شماره ۴۱۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۳ آبان
صفحه را ببند
خبر

حسام‌الدین آشنا: اعتدال یعنی با افراط و تفریط نمی‌توان آینده کشور را ساخت
مشاور فرهنگی، رئیس‌جمهوری گفت:  منظور از گفتمان اعتدال، گفتمان یک دولت خاص و شعار سیاسی یک دولت نیست بلکه یک راهبرد عظیم ملی است مبنی بر این‌که با افراط، تفریط، جهل، عجله و کوتاه‌نگری نمی‌توانیم آینده کشور را بسازیم. به گزارش ایرنا، «حسام‌الدین آشنا» در نشست «مدیران اتاق فکر استانی کل کشور و مدیران شبکه سیاست‌گذاری عمومی»، با تأکید بر ضرورت هموار شدن راه ورود دیدگاه‌های نخبگان استانی به بالاترین سطوح تصمیم‌گیری در دولت افزود: هموار کردن راه مسیری سیاسی است تا این دیدگاه حاکم شود که باید صداها را شنید و گفت‌وگوی اجتماعی را گسترش داد.  وی خاطرنشان کرد: «اعتدال» چیزی جز درونی‌کردن و تثبیت تعادل نیست، به‌گونه‌ای که امکان زیگزاگ رفتن‌های خیلی شدید را کم کنیم.  احتیاج داریم این دیدگاه‌های ملی را در سطح استان‌ها رواج دهیم. آشنا با بیان این‌که «راهبردی‌ترین مسأله کشور، ایجاد راهبردهایی است که بر سر آنها اجماع وجود داشته باشد.»، تصریح کرد: اگر بر سر راهبردی که فکر می‌کنیم بهترین است، اجماع وجود نداشته باشد، همان راهبرد موجب اختلاف و همچنین تضعیف خود می‌شود،  بنابراین چاره‌ای جز گفت‌وگو نداریم.  وی افزود: اگر بتوانیم مباحثات علمی و سیاسی کشور را حول مسائل سیاستی ملی سامان دهیم، آنگاه اولویت‌های سیاستی ملی، مورداختلاف هیچ جناح و گروهی قرار نمی‌گیرد و دیگر بر سر موارد بی‌فایده اختلاف نمی‌کنیم، بلکه برای ارایه راه‌حل‌های پرفایده به رقابت می‌پردازیم.  اگر رقابت‌ها در کشور بر سر مسائل مفید و ارایه راه‌حل باشد، کشور بیمه می‌شود.

9 عضو کابینه دربهارستان حضور می‌یابند
ایرنا|  9 عضو کابینه طی هفته آینده در جلسه علنی یا کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور می‌یابند ضمن اینکه قرار است 3 گزارش تحقیق و تفحص از دستگاه ها در جلسه علنی مجلس قرائت شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته پیش‌رو علاوه بر ادامه بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در جلسات علنی، 3گزارش تحقیق و تفحص را استماع می‌کنند، ضمن اینکه قرار است علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سوال ملی ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس پاسخ دهد. همچنین نمایندگان طی هفته آینده گزارش کمیسیون عمران درمورد بررسی زلزله‌های دوازدهم و نوزدهم دی ماه سال1392 بستک و جزیره کیش در استان هرمزگان را استماع می کنند.
این در حالی است که کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز هفته پرکاری را پیش رو دارند. بر این اساس علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، علی طیب‌نیاَ، وزیر امور اقتصادی و دارایی، مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، محمدرضا نعمت‌زاده،  وزیر صنعت، معدن و تجارت، ولی‌الله سیف، رییس کل بانک مرکزی، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و البته عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور می‌یابند که برخی برای پاسخ به سوالات نمایندگان و برخی دیگر برای ارائه گزارش در این کمیسیون‌ها حضور خواهند یافت.

عیادت معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری از مصدوم اسید پاشی
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری با حضور در بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی بیمارستان شهید چمران از سهیلا جورکش یکی از قربانیان حادثه اسیدپاشی عیادت کرد.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «شهیندخت مولاوردی» عصر جمعه در این دیدار با توضیحات و گزارشات رئیس بیمارستان و کادر پزشکی در جریان آخرین وضعیت جسمی و روحی خانم «سهیلا جورکش» قرار گرفت و بر لزوم رسیدگی‌های لازم جهت بهبود کامل وی تاکید کرد. معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری همچنین در گفت‌وگوی صمیمی با این مصدوم از وی دلجویی کرده و با اشاره به سلام‌ها و دعای رئیس‌جمهوری گفت: به‌عنوان عضو کوچک دولت،لحظه به لحظه وضعیت شما و دیگر قربانیان را پیگیری می‌کنم و امیدوارم هرچه سریع‌تر سلامتی خود را به دست آورید.

داعش 20 عراقی را در موصل اعدام کرد
ایرنا| یک مقام محلی در استان «نینوا»ی عراق اعلام کرد که تروریست‌های تکفیری داعش روز جمعه 20 عراقی و از جمله 5 افسر پلیس را در موصل اعدام کردند. به گزارش پایگاه خبری عراقی «الیوم السابع»، این شخص که خواست نامش ذکر نشود گفت: گروه داعش این افراد را به ضرب گلوله اعدام کرد و اجساد آن ها را تحویل پزشکی قانونی این شهر داد. وی افزود: این 5 افسر پیش از سقوط موصل، دراداره پلیس استان نینوا خدمت می‌کردند. داعش هفتم سپتامبر(16 شهریور ) نیز 40 نفر دیگر را که برخی از آنان کودک بودند، در موصل اعدام کرد.

 


تعداد بازدید :  98