شماره ۴۱۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۴ آبان
صفحه را ببند
جنوب

استاندار هرمزگان: فعالیت‌های شهرداری بندرعباس در حوزه مدیریت‌بحران بی‌نظیر است
استاندار هرمزگان از شهرداری بندرعباس به‌عنوان تنها ارگانی یاد کرد که در بحث مدیریت‌بحران اقدامات عملی قابل‌توجهی انجام داده است.
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، جاسم جادری، استاندار هرمزگان در مراسم افتتاح این مرکز اظهار کرد: این مرکز بهترین مکانی است که می‌توان از آن به‌عنوان جان‌پناه در مواقع اضطراری استفاده کرد.
  وی با تقدیر از شهرداری بندرعباس به دلیل فعالیت‌های شایسته در حوزه مدیریت بحران، افزود: شهرداری بندرعباس اولین سازمانی در استان است که بحث مدیریت بحران را به‌صورت عملی پیگیری و اجرا
کرده است.
 استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: افتتاح این مرکز آغاز حرکت‌ها در بحث مدیریت‌بحران است. جادری با تأکید بر این‌که باید مراکز متعددی مانند این مجتمع چندمنظوره مدیریت‌بحران در شهر بندرعباس ایجاد شود، گفت:  شهر بندرعباس یکی از شهرهای در معرض بحران محسوب می‌شود که احتمال وقوع بحران‌هایی مانند جنگ، سیل و زلزله در این شهر به وقوع بپیوندد.
  وی با اظهار این‌که استان ما بحران زده است و ما به‌عنوان مسئولان استان باید همیشه آماده باشیم، بیان کرد: اولین وظیفه همه مسئولان آمادگی است و نباید از بحران غفلت کرد، زیرا هر لحظه ممکن است با حوادثی مواجه شویم که باید آمادگی داشته باشیم.
استاندار هرمزگان تصریح کرد:
مدیریت کردن بحران یک وظیفه مهم است، زیرا در وضعیت‌های بحرانی امور عادی نیست و اتفاقات خارج از قاعده رخ می‌دهد.  
جادری قرار گرفتن 50‌درصد شهر بندرعباس در بافت فرسوده را یک فاجعه عنوان کرد و گفت: همه مسئولان و دست‌اندرکاران باید برای این موضوع به‌سرعت دست به‌کار شوند.

شهردار بندرعباس خبر داد: تشکیل 12 تیم عملیاتی بحران‌شهری
شهردار بندرعباس گفت: ارایه آموزش‌های شهروندی در حوزه مدیریت‌بحران در دستورکار شهرداری بندرعباس قرار دارد.
  به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، عباس امینی‌زاده در آیین افتتاحیه نخستین مرکز چندمنظوره مدیریت‌بحران بندرعباس اظهار کرد: ساخت این مرکز حاصل یک کار تیمی و گروهی است و بر همین اساس، این مکان که از نیازهای ضروری هر شهر است، بنا شده است.
 وی با اشاره به این‌که ساخت و سازهای ابتدایی این پروژه توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان صورت گرفته است، افزود: هدف و برنامه ما این است که در شهر به دنبال پیشگیری باشیم.  امینی‌زاده با اشاره به اعتبار هزینه نیم‌میلیارد تومان شهرداری بندرعباس برای ساخت این مرکز، ادامه داد: با وجود توسعه شهر بندرعباس در ابعاد و مناطق مختلف، این شهر در بحث مدیریت‌بحران شکل موزونی به خود نگرفته است.
 شهردار بندرعباس با بیان این‌که بخش عمده شهر حاشیه‌نشین و فرسوده است که این مساله کار را سخت‌تر می‌کند، گفت: در حوزه سیلاب شهری کارهای مختلفی شروع شده، به نحوی که از مجموع اعتبار 400‌میلیارد ریالی موردنیاز در این خصوص، شهرداری 100‌میلیارد ریال را تأمین کرده است.
 وی با تأکید بر ارایه آموزش‌های محلی در بحث مدیریت‌بحران، افزود: هرچه سطح آموزش قوی‌تر باشد، پیشگیری نیز قوی‌تر است که در این راستا آموزش‌شهروندی مدنظر شهرداری است و تاکنون 896 نفر ساعت آموزش در این راستا انجام شده است.


تعداد بازدید :  277