شماره ۴۱۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۳ آبان
صفحه را ببند
میز خبر

هوای تهران در مرز هشدار قرار گرفت
فارس| سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان این‌که شاخص کیفیت هوای تهران از روز چهارشنبه تا دیروز ۷۰ پله صعود یافته است، گفت: بر همین اساس هوای تهران در مرز هشدار قرار گرفت.
حشمت‌الله بسطامی درباره شرایط کیفی هوای تهران، اظهار داشت:   با توجه به اطلاعات به دست آمده از دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا مشخص شد که دیروز غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون در مقایسه با روزهای گذشته افزایش چشمگیری یافته و هوای تهران برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار گرفته است. او با بیان این‌که شاخص کیفیت هوا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به ترتیب برابر با 60 و 100 بود، افزود:   این درحالی است که دیروز شاخص کیفیت هوا روی عدد 130 قرار گرفته است. او با بیان این‌که اصلی‌ترین آلاینده هوای تهران ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است، ادامه داد: این ذرات اثر مستقیم از منشأ داخلی انسان‌ساز (سوخت دیزل) و همچنین ریزگردهای محلی دارند که به غبار محلی معروف هستند. سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوا با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری هوا طی 2 روز آینده، گفت: بر همین اساس انتظار می‌رود با آغاز هفته پیش‌رو و افزایش ترددها و پایداری هوا شاهد تشدید آلودگی هوا باشیم. به گفته بسطامی، بر همین اساس به شرایط هشدار رسیدن هوای تهران طی امروز و فردا دور از انتظار نخواهد بود. او گفت: به منظور جلوگیری از رسیدن به شرایط هشدار لازم است تمهیدات لازم اندیشیده شود و از ترددهای غیرضروری در سطح شهر جداً خودداری شود. بسطامی با اشاره به توقف فروش هفتگی آرم طرح ترافیک برای جلوگیری از شرایط هشدار، گفت: به مدیران مدارس پیشنهاد می‌شود که امروز زنگ ورزش مدارس به‌خصوص در دبستان‌ها تعطیل شود. او خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی لازم است کودکان، سالمندان، خانم‌های باردار و همچنین بیماران قلبی، تنفسی و ریوی از فعالیت بدنی و تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

۴۰درصد مردم بیش از نیاز روزانه کالری دریافت می‌کنند
فارس| آمارها نشان می‌دهد، تنها ۴درصد مردم کمتر از حد مطلوب کالری دریافت می‌کنند، در شرایطی که بیش از ۴۰‌درصد ایرانیان بیش از نیاز روزانه‌شان، کالری مصرف می‌کنند، همین هم باعث‌شده ایرانیان دچار چاقی و اضافه وزن شوند. رسول دیناروند با اشاره به این آمار گفت:  معضل اصلی در کشور نیز دریافت کالری بیش از حد است و نتیجه آن ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون و دیابت است.  رئیس سازمان غذا و دارو گفت:  در حال حاضر موادغذایی مانند شکر، روغن و نمک در کشور بیش از میزان موردنیاز بدن، بی‌رویه و به میزان بالا مصرف می‌شوند، برای نمونه در حال حاضر مصرف نمک در ایران 5/2برابر میزان موردنیاز بدن است و همچنین میزان مصرف چربی و شکر در بین ایرانیان بسیار بالاتر از استانداردهاست.


تعداد بازدید :  124