شماره ۱۱۷۳ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۵ تير
صفحه را ببند
دیدار پانیونیوس با نماینده رژیم صهیونیستی دردسرساز شد
چالش غیرمنتظره 2 ملی‌پوش ایرانی

شهروند| به رسمیت‌نشناختن رژیم اشغالگر قدس از طرف ایرانی‌ها باعث شده در هر میدان ورزشی وقتی پای نماینده‌ای از این کشور در میان باشد، هیچ ورزشکار ایرانی با آنها مسابقه ندهد. طی سال‌های اخیر لژیونرهای ایرانی در فوتبال اروپا در دیدارهای تیم‌های خود مقابل نمایندگان اسراییلی بازی نکرده‌اند و این بار هم ستاره‌های ایرانی تیم پانیونیوس یونان با این چالش رو‌به‌رو شده‌اند و قطعا مقابل حریف اسراییلی تیمشان در لیگ اروپا به میدان نخواهند رفت؛ اتفاقی که می‌تواند محرومیت سنگینی برای احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی در پی داشته باشد.
قرعه بد برای پانیونیوس
شیرینی صعود پانیونیوس به مرحله بعدی یورولیگ هنوز در دهان ملی پوشان ایرانی مزه نشده بود که قرعه‌کشی دور سوم و چهارم رقابت‌های پلی آف یورولیگ ملقب به جام اینترتوتو اوضاع را برای دو ستاره ایران و سران باشگاه پانیونیوس سخت کرد. مشخص شد این تیم یونانی در صورت نهایی‌شدن صعود از این مرحله باید در دور سوم پلی‌آف مقابل نماینده رژیم صهیونیستی به میدان برود. قرعه‌ای که نصیب پانیونیوس شده، چالش بزرگی پیش روی شجاعی و حاج صفی در همین روزهای ابتدایی فصل قرار داده است. البته شرایط برای شجاعی به اندازه حاج‌صفی سخت نیست. مسعود جایگاه ثابتی در تیم پانیونیوس به دست آورده اما حاج صفی در ابتدای حضورش در این تیم نمی‌خواهد با دردسر و حاشیه روبه‌رو شود. قرعه بازی با تیم صهیونیستی باعث شد رسانه‌های یونان با اشاره به مشکلات دیپلماتیک بین ایران و رژیم اشغالگر قدس از دردسر بزرگ باشگاه یونانی برای استفاده دو ملی‌پوش ایرانی پرده بردارند. رسانه‌های یونانی تأکید کرده‌اند که شجاعی و حاج‌صفی قطعا مقابل تیم اسراییلی بازی نخواهند کرد و باشگاه هم باید به اعتقاد آنها احترام بگذارد.
خطر محرومیت برای ایرانی‌ها
این بدشانسی برای برخی از فوتبالیست‌های ایرانی شاغل در اروپا هم رخ داده است. سال‌ها پیش در حالی‌که اشکان دژاگه هنوز به تیم‌ملی ایران نپیوسته بود و برای ولفسبورگ بازی می‌کرد از حضور در ترکیب این تیم در دیدار با نماینده رژیم اشغالگر قدس امتناع کرد. همین موضوع باعث شد دژاگه قید حضور در تیم‌ملی آلمان را بزند و ملی‌پوش ایران شود. وحید‌ هاشمیان با پیراهن بایرن‌مونیخ و علیرضا جهانبخش با آلکمار مقابل نماینده رژیم صهیونیستی به میدان نرفتند؛ البته حاج صفی و شجاعی برای بازی‌نکردن مقابل تیم اسراییلی یا باید محروم باشند یا مصدوم وگرنه با محرومیت از طرف یوفا رو‌به‌رو می‌شوند چون یوفا با مسائل سیاسی در فوتبال کنار نمی‌آید.


تعداد بازدید :  375