شماره ۴۱۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۳ آبان
صفحه را ببند
روی خط خبر

جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم چهارشنبه برگزار می‌شود
سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: احتمالا جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در چهارشنبه هفته پیش رو برگزار شود. به گزارش ایرنا، بهروز نعمتی درباره جلسه رأی اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ممکن است جلسه رأی اعتماد چهارشنبه هفته پیش رو برگزار شود، اما امروز هیأت‌رئیسه مجلس برای تعیین زمان برگزاری این جلسه تصمیم‌گیری خواهد کرد. وی همچنین درباره نشست فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت برای بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: صبح روز یکشنبه و پیش از برگزاری جلسه علنی مجلس، این فراکسیون در نشستی برنامه‌های پیشنهادی محمود نیلی‌احمدآبادی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را بررسی و نظر خود را اعلام خواهد کرد.  رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه گذشته در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، محمود نیلی‌احمدآبادی را برای اخذ رأی اعتماد جهت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

عیادت  سیدمحمد خاتمی و هاشمی‌رفسنجانی  از آیت‌الله صانعی
سیدمحمد خاتمی از آیت‌الله یوسف صانعی عیادت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران، در پی بیماری آیت‌الله یوسف صانعی، سیدمحمد خاتمی با حضور در یکی از بیمارستان‌هایت هران از وی عیادت و با کسب اطلاع از مراحل درمانی، برای سلامتی وی دعا کرد. آیت‌الله یوسف صانعی از روز دوشنبه گذشته به دلیل خونریزی گوارشی بستری شد. به گزارش ایسنا همچنین آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی  نیز از آیت‌الله صانعی عیادت کرد.

مدیرکل اطلاعات قم: بخش اعظم اطلاعات دریافتی وزارت اطلاعات از طریق مردم است
مدیرکل اداره اطلاعات قم گفت: وزارت اطلاعات ایران تنها سیستم امنیتی مردم‌گرا و اخلاق‌محور در سطح جهان است. به گزارش ایسنا، مدیرکل اداره اطلاعات قم در سومین گردهمایی مدیران حراست مراکز، سازمان‌ها و واحدهای جهاد دانشگاهی سراسر کشور که در قم برگزار شد، با اشاره به سی‌امین سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات گفت:  وزارت اطلاعات در راستای کشف و شناسایی تهدیدات علیه کشور و نظام و همچنین صیانت از دستاوردهای نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف ایجاد شد و امروز که سه دهه از عمر موفقیت‌آمیز این وزارت می‌گذرد منشأ خدمات عظیمی در سطوح مختلف بوده است. مدیرکل اداره اطلاعات قم یادآورشد: امروز در یک خیزش بزرگ در جهان اسلام هستیم و به همین دلیل تاکنون تجربیات عظیمی اندوخته‌ایم که این تجربیات سرمایه ارزشمندی برای کشور است. وی درباره ویژگی‌های خاص وزارت اطلاعات اظهار کرد: این وزارتخانه دارای ویژگی‌هایی است که در هیچ سیستم امنیتی در سطح جهان مشاهده نمی‌شود. نخستین ویژگی آن نیز این است که این وزارت از هیچ سیستم اطلاعاتی در سطح جهان الگو نگرفته است و نکته دوم نیز این‌که بخش اعظم اطلاعاتی که توسط این وزارت جذب می‌شود از طریق مردم است. مشارکت مردمی و مردمی بودن این سیستم قدرتمند امنیتی از مهم‌ترین و ممتازترین خصایص آن است که نظیر ندارد و در دنیا چنین سیستمی برای همه ناشناخته و تعجب‌برانگیز است. پایبندی به شرع و قانون و در نظر گرفتن تمام جوانب فقهی از دیگر خصوصیات ارزشمند این نهاد است زیرا وزارت اطلاعات باید توسط یک مجتهد اداره شود.  

سخنگوی وزارت کشور: پاسخ برخی استعلامات ندای ایرانیان واصل نشده است
سخنگوی وزارت کشور گفت: بیشتر بررسی‌های اسناد حزب ندای ایرانیان انجام گرفته اما پاسخ برخی استعلامات هنوز نیامده است.
حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که مهلت زمانی ارایه لایحه فعالیت احزاب به مجلس شورای اسلامی به پایان نرسیده است، گفت: این لایحه در فرصت مقتضی به مجلس ارایه می‌شود. وی اظهار کرد: ‌هنوز وزارت کشور برای تکمیل لایحه فعالیت احزاب فرصت دارد و پس از تکمیل لایحه فعالیت احزاب، آن را به مجلس ارایه می‌کند. این درحالی است که کولیوند نایب‌رئیس کمیسیون شورا و امور داخلی مجلس از پایان مهلت سه‌ماهه قانونی جهت ارایه لایحه اصلاح قانون احزاب از سوی دولت به مجلس خبر داده بود. قائم‌مقام وزیر کشور همچنین با بیان این‌که کمیته سه‌جانبه مجلس، وزارت کشور و احزاب فعالیت‌ خود را جهت بازگشایی خانه احزاب و اصلاح قانون فعالیت احزاب دنبال می‌کنند، اظهار کرد: بیشتر بررسی‌های اسناد حزب ندای ایرانیان انجام گرفته اما پاسخ برخی استعلامات هنوز نیامده است. هر موقع این استعلامات آمد بررسی نهایی پرونده حزب ندای ایرانیان در دستور کار قرار می‌گیرد. امیری در پایان افزود: اگر از زمان درخواست استعلام سه ماه بگذرد و مراکز مربوطه پاسخ ندهند باز هم وزارت کشور این پرونده را در دستور کار خود قرار می‌دهد.


تعداد بازدید :  106