شماره ۱۱۷۳ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۵ تير
صفحه را ببند
ویترین ایران

کره‌جنوبی در ایران
سوپرمارکت می‌زند
تسنیم| شرکت بی‌جی‌اف ریتیل، بزرگترین شرکت سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای کره‌جنوبی اعلام کرد قراردادی با یک شرکت ایرانی برای راه‌اندازی شعب این فروشگاه زنجیره‌ای در ایران به امضا رسانده است. براساس این قرارداد، یک شرکت لوازم خانگی ایران مسئولیت سرمایه‌گذاری و اداره فروشگاه‌های این شرکت کره‌ای در ایران را برعهده خواهد گرفت.

تلفات تب کریمه کنگو به ۵ نفر رسید
کریم امیری، معاون دفتر مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی با بیان این‌که تلفات تب کریمه کنگو به ۵نفر رسید، اعلام کرد که تب کریمه کنگو بیماری ۴۰ساله و بومی ایران در کشورهای این منطقه است که هیچ علایم بالینی در دام ندارد اما ویروس آن می‌تواند توسط کنه‌ها یا تماس مستقیم با دام، به انسان منتقل شود و در این زمینه آموزش و رعایت نکات بهداشتی می‌تواند بهترین راه مقابله با این بیماری و کاهش شدید میزان ابتلا و تلفات انسانی ناشی از آن باشد.

اضافه برداشت‌ بانک‌ها از بانک مرکزی کنترل شد
فارس| سیدعلی‌اصغر میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان این‌که اضافه برداشت بانک‌ها کنترل شده و رو به کاهش است، در واکنش به انتقادات به نرخ جریمه اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی گفت: اگر در اختیار بنده بود، این جریمه ۳۴‌درصد را ۵۰‌درصد می‌کردم، چون این پول، پول داغ است و باعث افزایش تورم می‌شود. او افزود: سامانه‌های بانکی را به‌گونه‌ای تنظیم کردیم که بانک‌ها به راحتی دست به اضافه برداشت نزنند. برای برخی بانک‌ها هم اقدامات تنبیهی اعمال کردیم و خوشبختانه هم روند اضافه برداشت‌ها رو به کاهش است و هم به صورت تدریجی درحال بازپرداخت بدهی خود به بانک مرکزی هستند.

اولتیماتوم برای لایحه ساماندهی غیرمجازها
تسنیم| علی‌اکبر کریمی نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورتی که دولت تا هفته آینده لایحه دو فوریتی رسیدگی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز را به مجلس ارایه نکند، طرحی که در این زمینه در مجلس آماده شده، به جریان خواهد افتاد.


تعداد بازدید :  387