شماره ۱۱۷۳ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۵ تير
صفحه را ببند
برتری 7ساله کی‌روش بر چشم‌بادامی‌ها بازی آینده را حساس می‌کند
بسیج‌ کره‌ای‌ها برای شکست ایران

شهروند| آمار پیروزی‌های تیم‌ملی ایران مقابل کره‌جنوبی در 7‌سال اخیر آماری فوق‌العاده است. وقتی به تاریخچه بازی‌های ایران و کره مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم که تیم‌ملی ایران 7‌سال است مقابل یکی از ابرقدرت‌های قاره آسیا نتیجه‌ای جز پیروزی کسب نکرده تا نشان بدهد چشم‌بادامی‌ها در مقطع کنونی هنری برای بردن ایران ندارند.
کی‌روش و طلسم کره‌ای‌ها
کره‌ای‌ها در سال‌های اخیر نه‌تنها بردی مقابل ایران به دست نیاورده‌اند بلکه در گلزنی به ایران هم ناکام و ناتوان بوده‌اند. این درحالی است که کره‌جنوبی در سال‌های اخیر یکی از بهترین تیم‌های آسیا بوده‌ و پیشرفت زیادی داشته ‌است اما انگار به دست کی‌روش طلسم شده‌اند. همین موضوع عطش کره‌ای‌ها را برای پیروزی مقابل ایران در دیداری که کمتر از یک‌ماه دیگر برگزار می‌شود را بیشتر از همیشه بالا برده است. البته سرنوشت کره‌ای‌ها برای صعود به جام‌جهانی هم بستگی زیادی به نتیجه بازی آنها مقابل ایران دارد.
یک تیر و دو نشان
خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی در فاصله دوماه مانده تا بازی تیم‌ملی این کشور مقابل ایران از تمهیدات ویژه برای پیروزی مقابل تیم کی‌روش خبر داده است. این خبرگزاری به عزم کره‌ای‌ها برای شکست ایران و صعود به جام‌جهانی برای نهمین‌بار پی‌درپی اشاره کرده است. درحال‌حاضر، چشم‌بادامی‌ها موقعیت حساسی برای صعود به جام‌جهانی دارند. آنها باید در دو بازی باقیمانده مقابل ایران و ازبکستان پیروز باشند تا شانس صعود را از دست ندهند. بعد از اخراج سرمربی آلمانی کره و حضور شین تائه یونگ روی نیمکت این تیم اکنون کره‌ای‌ها امید زیادی به پیروزی در دو بازی آینده و صعود دارند اما خودشان هم می‌دانند کارشان مقابل ایران ساده نیست. به همین دلیل این‌روزها، مسئولان فوتبال کره‌جنوبی هر ابزاری که دارند را به کار می‌گیرند تا هم در بازی حیثیتی مقابل ایران پیروز باشند، هم شانس حضور در روسیه را از دست ندهند.
بهترین فرصت برای کره‌جنوبی
خبرگزاری یونهاپ در تحلیل خود از شرایط تیم‌ملی کره به این موضوع هم اشاره کرده، با این‌که طبق قوانین فیفا تیم‌های ملی برای حضور در بازی‌های رسمی خودشان تنها می‌توانند 72ساعت زودتر از موعد مقرر بازیکنانشان را در اختیار داشته باشند اما سرمربی کره موافقت باشگاه‌های این کشور را جلب کرده تا 10روز قبل از بازی ایران تمام بازیکنان خود را در اختیار داشته باشد. جالب اینجاست که تاکنون تمامی تیم‌های حاضر در لیگ کره با این درخواست سرمربی‌شان موافقت کرده‌اند و تیم‌ملی کشورشان را نسبت به تیم‌های باشگاهی ارجح دانسته‌اند. حالا که صعود ایران قطعی شده و بازی با کره برای شاگردان کی‌روش فرمالیته است، کره‌ای‌ها به خیال خود بهترین فرصت را در اختیار دارند تا هم از ایران انتقام بگیرند و هم راه صعود را هموار کنند.


تعداد بازدید :  359