شماره ۱۱۷۳ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۵ تير
صفحه را ببند
اخبار جهان

پیونگ‌یانگ پیشنهاد صلح
 رهبر کره‌جنوبی را نپذیرفت

ایسنا| یکی از روزنامه‌های رسمی کره‌شمالی دیروز (شنبه) در مقاله‌ای پیشنهاد صلح کره‌جنوبی را یک اقدام گمراه‌کننده دانست. به نوشته روزنامه رودونگ سینمون، پیشنهاد صلح مون جائه- این،‌ رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در جریان سخنرانی در برلین به جای کمک به بهتر شدن روابط بین دو کره، بیشتر باعث ایجاد موانعی بر سر دستیابی به
 صلح می‌شود.
در ادامه مقاله این روزنامه آمده است: «این پیشنهاد از سوی کسی است که انگار دارد در خواب راه می‌رود و به جای آن‌که کمکی به بهتر شدن روابط بین دو کشور باشد، مانع‌تراشی می‌کند.» این روزنامه پیشنهاد رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی را رد کرد و آن را تغییر اساسی در سیاست و مواضع سئول دانست. مون جائه-این در جریان این سخنرانی گفته بود که آماده دیدار با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی براساس شرایط درست و منطقی است. در بحبوحه افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره ناشی از آزمایش‌های مکرر اتمی و موشکی کره‌شمالی، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی پیشنهاد داد که دو طرف اقدامات خصمانه خود را در مرز متوقف کنند.

با تغییر موضع سابقش
ترامپ: از دیدار پسرم
 با عوامل روس اطلاع داشتم
ایسنا|  درحالی‌که فرزند دونالد ترامپ به دلیل دیدار با وکیلی که گفته می‌شود روابطی با کرملین دارد، اکنون وارد تحقیقات قضائی پیرامون مسأله مداخله مسکو در انتخابات اخیر این کشور شده، رئیس‌جمهوری آمریکا با تغییر موضع سابق خود درباره این دیدار گفت که از آن مطلع بوده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز مدعی شده بود که درباره دیدار فرزند ارشدش با ناتالیا وسلنیتسکایا، وکیل روسی و رینات آخمتشین، لابی‌گر روسی اطلاعی نداشته و از طریق روزنامه نیویورک تایمز از این مسأله مطلع شده است.
با این حال نشریه «تینک پروگرس» اعلام کرده است که ترامپ در پرواز خود به فرانسه طی اظهاراتی که قرار بوده ثبت نشود، اذعان کرده که از این دیدار که جارد کوشنر و پل منافورت، داماد و رئیس کمپینش در آن حضور داشتند، اطلاعاتی داشته است. وی در این‌باره توضیح داد: «شاید درباره این نشست و دیدار مسائلی مطرح شده بود.» وی افزود: «آنها درباره مسائل بزرگ و اتخاذ رویکردهای بزرگی در آن زمان صحبت می‌کردند اما هیچ اتفاقی نیفتاد.» رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین عنوان کرده است که با این حال اطلاعی نداشته که این نشست به این دلیل برگزار شده که اعضای کمپین ترامپ معتقد بودند در جریان آن می‌توانند به اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون دست یابند.

المیادین گزارش داد
عبور ۱۵۰ خودرو نظامی آمریکا
از خاک عراق به سوریه
ایسنا|  یک منبع آگاه اعلام کرد که بیش از ۱۵۰خودرو نظامی آمریکا به تازگی از خاک عراق وارد خاک سوریه شده‌اند. این منبع در مصاحبه با المیادین اعلام کرد که بیش از ۱۵۰خودرو نظامی آمریکا با کادرهای کامل از گذرگاه مرزی فیشخابور، از خاک عراق به خاک سوریه منتقل شده‌اند. این منبع خاطرنشان کرد که این خودروها را پنج بالگرد آپاچی ارتش آمریکا و خودروهای غیرنظامی
 همراهی می‌کرد.
پیشتر شبکه المیادین گزارش‌هایی را مبنی بر تحرکات نظامی گسترده در مرزهای سوریه با اردن مطرح کرد. طبق این اطلاعات، نظامیان آمریکایی، انگلیسی و اردنی در مرزهای جنوبی دو استان السویداء و درعا از تل (تپه) شهاب به گذرگاه نصیب و در منطقه الرمثا تا خربه عواد مستقر شده‌اند درحالی‌که تانک‌های سنگین انگلیسی با ۲۳۰۰ فرد مسلح و تعدادی از بالگردها نیز در آن‌جا هستند و حدود 4هزار فرد مسلح که در اردن آموزش دیده‌اند در منطقه التنف در داخل خاک سوریه حضور دارند.

برگزاری رژه «آزادی و پیروزی»
در بغداد با حضور العبادی
ایسنا| رژه نظامی در بغداد، پایتخت عراق با حضور نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور به مناسبت آزادسازی موصل از دست داعش برگزار شد. این رژه با نام «آزادی و پیروزی» در میدانی در داخل منطقه الخضراء که تدابیر امنیتی در آن‌جا برقرار است، برگزار شد.
دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که رژه آزادی و پیروزی با حضور حیدر العبادی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آغاز شد. در این بیانیه آمده است که در این رژه، تمامی تشکیلات نظامی و امنیتی در وزارتخانه‌های دفاع و کشور و بسیج مردمی (حشد الشعبی) و تعداد زیادی از خانواده‌های شهدا
حضور داشتند.


تعداد بازدید :  363