شماره ۴۱۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۳ آبان
صفحه را ببند
پایان انتظارها برای اولین ال‌کلاسیکوی فصل 2015-2014
نبرد الماس نشان

شهروند| برخلاف روزنامه‌های احساس‌زده اسپانیایی که از 2 هفته قبل ریزترین اتفاقات مربوط به دویست و شصت و یکمین ال‌کلاسیکو را به مهم‌ترین اخبار فوتبالی دنیا و حتی اسپانیا ترجیح داده‌اند، این جدال همیشه بزرگ جای نقد دارد. بي‌مقدمه خاطره مخوتو گونزالس، داور باسابقه اسپانیایی که سابقه قضاوت در چندین ال‌کلاسیکو را دارد، بخوانید: «از زمان ورود مورینیو به رئال‌مادرید، تنش‌های بیرون میدان به تمامی به درون زمین تسری پیدا کرد. بازیکنان بیش از این‌که به دنبال بازی زیبا و نتیجه باشند در تلاش برای ساکت کردن رقیب بودند، مثل بازیگران تئاتر خودشان را به زمین می‌انداختند و کار قضاوت را برای بزرگ ترین داوران هم سخت می‌کردند.» شاید این اظهارات کاملا درست باشد اما زیبایی این ال‌کلاسیکو واقعا غیرقابل انکار است.
آخرین   ال‌کلاسیکو؟
در صورت مستقل شدن کاتالونیا در انتخابات
 پیش رو، شاید شاهد آخرین ال‌کلاسیکوهای تاریخ لالیگا در فصل جاری باشیم چون طبق قانون، تیم‌های یک کشور مستقل نمی‌توانند در لیگ کشور دیگری بازی کنند و بارسلونا هم از این قاعده مستثنا نیست. دراین شرايط اما رئال می‌تواند برای مسی سنگ تمام بگذارد. اعجوبه بارسلونا در صورت زدن یک گل دیگر بالاتر از تلمو زازا، بهترین گلزن تاریخ لالیگا قرار می‌گیرد و گفته می‌شود اگر این اتفاق امروز عصر در برنابئو رخ دهد، بازی چند لحظه متوقف و از مسی تجلیل خواهد شد.
رئال بدون بیل
غایب بزرگ رئال‌مادرید در این ال‌کلاسیکو کسی نیست غیر از زننده یکی از زیباترین گل‌های تاریخ ال‌کلاسیکو در فینال فصل گذشته جام حذفی اسپانیا. رئالی‌ها در حضور کریس رونالدو، گلزن‌ترین رئالی ال‌کلاسیکوهای تاریخ نوکمپ غمی ندارند. از سوی دیگر خط دفاعی بدون گل خورده بارسلونا و خط حمله‌ای متشکل از نیمار، مسی و سوارس، احتمال گل نخوردن رئال‌مادرید در ال‌کلاسیکوی خانگی را تقریبا ناممکن جلوه  می‌دهد.
دغدغه‌هایی درباره سوارس
ستاره اروگوئه‌ای بارسلونا درست امروز پایان محرومیت ناشی از گاز گرفتن کیلینی در جام‌جهانی را جشن می‌گیرد اما بازی دادن به او ریسک بزرگی محسوب می‌شود.
آمار و ارقام
*شبکه اسکای انگلیس از پخش 15 دقیقه اول ال‌کلاسیکو محروم است چون طبق قانون، بین ساعات45 : 14 تا 15 : 17 دقیقه، هیچ‌یک از شبکه‌های انگلیس مجاز به پخش فوتبال زنده فوتبال خارجی نیستند و هرچه اسکای پذیرفته ال‌کلاسیکو را رأس ساعت شروع به وقت انگلیس (ساعت 17) پخش کند اما به نظر می‌رسد اکثر فوتبالدوستان جزیره از دقیقه 15، اولین رئال - بارسای فصل را تماشا کنند./ * در 228 ال‌کلاسیکوی قبلی در لیگ، رئال 91 و بارسا 89 بار به پیروزی رسیده‌اند. از 756 گل رد و بدل شده، 385 گل سهم بارساو 371 گل سهم رئال‌مادرید بوده است./ * از 27‌سال پیش تابه‌حال، هیچ‌یک از ال‌کلاسیکوهای برنابئو، بدون گل تمام نشده است./ *مانوئل سانچس، کاپیتان سابق رئال‌مادرید با 43 بار حضور در ال‌کلاسیکو، رکورددار حضور در این جدال جذاب است./ * نایک برای ال‌کلاسیکو یک توپ جدید را طراحی کرده که به رنگ زرد و از بالاترین سطح تکنولوژی برخوردار است.

اظهار نظرها
کریس رونالدو: «واقعاً درک نمی‌کنم که چرا با وجود این‌که ما چهارشنبه‌شب در لیگ قهرمانان اروپا بازی کردیم باید ال‌کلاسیکو شنبه برگزار شود. در این بازی هم قرار نیست جلوی لیونل مسی بازی کنم. مقابل بارسلونا قرار خواهم گرفت. بارسا تیم بزرگی است و باید بگویم 2 تیم شبیه به هم بازی می‌کنند.»
کارلو آنچلوتی: «حالا در رئال مربیگری می‌کنم و نمی‌توانم هیچ‌گاه سرمربی بارسلونا شوم. باید به تاریخ باشگاه‌هایی که در آنها مربیگری کرده‌ام، احترام بگذارم.»
اینیستا: «بازی کردن در زمین رئال هرگز آسان نیست. مشکل بتوان گفت که در این بازی چه اتفاقی می‌افتد. جزییات تعیین‌کننده نتیجه نهایی خواهد بود. در هر لحظه ممکن است که یک تیم پیش بیفتد. می‌خواهیم یک بازی خوب را مقابل رئال انجام داده و برنده میدان شویم.»
کلودیو براوو: «ترس از رئال؟ هرگز چنین فکر نمی‌کنم. بازی در سانتیاگوبرنابئو به من انگیزه مضاعف می‌دهد. بازی مقابل رونالدو می‌تواند بهترین انگیزه برای دروازه‌بانی چون من باشد تا توانایی‌هایش را به رخ همه بکشد.»
ترکیب احتمالی 2 تیم
رئال‌مادرید: کاسیاس، راموس، پپه، کارواخال، مارسلو، ایسکو، کروس، رودریگس، مودریچ، بنزما و  رونالدو
بارسلونا: براوو، آلبا، پیکه، متیو، آلوس، بوسکتس، اینسیتا، راکیتیچ، نیمار، مسی و سوارس


تعداد بازدید :  115