شماره ۴۱۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۴ آبان
صفحه را ببند
روی خط خبر

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در لرستان از عملکرد هلال‌احمر در حادثه سیل
وقوع سیل در شهر خرم‌آباد بی‌نظیر بود و عوامل جمعیت هلال‌احمر در این استان خدمات به موقع و قابل قبولی را به سیل‌زدگان ارایه کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی با قدردانی از خدمات جمعیت هلال‌احمر در حادثه سیل اخیر در خرم‌آباد گفت: «خدمات و اقدامات هلال‌احمر در امر امداد‌رسانی و جست‌وجو جهت یافتن مفقودین حادثه سیل شهر خرم‌آباد قابل تقدیر است.»
وی افزود: «این حادثه طی سال‌های گذشته کم‌نظیر بود که پس از ۲روز بارندگی این گونه باعث طغیان رودخانه‌ها شود و تا این حد خسارت و آسیب به وجود آورد.»
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی با اشاره به حضور موثر تمامی دستگاه‌ها و ادارات مرتبط در این حادثه گفت: «به نوبه خود از زحمات و تلاش‌های تمامی افراد و کسانی که در این امر خداپسندانه شرکت داشته‌اند، به‌خصوص از عوامل و نیروهای جمعیت هلال‌احمر که در همان ساعات اولیه با حضور در منطقه باعث دلگرمی اهالی منطقه شدند، تشکر می‌کنم.»

آغاز عملیات عمرانی کلینیک درمانی هلال‌احمر ایران در دوبی
عملیات عمرانی ساختمان جدید کلینیک‌ درمانی جمعیت هلال‌احمر ایران رسما آغاز شد.
این برنامه در زمان سفر رئیس جمعیت هلال‌احمر به دوبی آغاز شد. این مرکز درمانی که مجهز به تمام امکانات و تجهیزات بیمارستانی در الگویی کوچک خواهد بود، در مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ متر مربع در منطقه محروم، کم‌برخوردار و پرتردد دوبی ساخته می‌شود و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا ۲‌سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
طرح این درمانگاه پس از موافقت رئیس جمعیت هلال‌احمر آماده شد و با توجه به کارکرد درمانی ساختمان، مجوز آن در کمترین زمان ممکن از سوی مرکز بهداشت دوبی صادر شده است.

آغاز سفرنامه سلامت و امید در استان اصفهان
سفرنامه سلامت و امید سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در شهر اصفهان برگزار شد.
در این برنامه نمونه‌ای از یکی از تابلوهای استاد فرشچیان با امضای او و گلدان میناکاری‌شده‌ای توسط یکی از هنرمندان داوطلب اصفهانی تهیه و به‌نفع بیماران نیازمند به مزایده گذاشته شد.  از دیگر فعالیت‌های برجسته داوطلبان در این برنامه اعلام آمادگی خیرین و داوطلبان شهرستان اصفهان برای کمک به بیماران نیازمند بود. از دیگر برنامه‌های این سفرنامه در شهر اصفهان، افتتاح بازارچه خیریه به نفع بیماران نیازمند، برپایی چادرهای سلامت با حضور پزشکان متخصص داوطلب و ارایه خدمات ویزیت رایگان، مشاوره تغذیه و آموزش امدادوکمک‌های اولیه بود. این سفرنامه در خمینی‌شهر، مبارکه و چادگان نیز برگزار خواهد شد.

امدادرسانی به  حادثه جاده‌ای با یک فوتی و 4 مصدوم
امدادگران هلال‌احمر استان سمنان در تصادف منجر به مرگ در کیلومتر 7 آرادان – سرخه به مصدومان حادثه امدادرسانی کردند.  حسن شکراللهی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: «در ساعت 14:24 روز جمعه تصادف یک دستگاه خودرو ون با تریلی در کیلومتر 7 آرادان – سرخه روی داد که در اثر آن از 3 سرنشین خودرو ون متاسفانه یک نفر در دم جان سپرد و دو نفر مصدوم شدند.» او افزود: «امدادگران پایگاه مرکزی گرمسار بلافاصله با حضور در صحنه عملیات به امدادرسانی آسیب‌دیدگان پرداختند و با انجام اقدامات اولیه درمانی آنان را به مرکز درمانی انتقال دادند.»

عمليات 6ساعته انتقال جسد كوهنورد   اراكي
تيم امداد‌و‌نجات كوهستان جمعيت هلال‌احمر استان مرکزی، جسد کوهنورد سقوط‌کرده از ديواره كوه لجور اراك را به پایین کوه منتقل کرد.
محمد محمدی، معاون امداد‌و‌نجات هلال‌احمر استان مرکزی با اعلام خبر فوت سعيد كرمي کوهنورد تيم مهر آلومينيم اراك در اثر سقوط در مسیر ديواره افزود: «روز جمعه در پي اعلام گزارش اين حادثه بلافاصله تيم امداد‌و‌نجات كوهستان جمعيت هلال‌احمر استان متشكل از 6 نفر امدادگر و پرسنل به همراه تجهيزات كامل كوهنوردي به منطقه اعزام شدند.» محمدی با بیان این‌که اين كوهنورد از ارتفاع 2 هزارو 740 متری سقوط کرده بود، افزود: «با يك عمليات طاقت‌فرساي 6ساعته جسد این كوهنورد به پايين منتقل و تحويل مقامات قضايي شد.»
كوه لجور در 40كيلومتري اراك قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دريا 2860 متر است.


تعداد بازدید :  338