شماره ۴۱۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۳ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

رمان «دود» حسین سناپور پس از هشت‌سال منتشر شد. این رمان داستانی است که ماجرای آن مربوط به زمان حاضر و 10- 12‌سال پیش است.  بستر رمان شهر تهران است و حول مسائل اجتماعی و شاید روانشناختی و روانکاوانه قرار دارد.

پیش‌تولید فیلم «عصر یخبندان» تازه‌ترین فیلم مصطفی کیایی به پایان رسیده و این فیلم که مضمون اجتماعی دارد از هفته اول آبان جلوی دوربین خواهد رفت.  بهرام رادان، مهتاب کرامتی، آنا نعمتی، سحر دولتشاهی و فرهاد اصلانی از بازیگران این فیلم هستند.

بهروز افخمی فیلم «روباه» را از امروز شنبه، 3 آبان ماه کلید می‌زند.  محسن تنابنده، آرش مجیدی، مرجان شیرمحمدی و...  از بازیگران این فیلم هستند که درباره ترور دانشمندان هسته‌ای است.

کانون موسیقی دانشگاه فردوسی مشهد سوم آبان ماه ساعت 18 بزرگداشتی به مناسبت درگذشت استاد غلامعلی پورعطایی را در آمفی تئاتر پردیس دانشگاه برگزار می‌کند.

«وقت داریم حالا» و «استراحت مطلق» دو فیلم آخر عبدالرضا کاهانی با گرفتن پروانه نمایش اکران می‌شوند.  

میزان فروش فیلم «ساکن طبقه وسط» در تهران تاکنون از ۱۶۰میلیون تومان فرا‌تر رفته است و فروش فیلم در شهرستان‌ها نیز از مرز ۴۰میلیون تومان گذشته است.

محمد الرکوعی هنرمند نقاش فلسطینی است که 13‌سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر برده و با انگیزه‌ای قوی برای نجات سرزمینش، تمامی ملحفه‌ها و روبالشی‌های دوستان دربندش را نقاشی کرد تا برای خانواده‌هایشان هدیه ببرند.

رمان «فریدون پسر فرانک» نوشته علیرضا محمودی ایرانمهر، اساس اقتباس و نوشتن یک نمایشنامه برای اجرا قرار می‌گیرد.

کودکان چینی دو هفته جلوتر از کودکان آمریکایی «پنگوئن‌های ماداگاسکار» را در سینماهای این کشور خواهند دید.

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با احیاء خرید تازه‌های نشر که بیش از 2‌سال بود متوقف شده بود، موافقت و مصوب کرد که از این پس 50 نسخه از هر کتاب را بلافاصله پس از انتشار، در سبد خرید خود قرار دهد.

نخستین رمان کاوه میرعباسی با نام«سین مثل سودابه» در چند روز آینده به بازار کتاب می‌آید.

نخستین حضور صحنه‌ای کایرا نایتلی، بازیگر بریتانیایی در برادوی نیویورک با نمایشنامه «ترز راکن» براساس داستان کلاسیک امیل زولا، نویسنده مشهور فرانسوی رقم خواهد خورد.

مکتب تهران با همکاری خانه هنرمندان ایران روز ۱۹ آبان به بهانه زادروز علی باباچاهی شاعر، نویسنده و منتقد از وی تجلیل خواهند کرد.

هشتمين جشنواره بین‌المللی فيلم ابوظبی در كشور امارات متحده عربی با حضور رخشان بنی‌اعتماد کارگردان فیلم سینمایی «قصه‌ها» و جهانگیر کوثری تهیه‌کننده این فیلم روی فرش قرمز آغاز شد.

رابرت ردفورد بازیگر و کارگردان در کنار کیت بلانشت برنده اسکار 2014، در فیلم «حقیقت» بازی می‌کنند. 


تعداد بازدید :  137