شماره ۴۱۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۳ آبان
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

  اصلاحیه اساسنامه بانک‌ها به شورای پول رفت| علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تدوین اصلاحیه اساسنامه نمونه بانک‌ها و ارسال آن به شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: مجامع بعدی بانک‌ها براساس اصلاحیه جدید برگزار می‌شود. او درخصوص دلایل نشست مسئولان سازمان بورس و بانک مرکزی درباره مشکلات ایجاد شده نسبت به اساسنامه بانک‌هایی که سهام‌شان در بورس است، افزود: برخی از سهامداران و بانک‌ها نکات و اشکالاتی را نسبت به اساسنامه نمونه ابراز کرده‌اند.

  مرغ منجمد در بورس کالا| منوچهر میرزایی، مدیر پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران گفت: روز دوشنبه 5 آبان‌ماه، با عرضه مرغ منجمد شرکت پیشگامان نصر زنجان اولین عرضه این کالا در تالار صادراتی بورس کالای ایران ثبت می‌شود. او افزود: علاوه بر عرضه مرغ منجمد در تالار صادراتی، روز یکشنبه 4 آبان‌ماه نیز تالار محصولات کشاورزی این بورس شاهد عرضه مرغ منجمد خواهد بود.

  معامله 7400‌میلیارد ریال انواع کالا| بیش از 355‌هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 7400‌میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای طی هفته منتهی به اول آبان‌ماه، ایران مورد دادوستد قرار گرفت. طی هفته مذکور در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی حدود 198‌هزار تن انواع کالا با ارزش نزدیک به 3860‌میلیارد ریال معامله شد. به‌جز این گروه مس با رشد 105‌درصدی حجم معاملات مواجه شد.

  هشدار خرید به سهامداران| مصطفی امیدقائمی، مدیرعامل سابق فرابورس گفت: در حال حاضر نسبت قیمت بر درآمد (P/E) اکثر سهم‌ها مانند پتروشیمی‌ها و بانک‌ها درحد 4 تا 5 است که این نسبت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام است. به گفته او روند مثبت بازار سرمایه طی 3هفته گذشته به بازگشت محتاطانه اعتماد سرمایه‌گذاران به کسب بازدهی مناسب بورس برمی‌گردد و دولت و مسئولان باید با حمایت از تولید و صنایع به ادامه این روند کمک کنند.


تعداد بازدید :  69