شماره ۱۱۶۴ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
منتخبان شورای پنجم شهر تهران امروز گزینه‌های اولیه خود را برای شهرداری معرفی می‌کنند
صف شلوغ بهشت

شهروند|  در آخرین روزهای باقيمانده از عمر شورای پرحاشیه چهارم شهر تهران، جلسات پرشور ولی غیررسمی از سوی منتخبان پنجم در حال برگزاری است و هر روزی نام تازه‌ای به لیست بلند‌بالای کاندیداهای شهردار تهران افزوده می‌شود. براساس گفته‌های دو تن از منتخبان شورای پنجم، در جلسه امروز هر کدام از اعضا سه گزینه پیشنهادی خود را مطرح می‌کنند تا از بین حداکثر ۶۱ نام پیشنهادی، کسانی که حداقل پنج رأی را کسب می‌کنند به مرحله بعد برسند و همین موضوع، موجی از گمانه‌زنی‌ها را در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌های رسمی ایجاد کرده است.
افراد با سابقه مدیریت کلان در اولویتند
در حالی که بعضی از برگزیدگان مردم تهران برای عضویت در پارلمان شهری، در روزهای گذشته گزینه‌های پیشنهادی خود را برای سپردن کلید شهرداری مطرح کردند، اما «زهرا صدراعظم نوری» و «افشین حبیب‌زاده» از اعضای منتخب شورای شهر پنجم، یک روز پیش از برگزاری جلسه نهایی از قطعی‌نشدن سه گزینه خود سخن می‌گویند. صدراعظم نوری با اشاره به این‌که تلاش می‌کند حتما یک زن را در بین گزینه‌های خود قرار دهد، می‌گوید: «هنوز به جمع ‌بندی قطعی نرسیدم و هنوز نمی‌توانم بگویم. باید از نظر خودم قطعی شود که بعد اطلاع‌رسانی کنم؛ اما معیار این است که با تجربه مدیریت کلان و ملی معرفی شوند؛ کسانی که در گذشته یا الان تجربه مدیریت در سطح کلان را دارند، بیشتر مطرح هستند.» عضو شورای پنجم ادامه می‌دهد:   «من خودم به‌عنوان یک زن اعتقاد دارم از ظرفیت زنان استفاده شود و ما هم باید تلاش کنیم که زنانی که شایستگی دارند وارد فضا شوند. نمی‌خواهیم صرفا مسأله را جنسیتی ببینیم و نباید به هر قیمتی یک زن را مطرح کنیم ولی در بین گزینه‌های من حتما یک زن وجود خواهد داشت.» حبیب‌زاده هم از قطعی‌نبودن گزینه‌ها سخن می‌گوید اما بر تلاش اعضا به انتخاب شهردار در اولین جلسات رسمی تأکید می‌کند: «اجازه بدهید که گزینه‌ها مطرح شوند و بعد درباره امکان‌ها و شانس گزینه‌ها صحبت شود. گزینه‌های اعضا هنوز قطعی نیستند؛ هر چند که ما سعی می‌کنیم  در نشست‌های اولیه رسمی شورای پنجم شهردار را معرفی کنیم.» این سخنان حبیب‌زاده در حالی مطرح می‌شود که پیش از این، بعضی از اعضای منتخب از لزوم تعجیل‌نکردن در انتخاب شهردار برای دریافت گزارش‌های عملکرد تیم کنونی مدیریت شهری سخن گفته بودند.
مرعشی، حجتی و   نجفی؛ گزینه‌های پرتکرار
دو روز پیش «الیاس حضرتی» عضو کنونی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در تويیت‌هایی به معرفی گزینه‌هایی که شانس بیشتری برای شهردارشدن دارند، پرداخت. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نوشت: «مهندس افشانی استاندار فارس، مهندس مهرعلیزاده، حسین مرعشی، محمود حجتی و رضا اردکانیان گزینه‌های شهرداری تهران هستند.» دیروز هم «غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی از نظر مثبت اعضا به «حسین مرعشی» سخن گفت: «تا جایی که می‌دانم تعداد قابل توجهی از اعضای شورای شهر نظر مثبتی به آقای مرعشی دارند و ایشان را از گزینه‌های قابل توجه و مهم شهرداری می‌دانند. قبلا بحث شهرداری آقای محسن ‌هاشمی مطرح بود و شاید هنوز هم ایشان در اولویت باشد، اما چون عضوی از شورا هستند و این بحث وجود دارد که کسی از داخل شورا بیرون نرود، نهایتا احتمال شهردار‌شدن آقای ‌هاشمی کمتر شده و خود ایشان هم به نحوی این بحث را پذیرفتند.» علاوه‌بر این «علي شكورى‌راد» دبیرکل حزب اتحاد ملت هم حجتي، نجفي و مرعشي را به‌عنوان گزينه‌هاي نهایی این حزب معرفی کرد. سخنان شکوری‌راد و کرباسچی از اهمیت زیادی برخوردارند چراکه تعداد زیادی از لیست بیست‌و‌یک‌نفره منتخبان تهران، عضو یکی از این دو حزب هستند. در روزهای گذشته هم تعداد دیگری از اعضا از شایستگی «محمدعلی نجفی» برای تصدی پست شهرداری تهران سخن گفتند. «بهاره آروین» دیروز با اعلام نام نجفی، در کانال تلگرامی خود نوشت: «از نظر من نجفی یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای سمت شهرداري تهران است؛ زیرا اولا او مدیر تحول است بدین ‌معنا که سوابق او نشانگر توانمندی ویژه‌اش در مدیریت تحول در مجموعه‌های بزرگ است..»
علاوه بر این «معصومه ابتکار»، «شهیندخت مولاوردی»، «مرضیه شاه دایی»، «زهرا احمدی‌پور»، «اشرف بروجردی»، «الهه کولایی» و «ژاله فرامرزیان» نام هفت زنی است که در روزهای گذشته نام آنها تکرار شد.


تعداد بازدید :  342