شماره ۴۱۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۳ آبان
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

معامله بوئینگ با ایران بعد از ۳۵‌سال
شرکت بوئینگ روز چهارشنبه اعلام کرد، در سه‌ماهه سوم امسال کالاهای مرتبط با هواپیما به شرکت ایران‌ایر فروخته که اولین معامله تأییدشده بین شرکت‌های هواپیماسازی آمریکا و ایران از‌ سال 1979 به شمار می‌رود. براساس این گزارش، ارزش معامله اخیر حدود 120‌هزار دلار بوده و حدود 12‌هزار دلار سود خالص برای بوئینگ به همراه داشته است که با توجه به فروش 23.7‌میلیارددلاری این شرکت در سه ‌ماهه اخیر، رقم ناچیزی محسوب می‌شود.

آغاز‌به‌کار رقیب بانک جهانی
بانک سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی آسیایی که از آن به‌عنوان رقیب بانک جهانی یاد می‌شود با سرمایه اولیه ۵۰‌میلیارددلاری آغاز‌به‌کار کرد. درحالی‌که آمریکا اعلام کرده است نگرانی‌هایی در مورد پیدا شدن رقیبی جدید برای بانک‌های چند‌جانبه تحت تسلط غرب دارد، بانک زیرساخت آسیایی با پشتیبانی چین در روز جمعه رسما آغازبه‌کار کرد. گشایش بانک سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی آسیایی چین با سرمایه اولیه 50‌میلیارد دلار، چالشی برای بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی به شمار می‌رود.

کاهش پیش‌بینی فروش بزرگترین داروساز جهان
شرکت BASF بزرگترین تولید‌کننده محصولات شیمیایی جهان از اهداف فروش و درآمد خود برای‌ سال 2015 کاسته زیرا انتظارات برای رشد جهانی و تولیدات شیمیایی کاسته شده است. پیش‌بینی قبلی این شرکت از میزان فروشش، دستیابی به رقم 80میلیارد یورو بود.‌ سال گذشته فروش شرکت 74‌میلیارد یورو بود.


تعداد بازدید :  84