شماره ۴۱۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۳ آبان
صفحه را ببند
تکذیب درگیری مرزی ایران و پاکستان

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان بروز درگیری میان ایران و پاکستان در نقاط مرزی را تکذیب کرد.
رهام بخش حبیبی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با فارس در واکنش به برخی اخبار منتشرشده در رسانه‌ها، هر گونه درگیری در مرز ایران و پاکستان را تکذیب کرد.  وز گذشته رسانه‌های داخلی از درگیری مرزی بین ایران و پاکستان خبر داده بودند. به گزارش ایسنا و به نقل از سایت شبکه سماء پاکستان، «نیروهای پاکستانی و ایرانی امروز جمعه در مرز مشترک میان دو کشور تبادل آتش کردند.»این شبکه پاکستانی به نقل از نیروهای امنیتی این کشور مدعی شد که نیروهای ایرانی 5 خمپاره به مرز شهر مشخیل در استان بلوچستان شلیک کرده‌اند و در پاسخ به این آتش نیروهای امنیتی پاکستان نیز 2 خمپاره شلیک کرده‌اند. این شبکه همچنین ادعا کرده که یکی از پرسنل نیروهای پاکستان بر سر این حمله کشته شده است. استان بلوچستان پاکستان در جنوب غربی این کشور قرار دارد که 800 کیلومتر مرز مشترک با ایران دارد. ایران همواره اعلام کرده است که تروریست‌ها و اشرار از مرز پاکستان وارد این کشور شده و اقدام به اعمال تروریستی می‌کنند و بارها از مقامات پاکستانی خواسته‌اند کنترل مرزهای خود را افزایش دهند. مقامات ایرانی حتی برای کمک به نیروهای پاکستانی در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.
باقر حسینی نماینده زابل هم در گفت‌وگو با ایلنا ضمن تکذیب خبر درگیری اخیر ایران و پاکستان در مرز استان سیستان و بلوچستان، تأکید کرد: اگر از طریق رایزنی با مقامات پاکستانی به نتیجه نرسیم، این حق را برای خودمان محفوظ می‌دانیم تا تکلیف تروریست‌ها را روشن کنیم. حتی اگر این برخورد‌ها در عمق خاک پاکستان باشد.
با این حال سه‌شنبه گذشته حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: سال‌هاست سیستان و بلوچستان دچار ناامنی بوده و هرچند وقت یک بار شاهد به شهادت رسیدن فرزندان این مرز و بوم هستیم.  رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه سخنانش خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: از شما به‌عنوان نماینده رهبری در شورایعالی امنیت ملی می‌خواهم که این مسأله را به‌طور جدی پیگیری کنید.  
نماینده زاهدان همچنین یادآور شد: از شورایعالی امنیت ملی می‌خواهم اجازه برخورد با تروریست‌ها در آن سوی مرزها را بدهد و با دادن اجازه موشک‌باران محل استقرار این نیروها در آن سوی مرزها، تکلیف را روشن کند تا بیش از این شاهد شهادت این عزیزان نباشیم.  
علی لاریجانی رئیس مجلس هم در پاسخ به تذکر شهریاری گفت:  این موضوع را با مجلس سنای پاکستان در میان گذاشتیم و با آنها در این زمینه صحبت کردیم ضمن این‌که در شورایعالی امنیت ملی نیز پیگیری خواهیم کرد. 


تعداد بازدید :  118