شماره ۴۱۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۳ آبان
صفحه را ببند
در مرحله دوم و با رشد 11 درصدی خانوارهای مشمول
7.8 میلیون نفر بسته غذایی می گیرند

شهروند| تعداد مشمولان دریافت بسته حمایت غذایی در مرحله دوم که قرار بود توزیع آن از 23 مهرماه امسال آغاز شود، 11‌درصد بیشتر شد. بر این اساس هیأت وزیران، در جلسه 20مهرماه خود تصمیم گرفت تا در مجموع 3‌میلیون و 153‌هزار و 995 خانوار شامل 7‌میلیون و 862‌هزار و 7 نفر از افراد آسیب‌پذیر جامعه بسته غذایی دریافت کنند. درحالی‌که در مرحله نخست توزیع سبد غذایی بخش عمده‌ای از جامعه مشمول دریافت شدند و در نحوه شناسایی و توزیع آن مشکلات زیادی به‌وجود آمد، دولت تصمیم گرفت تا سبد حمایت غذایی را تنها به اقشار آسیب‌پذیر که تحت‌پوشش نهادهای حمایتی (کمیته امداد امام‌خمینی(س) و سازمان بهزیستی) و اشخاص شناسایی‌شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، توزیع کند.
البته عمده مشمولان این طرح حمایتی را تحت‌پوششان نهادهای حمایتی تشکیل می‌دهند، به‌طوری که از مجموع مشمولان 7‌میلیون و 10‌هزار و 403 نفر از نهادهای حمایتی تنها 851‌هزار و 988 نفر از اشخاص شناسایی شده توسط وزارت رفاه هستند. تعداد خانوارهای نهادهای حمایتی نیز در مصوبه جدید دولت بالغ بر 2‌میلیون و 940‌هزار و 998 خانوار است و مابقی خانوارها(2212‌هزار و 997 ) از سایر اشخاص هستند.
افزایش 11‌درصدی خانوارها و 4.3‌درصدی افراد
درحالی‌که هیأت وزیران در مصوبه سوم تیرماه ‌سال‌جاری تعداد مشمولان سبد غذایی را 7‌میلیون و 539‌هزار و 966 نفر تعیین کرده بود در مصوبه 20 مهرماه این تعداد به 7‌میلیون و 862‌هزار و 391 نفر رسید که حاکی از رشد 4.3‌درصدی آنها دارد. همچنین تعداد خانوارهای مشمول نیز از 2‌میلیون و 840‌هزار و 24 خانوار در مصوبه تیرماه با 11.1‌درصد افزایش به 3‌میلیون و 153‌هزار و 995 خانوار رسیده است.
پدر و مادران هر نفر 30‌هزار تومان
در مرحله دوم توزیع سبد غذایی نیز همان فروشگاه‌هایی که وظیفه توزیع سبد را در مرحله نخست برعهده داشتند در این مرحله نیز سبد غذایی را به دست مشمولان می‌رسانند. براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرحله دوم میزان اعتبار برای دو نفر (پدر و مادر) هر نفر 30هزار تومان و برای هر فرد تحت تکفل 10‌هزار تومان است.
همچنین خانوارهایی که در طرح امنیت غذایی قرار گرفته‌اند چهار ماه و حتی بیشتر فرصت دارند که نسبت به دریافت کالاهای خود از فروشگاه‌ها اقدام کنند.
بنابر برنامه اعلام شده از سوی دولت علاوه بر کسانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند، کمیته‌ای در وزارت رفاه برای شناسایی افرادی که دارای ناامنی غذایی هستند را شناسایی می‌کند و بر این اساس افراد دچار سوءتغذیه، کودکان و زنان باردار شناسایی و تحت حمایت قرار می‌گیرند.

 


تعداد بازدید :  90