شماره ۱۱۷۳ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۵ تير
صفحه را ببند
دریچه

شما هم می‌توانید حامی باشید
صدای فقر آن‌قدر بلند نیست که بتوانید آن را بشنوید، اما می‌توانید در هر شغل یا حرفه‌ای که هستید با تخصص خود، کمک مالی یا معنوی و حتی مشارکت در امور خیریه حامی ایتام باشید. زینب قربانی، مسئول شعبه ایتام و سادات خیریه آبشار عاطفه‌ها در کرمانشاه به شبستان گفت: گستردگی نیازهای خانواده‌های تحت پوشش ایتام و سادات اعم از خوراک، پوشاک، آموزش، بهداشت و درمان، اشتغال، فرهنگی و اجتماعی می‌طلبد که خیرین نیکوکار ما را در این راه یاری و مساعدت کنند. وی افزود: با ارزیابی و تحقیقاتی که از مناطق محروم شهر داشتیم، تاکنون 150 خانواده ایتام و سادات نیازمند تحت حمایت قرار گرفته‌اند. قربانی از حمایت 30 خیّر نیکوکار از خانواده‌های تحت حمایت خبر داد و اظهار کرد: جمعیت خانواده‌های تحت پوشش خیریه آبشار عاطفه‌ها بیش از 400نفر است. وی ابراز کرد: برای مساعدت و یاری رساندن به این خانواده‌ها، نیازمند مشارکت خیرین نیکوکار هستیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات و نیازمندی‌های آنان را برطرف کنیم.
مسئول شعبه ایتام و سادات خیریه آبشار عاطفه‌ها در کرمانشاه، با بیان این‌که همه ما می‌توانیم حامی باشیم، اذعان کرد:   دستگیری از نیازمندان و اکرام و اطعام ایتام قبل از این‌که یک وظیفه شرعی باشد یک وظیفه انسانی است. وی بیان کرد:   خیرین می‌توانند با مراجعه حضوری به شعبه ایتام و سادات خیریه آبشار عاطفه‌ها به نشانی کرمانشاه، خیابان سید جمال‌الدین اسد‌آبادی(رشیدی)، کوی شهید ابوالقاسم بهرامی، پلاک ۶ نسبت به حمایت از ایتام، کمک‌های نقدی و غیرنقدی اقدام یا از طریق شماره حساب ۲۸۴۴۴۳۷۷۲۰۵۰۰۱ به نام این خیریه نزد بانک انصار کمک‌های نقدی خود را واریز کنند. قربانی با اشاره به تهیه صندوق‌های صدقه ویژه خانواده‌های نیازمند تحت حمایت این خیریه اعلام کرد: همشهریان عزیز با مراجعه حضوری یا از طریق شماره تلفن‌های
 ۱۵- ۰۸۳۳۷۲۹۵۹۱۳ می‌توانند نسبت به تهیه این صندوق‌ها در منزل یا محل کار خود اقدام کنند. وی با بیان این‌که آماده دریافت نذورات و خیرات مردم نیکوکار استان هستیم، گفت: چنانچه مایل به کمک و همکاری با این موسسه خیریه جهت مشارکت در این امر خداپسندانه هستید، می‌توانید با تهیه مایحتاج روزانه مانند برنج، روغن، مرغ و... شادی‌بخش سفره ایتام باشید.
مسئول شعبه ایتام و سادات خیریه آبشار عاطفه‌ها در کرمانشاه، افزود: اگر پزشک هستید یا در کارهای درمانی تخصص دارید یا با پزشکان خیّری در ارتباط هستید و قادر به همکاری هستند، به ما اعلام کنید تا در امر بهداشت و درمان یاری‌رسان خانواده‌های نیازمند باشیم. وی مشارکت در امور اجرایی موسسه را نوعی دیگر از کمک‌های مردمی قابل عنوان برشمرد و ابراز کرد: مردم خیّر و نیکوکار استان می‌توانند در خرید البسه مورد نیاز خانواده‌های تحت حمایت نیز ما را یاری دهند که درصورت درخواست خیّر با حضور ایتام و سادات صورت می‌گیرد. قربانی گفت: سازمان مردم‌نهاد خیریه آبشار عاطفه‌ها به دنبال تقویت فرهنگ خانواده‌ها و محرومیت‌زدایی است. تا حدودی به اهداف خود رسیده‌ایم اما برای ادامه این راه و خودکفا کردن خانواده‌های تحت ‌حمایت نیازمند یاری و مساعدت مردم خیّر و نیکوکار استان هستیم. وی با بیان این‌که ایتام و نیازمندان پس از تشکیل پرونده و اثبات نیازمندی تحت حمایت این خیریه قرار می‌گیرند، اظهار کرد:   خیرین نیکوکار با مراجعه حضوری به موسسه می‌توانند حامی یک یا چند یتیم شوند و ماهانه مبالغی را به حساب این خانواده‌ها واریز کنند یا کمک‌های خود را شخصا به دست آنان برسانند.

228میلیون تومان کمک کاربران فضای مجازی به بیمارستان خیریه امید
در ایام منتهی به عید فطر، فراخوان بیمارستان خیریه امید (ویژه بیماران مبتلا به سرطان)  در برخی سایت‌ها منتشر و از مردم دعوت شد در صورت تمایل فطریه‌های خود را به این خیریه واریز کنند. در پی این فراخوان، تعداد قابل توجهی از کاربران فضای مجازی در رویکردی انسانی و مهربانانه، فطریه‌های خود را به حساب‌های این خیریه واریز کردند. دکتر جمشید حقگو، رئیس دفتر تهران انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان‌غربی با ارسال نامه‌ای به پایگاه عصر ایران، گزارش مبالغ جمع‌آوری شده را اعلام کرده است. این نامه چندی پیش به دستمان رسیده است. در این نامه ضمن تشکر از همراهی انسان‌دوستانه کاربران فضای مجازی آمده است: به اطلاع می‌رساند، طبق گزارش رسیده، کل مبالغ واریزی به حساب‌های اعلام شده و پرداخت آنلاین، 2‌میلیارد و 284‌میلیون و 250‌هزار ریال بوده است که در مقایسه با یک‌میلیارد و 660‌میلیون ریال دریافتی ‌سال گذشته در همین ایام، نزدیک به 38‌درصد افزایش نشان می‌دهد.


تعداد بازدید :  372