شماره ۴۱۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۳ آبان
صفحه را ببند
وزارتخانه‌های کشور، دادگستری و اطلاعات مامور شدند
دستور روحانی درباره پرونده اسیدپاشی

رئیس‌جمهوری پس از استماع گزارش دستگاه‌های مسئول درباره موضوع اسیدپاشی در اصفهان خواهان تسریع در پیگیری ماموریت محوله از سوی سه وزارتخانه کشور، اطلاعات و دادگستری در این زمینه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران پس از استماع گزارش دستگاه‌های مسئول درباره موضوع اسیدپاشی در اصفهان، با ابراز تاسف شدید از وقوع این اعمال غیرانسانی و ابراز همدردی با مصدومان و مردم شریف، متدین و غیور اصفهان، خواهان تسریع در پیگیری ماموریت محوله به سه وزارتخانه کشور، اطلاعات و دادگستری در این زمینه شد.
وی پیش از این در دستورالعملی سه وزارتخانه کشور، اطلاعات و دادگستری را برای پیگیری مجدانه موضوع اسیدپاشی در اصفهان و شناسایی عامل یا عاملان و تأمین امنیت شهروندان به‌عنوان مهم‌ترین نیاز جامعه، مامور کرده بود.
رئیس‌جمهوری همچنین هیأت وزیران را مامور کرد که در جلسه یکشنبه بررسی گزارش دستگاه‌های مسئول را در دستور کار خود قرار دهد.
مساله اسیدپاشی به زنان و دختران اصفهانی در روزهای گذشته واکنش‌های زیادی را از سوی مسئولان و جامعه به همراه داشته است. روز چهارشنبه نیز مردم اصفهان و تهران در اعتراض به خشونت‌ علیه زنان تجمعاتی را برگزار کردند و خواستار تأمین امنیت زنان در جامعه شدند.
روز گذشته امام جمعه موقت اصفهان گفت: اسیدپاشی هم از نظر عقلی و هم از نظر شرعی محکوم است و مطمئن هستم کسی یا کسانی که اینچنین کردند دین و ایمان ندارند.
به گزارش ایسنا سیدابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: متاسفانه طبق اعلام‌ها چهار مورد اسیدپاشی در اصفهان رخ داده است که اتفاق ناگواری بود و دل همه مردم را به درد آورده است.
وی با بیان این‌که این بحث ظواهر گوناگونی دارد، افزود: هیچگاه قلب یک مومن یا متدین ابلاغ نمی‌کند که چنین عمل زشتی انجام دهد و من از این تریبون با تمام مردم مومن و متدین اصفهان این اقدام وقیحانه را محکوم می‌کنیم.
امام جمعه موقت اصفهان با تکرار مجدد این موضوع که این‌گونه وصله‌ها به امت حزب الهی نمی‌چسبد از زاویه‌ای دیگر مسأله را بررسی کرد و گفت: همزمانی این اتفاقات با تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر سوءظن‌هایی را پیش می‌آورد که نکند عاملان این حرکات با هویت سرویس‌های جاسوسی کشورهای بیگانه دست به چنین اقدامی زده‌اند یا این‌که آنها اطلاع دارند در زمین دشمن بازی می‌کنند.
خطیب موقت جمعه اصفهان با تأکید بر این‌که در چنین زمانی مردم باید هوشیاری خود را نشان دهند، تصریح کرد: مردم باید با حفظ آرامش اجازه ندهند که مسئولان از مسیر اصلی خارج شوند و به آنها اطمینان دهند که می‌توانند با تمام تمرکز این مسأله را دنبال کنند چراکه مسئولان دلسوزانه به دنبال حل مسأله و پیگیری هستند پس احتیاجی به تجمع و راهپیمایی ندارد. مهدوی گفت: از مسئولان می‌خواهیم هرچه سریع‌تر این مسأله را روشن کنند چراکه جامعه نیازمند آرامش است.
وی خطاب به آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: بی‌شک شما باید با مهربانی تذکر دهید و در تذکرهای خود اخلاق را رعایت کنید، حفظ آبروی فرد هنگام تذکر باید مدنظر قرار گیرد پس باید تا آنجایی که می‌توانید آهسته تذکر دهید تذکر نباید علنی باشد و اخلاق دینی را رعایت کنید اگر می‌بینیم هنگامی که این حوادث به وجود می‌آید آمرین به معروف و ناهیان منکر را نشان می‌دهند به خاطر این است که برخی از این افراد درست تذکر نمی‌دهند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران هم نسبت به حادثه اسیدپاشی در اصفهان واکنش نشان داد و از مسئولان خواست که هرچه سریع‌تر عوامل انجام آن را شناسایی و به اشد مجازات محکوم کنند.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه اسیدپاشی در اصفهان ضمن این‌که این حادثه را بسیار دلخراش، زشت و غیرانسانی خواند که همه را متاثر کرده است، گفت: ما شدیدا این عمل قبیح را محکوم می‌کنیم.
اما حوادث اخیر اسیدپاشی درست زمانی اتفاق می‌افتد که مجلس نیز طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را با وجود مخالفت‌های دولت در دستور کار دارد.  
حسین سبحانی‌نیا عضو هیأت‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر این‌که موضوع اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان ربطی به طرح حمایت از آمرین به معروف ندارد، گفت:  همزمانی این اتفاق با رسیدگی به این طرح در مجلس تصادفی است.
این عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که برخورد جدی دستگاه قضایی با عاملان اسیدپاشی می‌تواند موجب جلوگیری از تکرار این حوادث در آینده شود.  این درحالی است که دادستان کل کشور هم از برخورد عبرت‌آموز با عاملان اسیدپاشی سخن گفته است. به گزارش ایلنا سیدابراهیم رئیسی، اظهار کرد: ما به دادستان عمومی اصفهان اعلام کردیم که با تمام توان تمام نیروها را بسیج کنند تا عوامل اسیدپاشی کشف شوند و با آنان برخورد عبرت‌آمیز صورت گیرد.
وی در ادامه گفت: کسی که دست به چنین کاری می‌زند نه به قانون، نه به انقلاب و نه به دین پیوسته است و البته ما با عاملان اسیدپاشی قطعا برخورد خواهیم کرد.

 


تعداد بازدید :  82