شماره ۱۱۷۳ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۵ تير
صفحه را ببند
ذره‌بين

تلاش‌ براي يافتن پسربچه 8ساله
شهروند| پارسا، پسربچه 8ساله، 13روز پیش کنار رودخانه‌اي حوالي امامزاده‌ هاشم ناپديد شد و هنوز هم پیدا نشده است.
روز یازدهم تیرماه بود که پارسا پسربچه 8ساله زمانی که با خانواده‌اش به سفر رفته بود، ناپدید شد. او درحال بازی بود که در یک لحظه از نظر ناپدید شد و هیچ‌کس او را پیدا نکرد.
محسن، پدر پارسا در شرح ماجرا می‌گوید: «من صاحب همسر و دو فرزند هستم. دختري 12ساله و پسري 8ساله که گم‌شدن او زندگي‌مان را دگرگون کرده است. عصر روز يکشنبه، يازدهم تيرماه همراه خانواده‌ام و خانواده خواهرم از سفر شمال به تهران بازمي‌گشتيم. بعد از تونل وانا، حوالي امامزاده ‌هاشم جايي به نام نقشه‌شاه در نزديکي رودخانه براي استراحت توقف کرديم. درحال تدارک براي خوردن عصرانه بوديم که خواهرم سراغ پارسا را گرفت. او يک دقيقه قبل کمي دورتر از جايي که توقف کرده بوديم، مشغول بازي بود. آن‌جا دو خودروي ديگر که به نظر مي‌رسيد مثل ما مسافر باشند، توقف کرده بودند. رودخانه نخستین جايي بود که به‌ نظرم رسيد. به سرعت خودم را به رودخانه رساندم. همگي در وحشت اين که پارسا به رودخانه سقوط کرده باشد، شروع به جست‌وجو کرديم اما اثري از پارسا نبود. همزمان با امدادگران هلال‌احمر و ماموران پاسگاه گزنک تماس گرفتيم که امدادگران خيلي زود خودشان را به محل رساندند. غواص‌ها و امدادگران تلاش زيادي را براي يافتن پارسا تا پاسي از شب انجام دادند اما هيچ اثري از پسرم پيدا نکردند. صبح روز بعد همزمان با روشن‌شدن هوا، امدادگران دوباره شروع به جست‌وجو کردند. استخرهاي پرورش‌ ماهي، کارخانه‌هاي سنگ، روستاهاي اطراف و هرجايي را در مسير رودخانه به جست‌وجو ادامه داديم اما هيچ اثري از بچه‌ام پيدا نکرديم. بعد از اين که ماموريت تيم امداد به پايان رسيد، راهي تهران شدم و عده زيادي از دوستانم را براي يافتن پارسا بسيج کردم اما تلاش‌هايمان تاکنون بي‌نتيجه بوده است. من به دو خودرويي که کنار رودخانه توقف کرده بود، مظنون هستم. به ‌خاطر همين عکس پارسا را هرجايي که امکانش بوده، منتشر کرده‌ام. چند روز قبل صاحب يک ساندويچي در رباط‌کريم تماس گرفت و گفت که پارسا را همراه مردي مشتري ديده است. به سرعت خودم را رساندم و چند نفر ديگر حرف‌هاي ساندويچي را تاييد کردند اما نتوانستم ردي از آن مرد پيدا کنم، با اين حال اميدوارم که بتوانم نشاني از پسرم پيدا کنم.»

قتل پدر از سوی پسر سه‌ساله‌اش
شهروند|  پدر اهوازی به صورت ناگهانی توسط فرزند سه‌ساله‌‌اش که سرگرم بازی با اسلحه شکاری بود به قتل رسید.
حوالی ساعت 15 روز جمعه 23تیرماه، مرد جوانی در منزلی مسکونی در منطقه عامری شهر اهواز در حادثه‌ای به ضرب گلوله کشته شد. گفته می‌شود که فرزند سه‌ساله که با پدرش مشغول بازی بود، پدر خود را به قتل رسانده است. گویا پدر اهوازی اسلحه شکاری خود را در منزل در اختیار فرزند خردسالش قرار داده بود تا با آن سرگرم شود. کودک سه‌ساله که مشغول بازی با آلت قتاله بود، به‌صورت ناگهانی ماشه این اسلحه شکاری را فشار داد، غافل از آن‌که این اسلحه دارای فشنگ بود. بعد از این اتفاق دردناک، پدر خانواده به دست کودک خود در دم کشته شد.
این درحالی است که سرهنگ محمد صفری، فرمانده انتظامی اهواز در این‌باره گفت: «این‌که یک کودک سه‌ساله بتواند ماشه اسلحه را فشار دهد یا اسلحه را در دستان خود نگه دارد، جای بررسی دارد و فعلا نمی‌توان درخصوص این‌که چه کسی ماشه را فشرده است اظهارنظر دقیقی کرد. ظاهرا کودک سه‌ساله مقتول در آغوش دایی خود قرار داشت و یک اسلحه شکاری نیز که مجوز آن به نام مقتول بود، در دست دایی کودک بود. متاسفانه با فشرده شدن ماشه اسلحه، پدر کودک که روبه‌روی فرزند خود نشسته بود، مورد اصابت گلوله قرار گرفت. هنوز مشخص نیست که ماشه اسلحه که به قتل این مرد جوان منجر شد، توسط کودک یا دایی وی فشرده شده است. شکایتی نیز از سوی خانواده مقتول طرح نشده تا بتوان ابعاد این حادثه را بررسی کرد.»
صفری با بیان این‌که حادثه در یک فضای کاملا آرام و به‌صورت سهوی رخ داده است، گفت: «هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست عامل این تیراندازی و مرگ پدر اهوازی چه کسی بوده است.»


تعداد بازدید :  480