوه بر مزایای اقتصادی باعث آب شدن چربی‌های دور استخوان‌های اقشار آسیب‌پذیر خواهد شد!
طرح‌نگیر: طرح تشویق خانوارها از دریافت چندرغاز یارانه!
طرح نپرس: به منظور آرامش فضای عمومی کشور و عدم جوسازی‌های رسانه‌ای، از روزنامه‌ها و رسانه‌های کشور درخواست می‌شود از انتشار اخبار اختلاس و دزدی و سرقت و کلیه اخبار ناجور که روی اعصاب است خودداری کنند. این همه اتفاق خوب در مملکت می‌افتد، از این خبر تهیه کنید. اه. قلم به مزدهای بیکار!
طرح نرفت: به منظور کاهش آمار تصادفات و کشتار جاده‌ای که بعد از هر عید و عزا، یک عده‌ای را عزادار می‌کند، طرح ممنوعیت تردد در جاده‌های کشور به اجرا گذاشته می‌شود!
طرح ناینیستا، ناینیستا، ناینیستا!: مطمئنم کلی زور زدید که بتوانید اسم این طرح را بخوانید و نتوانستید! تا شما باشید قدر استاد جواد خیابانی را که متخصص در خواندن اسامی سخت و دشوار است بدانید! اما از آن‌جا که نمی‌دانید، این طرح برای جلوگیری از گزارش کردن جواد خیابانی عزیز طراحی شده است!
طرح نریخت: به منظور جلوگیری از هدر رفتن آب این سرمایه ملی و نگه داشتن آن برای نسل‌های آینده، از ریختن هرگونه آب در هرگونه معابر، به هر گونه و شکلی جلوگیری خواهد شد!
طرح نمال: امیدوارم که به راه راست هدایت بشوید با آن ذهن منحرفتان! این طرح به منظور تشویق بچه پولدارهای تهران برای دوری از جمع کردن و نشان دادن مال و اموالشان است. همین!
طرح ننال: این طرح ابتدا به منظور هم‌قافیه بودن با طرح نمال درست شد! بعد به این نتیجه رسیدیم که آن را به منتقدان همیشگی وضع کشور اختصاص دهیم و پرسش مهر را این‌گونه بپرسیم که شمایی که از همه چی می‌نالی، خودت برای اصلاح امور چه کرده‌ای؟! پس ننال! اصلاح کن!
طرح نمیر: [...]
طرح نسیم: طرح جدید شرکت‌های اینترنتی برای عرضه اینترنت بی‌سیم و وایرلس با سرعت بسیار زیاد، با قیمت بسیار کم یا سرعت بسیار کم و قیمت بسیار زیاد، دقیقا نمی‌دانم! ولی توی همین مایه‌ها بود!
طرح میخند؟ برای مبارزه با لودگی طنزنویس نماها! در این طرح تا خواننده مطلب طنز از خنده جر نخورد، حق‌التحریر مطلب مربوطه پرداخت نخواهد شد! اسم این طرح با باقی اسم‌ها هم قافیه نیست که نیست! اسم بچه که نمی‌ذارم که بذارم فرشاد و فرزاد و فرهاد و فرداد و فلان!


تعداد بازدید :  355