شماره ۴۱۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۴ آبان
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

کاهش ارزش سهام شرکت‌های نفتی
کاهش قیمت‌های نفت سبب شده ارزش سهام شرکت‌های انرژی کاسته شود به‌طوری که میزان فروش سهام گروه نفتی بیش از بقیه گروه‌ها در بورس بوده است. اکنون شرکت‌کنندگان در بازار بورس منتظر شکل‌گیری روند قیمت این کالا در هفته جدید هستند. در رده‌بندی «استاندارد اندپور» ارزش سهام شرکت‌های نفتی بیش از پیش‌بینی 13.8‌درصدی کاسته شده است. سهام این شرکت‌ها در 3ماهه سوم‌ سال‌جاری 9.2‌درصد کاسته شده است.

25 بانک مردود، مردود شدند
25 بانک وام‌دهنده در آزمون سلامت بانک مرکزی اتحادیه اروپا مردود شدند. 105بانک در این آزمون قبول شدند. میان بانک‌های مردودشده 10موسسه با کمبود سرمایه دست‌وپنجه نرم می‌کنند. احتمالا این رقم تغییر خواهد کرد زیرا تا قبل از انتشار نتایج آزمون مذاکرات ادامه
 خواهد یافت.

کف سود صندوق بین‌المللی پول 0.05‌درصد
صندوق بین‌المللی پول با هدف مقابله با تأثیرات کاهش نرخ سود و تورم منفی در اقتصادهای بزرگ، کف نرخ سود 0.05‌درصد را برای حق برداشت مخصوص SDR خود تعیین کرد. بر همین اساس در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های سازمان‌های اقتصادی بین‌المللی از جمله صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی اروپا، کاهش نرخ سود بانکی و تورم در اقتصاد‌های بزرگ جهان و اروپاست. صندوق بین‌المللی پول نرخ سود حق برداشت مخصوص خود را از 3واحد پیشین به 5واحد معادل 0.05‌درصد افزایش داده است.   


تعداد بازدید :  335