شماره ۱۱۷۳ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۵ تير
صفحه را ببند
سراج: دوتابعیتی‌ها و بازنشسته‌های ورزش کنار می‌روند
هشدار سازمان بازرسی به طاهری و کفاشیان

شهروند| با انتشار تازه‌ترین صحبت‌های رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ادامه حضور علی‌اکبر طاهری در باشگاه پرسپولیس در‌هاله‌ای از ابهام قرار گرفت! قاضی سراج روز گذشته درباره مدیران بازنشسته و دو تابعیتی ورزش به مسائل بسیار مهمی اشاره کرد که به نظر می‌رسد زمینه‌ساز تغییراتی در بدنه مدیریتی ورزش و باشگاه‌های فوتبال ایران باشد.
حذف مدیران دو تابعیتی ادامه دارد
سازمان بازرسی کل کشور در سال‌های اخیر جلوگیری از فعالیت مدیران دو تابعیتی را در دستور کار خود قرار داد و به دنبال این اتفاق بسیاری از مدیران شامل این قانون در ورزش و حوزه‌های مختلف مجبور به واگذاری پست مدیریتی خود شدند. قاضی سراج اما روز گذشته درباره ادامه اجرای این قانون گفت: «اخیرا در همین راستا چند مدیر دوتابعیتی اخراج شدند. نظارت سازمان بازرسی در این رابطه متوقف نشده است و مستمرا گزارشاتی را ارایه داده و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم. بررسی دوتابعیتی‌ها همیشه هست و ما روی آن کار می‌کنیم، خصوصا در حوزه ورزش که اخیرا چندین مورد شناسایی شده و تعدادی از آنها حتی از حوزه فعالیتی خود هم اخراج شده‌اند».
اخطار نهایی به بازنشسته‌ها!
ناصر سراج ‌سال گذشته طی نامه‌ای به مدیران ارشد وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد که قانون منع بکارگیری دوشغله‌ها در دستگاه‌های دولتی از تاریخ ابلاغ لازم‌الاجراست و این سازمان با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد. با وجود این‌که در‌ سال گذشته و به دنبال ابلاغیه سازمان بازرسی بسیاری از مدیران بازنشسته از بدنه مدیریتی ورزش ایران حذف شدند، ‌هنوز هستند مدیران بازنشسته‌ای که به کار خود در فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی ورزشی ادامه می‌دهند. قاضی سراج دراین‌باره تأکید کرد: «سازمان بازرسی به این مسأله ورود کرده است، به‌طوری‌ که تعداد زیادی از بازنشسته‌های مشغول به کار در دستگاه‌های دولتی را اخراج کردیم. اخیرا هم تعدادی بازنشسته مشغول به کار در حوزه ورزش شناسایی شدند که پس از اقدامات لازم و پیگیری‌های مربوطه اقدامات قضائی لازم انجام می‌شود و هر کجا این افراد باشند، قطعا برخورد می‌شود».
سرنوشت نامعلوم طاهری و کفاشیان!
با توجه به اخطار رسمی رئیس سازمان بازرسی حالا ادامه حضور علی‌اکبر طاهری در باشگاه پرسپولیس در ‌هاله‌ای از ابهام قرار خواهد گرفت. اخیرا وزارت ورزش اعلام کرده، این مدیر بازنشسته به کار خود در این باشگاه می‌تواند ادامه بدهد اما حالا معلوم نیست با دستور قاطع قاضی سراج با ادامه ماموریت طاهری در پرسپولیس موافقت خواهد شد یا خیر و آیا سازمان بازرسی با صدور مجوز برای این مدیر موافق خواهد بود یا خیر! در فدراسیون فوتبال هم سرشناس‌ترین بازنشسته علی کفاشیان نایب‌رئیس اول مجموعه است که در تمام این سال‌ها با تأکید بر این مسأله که فدراسیون فوتبال یک نهاد NGO عمومی و خصوصی است، توانسته به کار خود ادامه بدهد.

 


تعداد بازدید :  380