شماره ۴۱۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۳ آبان
صفحه را ببند
آخرین وضع بازیکنان متخلف فوتبال
به‌خاطر چند سرباز

به‌خاطر چند سرباز
شهروند| یکی از بحث‌های داغ ماه‌های اخیر فوتبال ایران ماجرای کارت‌های معافیت جعلی برخی از بازیکنان بود که این روزها با پیوستن آنها به تیم‌های مختلف نظامی درحال مختومه شدن است. البته با این وجود هنوز پرونده برخی از بازیکنان که به موقع به سازمان نظام وظیفه مراجعه نکرده بودند، باز است. در همین رابطه مهرداد پولادی، شناخته‌شده‌ترین فوتبالیستی است که چند بار از سوی نظام وظیفه احضار شده اما همچنان در خارج از کشور به سر می‌برد. با دستور سازمان نظام وظیفه او از حضور در تیم‌ملی محروم است و به محض ورود به ایران در اختیار مراجع قضایی قرار می‌گیرد. همچنین طبق گفته باران چشمه، رئیس کمیته تربیت‌بدنی نیروهای مسلح وضع شجاع خلیل‌زاده امروز مشخص می‌شود.
حضور قطعی ماهینی در انزلی
حسین ماهینی بعد از این‌که نتوانست برای پرسپولیس به میدان برود راهی تبریز شد و به‌عنوان بازیکن سرباز با تراکتورسازی قرارداد امضا کرد اما امریه او برای ملوان و نیروی دریایی صادر شده و باید به انزلی برود تا در نیم‌فصل دوم در این تیم بازی کند؛ البته سینا عشوری که همراه با ماهینی با تراکتور قرارداد بسته بود، در تبریز ماندگار است.
مجازات  متخلفان اصلی
تمام بازیکنانی که در این پرونده کارتشان باطل شده، هیچ‌کدام خودشان جعل سند نکرده‌اند و توسط افرادی معافیت‌هایی نظیر کفالت پدر و مادر و پزشکی گرفته‌اند. به نظر می‌رسد علاوه بر ابطال کارت‌های این بازیکنان مراجع قضایی به دنبال مسببان اصلی این ماجرا هستند.
 باران چشمه دراین‌باره می‌گوید: «برخی افراد از قبال این کار پول‌های کلان دریافت کردند و البته به‌زودی شناسایی و به مردم معرفی خواهند شد.»
4 باشگاه و دعوا بر سر بازیکنان
در لیگ برتر و لیگ دسته اول در مجموع 4 باشگاه نظامی حضور دارند که تقسیم این بازیکنان میان این باشگاه‌ها شائبه‌های زیادی را ایجاد کرده است.
 به نظر می‌رسد ملوان از سایر باشگاه‌ها جلوتر است و با جذب ماهینی و افشین و 5 بازیکن دیگر سهمیه‌اش را گرفته است. تراکتورسازی نیز سینا عشوری را جذب کرده و به دنبال جذب چند بازیکن مطرح دیگر است اما 2 تیم نیروی زمینی و فجرسپاسی هنوز بازیکن سربازی از میان این افراد جذب نکرده‌اند که البته این 2 باشگاه به‌ویژه فجرسپاسی به نحوه سهمیه‌بندی این بازیکنان اعتراض کرده و حتی از شیراز چند بازیکن را برگشت زده‌اند.


تعداد بازدید :  93