شماره ۱۱۷۲ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۴ تير
صفحه را ببند
تقصیریاب

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي/طنزنویس

[email protected]

این نوشته تقدیم می‌شود به آتنای کوچولوی مردم ایران که زجر کشید.
 با آرزوی شادی برای روح مهربانش
آتنای کوچک که رفت، عده‌ای بدوبدو خودشان را رساندند به رسانه‌ها. می‌دانید بعضی‌ها حرف نزنند می‌میرند. عین آقای دوربینی‌اند در عرصه رسانه. تا یک رعدوبرقی بشود، اینها آماده‌اند در باب تاثیرات دموکراسی و آزادی بر شقایق‌های دشت گودرز هشتادوپنج ساعت کلمه به هم ببافند. سر همین ماجرای آتنای معصوم هم نمی‌شد حرف نزنند و نگویند که این قتل وحشتناک از دید آنها تقصیر تساهل فرهنگی و... است.
برادر حاتم طایی: بنده از حضور این عزیزان در عرصه رسانه خیلی هم استقبال می‌کنم. مهم دیده‌ شدن است به هر قیمتی.  دوستانی که در مورد علت وقوع این جنایت داد سخن سر دادند، خود من هستند ایستاده در کنار چاه در قرن 21.
- اگر ماشین‌‌تان را پارک کردید و رفتید سینما و برگشتید دیدید دزد عزیزی همه ماشین را خالی کرده نه تقصیر دزد است نه مو لای درز امنیت شهری می‌رود. تقصیر شماست که ماشین‌تان را در معرض دید عموم قرار داده‌اید. چند‌ درصدی هم تقصیر اصغر فرهادی است که فیلمی می‌سازد که شما را مجاب می‌کند به جای نگاه کردن سریال اوکیا، عنرعنر بلند شوید بروید سینما.
- اگر در امتحان پایان ترم هم نمره قبولی نگرفته‌اید، تقصیر شما نیست. این را به والدین‌تان هم بگویید. وقتی مراقب امتحانی شما این‌قدر عقده‌ای و روانی است که نمی‌گذارد با بغل‌دستی‌تان صلاح مشورت کنید و ضد فرهنگ مشورت عمل می‌کند، دیگر نباید از شما انتظار بیجا داشته باشند.
- اگر کتاب‌هایتان برای بررسی و دریافت مجوز می‌رود ارشاد و پاراگراف برمی‌گردد هم تقصیر ممیز بخت‌برگشته نیست. وقتی صبح تا شب نشسته‌اید کتاب می‌خوانید و انتظار و سطح توقع‌تان می‌رود بالا، او چه گناهی کرده؟ بی‌سواد که باشید دیگر انتظارتان بیجا بالا نمی‌رود.
- اگر رفته‌اید رستوران و غذای فاسد جلوی شما گذاشته‌اند نه رستوران‌دار مقصر است نه آشپز، نه بازرس بهداشت. اولا شما خیلی پررو تشریف داری. دوم اگر هم کسی مقصر باشد خود شمایی که عکس غذاهای رنگی‌پنگی می‌گذاری اینستاگرام، دل صاحب رستوران را آب می‌کنی. او هم نمی‌تواند از آن غذاها بخورد، بنابراین انتقام می‌گیرد و گوشت الاغ می‌دهد جنابعالی.
- اگر پرواز شما تأخیر دارد هم نه خلبان، نه فرودگاه و نه شرکت هواپیمایی مقصر هستند. تقصیر ایرلاین‌های مزخرف خارجی است که سر وقت می‌پرند و شما را پرتوقع بار آورده‌اند.
- حالا فکر می‌کنید اگر آمار خیانت در کشور سر به آسمان گذاشته مقصر کیست؟ تقصیر فیلسوفان لاابالی غرب و اندیشمندان خائن وطنی است که حاضر نشده‌اند یک ساعت هم که شده از محضر پورازغدی‌ها و حسین ابراهیمی‌ها تلمذ کنند که اگر تلمذ می‌کردند به جای انتشار کتاب فلسفی در باب معرفت انسان،  در مورد قباحت خیانت در خانواده ایرانی دو کلام می‌نوشتند.
- و اگر آمار اختلاس در کشور زیاد شده هم بی‌شک تقصیر شجریان است با آن آسمانی خواندنش. چنان می‌خواند که آدم می‌رود خلسه و دیگر دست خودش نیست که چه می‌کند و حساب و کتاب از دستش درمی‌رود.

 


تعداد بازدید :  849