شماره ۱۱۶۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۱۷ تير
صفحه را ببند
بخت‌برگشته حریم خصوصی من

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي طنزنویس [email protected]

خبر: سخنگوی نیروی انتظامی: داخل خودرو حریم خصوصی نیست

اطلاعیه:
شهروندان عزیز، بدین‌وسیله به اطلاع می‌رساند فرزند دلبندمان «حریم خصوصی» چندی است از منزل خارج شده و تاکنون به خانه مراجعت نکرده است. از کسانی که از نامبرده اطلاع دقیقی در دست دارند، خواهشمندیم ما را در جریان قرار داده و بسیاری را از نگرانی خارج کنند.
ارادتمند، پدر و مادر این نوگل تازه‌شکفته. حقوق شهروندی و حقوق مدنی
پرسش: کدام تعریف برای حریم خصوصی درست‌تر است؟
الف: حریم خصوصی دیوار سفارتخانه است. اگر هوس کردی می‌شود به آن‌جا هم سر بزنی و حالی بپرسی.
ب: حریم خصوصی‌اش کشک خاله است. بخوری‌نخوری پایت محسوب می‌شود.
پ: حریم خصوصی دیگران، سن بلوغ است. هرکس در زندگی‌اش بالاخره یک‌بار به آن وارد می‌شود.
ت: حریم خصوصی مثل کلمه «چیز» است. همه می‌دانند چیز چیست، اما کسی نمی‌تواند آن را توصیف کند.
پیشنهاد به شورای شهر آینده:
لطفا اسم یک بزرگراه یا شاهراه را بگذارید حریم خصوصی تا با خیال راحت بشود در آن رفت‌و‌آمد کرد.
نکته دانش‌بنیاد:
این‌قدر که ایرانی‌ها سعی کردند در حریم خصوصی هم سرک بکشند، اگر در ذرات اتم سرک می‌کشیدند، تاریخ علم تغییر می‌کرد.
پرسش از مشاور: بنده چندی است دور از چشم دوستان وقتی می‌نشینم تو خودرو شخصی‌ام که بروم سفر، بین راه یک فقره شلوارک گلدار با گل‌های قرمز استعمال می‌کنم. آیا من ناقض حقوق شهروندی‌ام و این کار باعت تشویش اذهان عمومی می‌شود؟
پاسخ مشاور: شما همان در سفر بمانی بهتر است، چون این کار شما نه‌تنها تعرض به حقوق دیگران است که ناقض برجام هم محسوب می‌شود و بنابراین، این کار شما با سلطه‌جویی‌های نظام آمریکا هم‌راستا و هم‌سو است.
پرسش از مشاور: بنده در اتوبوس ایستاده بودم و در گوشی خودم پیام‌های وارده به تلگرام را مرور می‌کردم. وقتی از اپلیکیشن خارج شدم، بغل‌دستی‌ام گفت خیلی بی‌احساسی. بنده‌خدا کلی عجز و لابه کرده بود. حداقل یک استیکر قلب برایش می‌فرستادی و عذرخواهی‌شو می‌پذیرفتی. آیا این مسافر به حریم خصوصی من تعدی نکرده؟
پاسخ: نخیر. چون اتوبوس جای عمومی است و در مکان‌های عمومی این جلف‌بازی‌ها خوبیت ندارد. همین که خودجوش عمل نکرده و شما را خودسرانه مورد تأدیب قرار نداده کلاهتان را بیندازید هوا.
پرسش از مشاور: من شهروند خیلی سر به زیری هستم که آسه میرم، آسه میام که گربه شاخم نزنه. روز گذشته در محل کار گوشی‌ام روی میز بود که گلاب به رویتان رفتم دست به آب. وقتی برگشتم دیدم همکاران من برایم تولد گرفته‌اند. وقتی پرسیدم از کجا فهمیدین، جواب دادن گوشی‌ات رو میز بود، برداشتیم عکس‌هات را ببینیم، دیدیم برخی دوستان خاص با لباس‌های خاص در محلی خاص برایت کادوی خاصی گرفته‌اند و روی کیک هم نوشته تولدت مبارک عسیسم. بعد هم اضافه کردند شیطون این‌جاها میری ما را هم با خودت ببر. این تعرض به حریم خصوصی من نیست؟
پاسخ: شیطون این‌بار ما را هم با خودت ببر. حتما با ون خدمت می‌رسیم. این‌جور که شما شرح ماوقع گفتی، گشت ارشاد به‌تنهایی برای برخورد با آن میهمانی خاص کفایت نمی‌کند و باید از نیروهای ارتش برای پاکسازی آن‌جا استفاده کرد. 


تعداد بازدید :  500