شماره ۴۱۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۳ آبان
صفحه را ببند
د‌یار

هزینه‌ نجومی درمان معلولان در تایباد
رئیس اداره بهزیستی تایباد گفت: هزینه‌های درمان معلولان بهزیستی تایباد نجومی است.
علیرضا حسین‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، هزینه بالای درمان را یکی از مهم‌ترین مشکلات معلولان عنوان کرد و افزود: هزینه‌های درمانی معلولان روز به روز به صورت نجومی افزایش پیدا می‌کند و درحال حاضر بسیاری از معلولان آسیب نخاعی با زخم بستر مواجه هستند. بهزیستی در حد توان و امکانات و بودجه‌های موجود خدماتی را به این معلولان ارایه می‌دهد اما پاسخگوی تمام نیاز آنها نیست.
وی ادامه داد: پرداخت مستمری، بن‌های نقدی خرید و ارایه تشک مواج ازجمله خدمات بهزیستی به معلولان است، با این وجود یکی از عمده مشکلات معلولان نخاعی، هزینه‌های درمانی و دارویی است. در صورت افزایش سقف بیمه درمانی مددجویان تحت‌پوشش و اتخاذ تدابیری جهت پرداخت بیمه تکمیلی با پرداخت تعهدات مناسب، قطعا یکی از مشکلات خانواده‌های تحت پوشش این اداره حل خواهد شد.
حسن‌پور افزود: باتوجه به محرومیت در منطقه مرزی تایباد شاهد رشد روز افزون معلولیت‌ها هستیم. حدود 3322 خانوار با جمعیتی بالغ بر 15‌هزار و 320 نفر در اداره بهزیستی تایباد پرونده دارند و بودجه‌های دولتی پاسخگوی این تعداد خانواده تحت حمایت نیست لذا از خیران شهرستان درخواست کمک‌های مالی جهت کمک به نیازمندان داریم.
وی، کمبود نیروی انسانی به‌ویژه کارشناس تخصصی در شهرستان را یکی از مشکلات بهزیستی تایباد، عنوان و تصریح کرد: باتوجه به این‌که در خانواده‌های تحت پوشش شاهد مشکلات عدیده ذهنی و روانی هستیم، با جذب نیروی انسانی متخصص جهت کاهش رنج روانی افراد و مشاوره با افراد تحت حمایت می‌توانیم به گونه‌ای چشمگیر کاهش مشکلات ذهنی و روانی افراد را پیش‌بینی کنیم. با وجود نیروی متخصص، کیفیت بهتر خدمات را شاهد خواهیم بود.

حوادث آسانسور بیشترین دلیل تماس با آتش‌نشانی زنجان
مدیر روابط‌عمومی آتش‌نشانی زنجان گفت: بسیاری از تماس‌های صورت گرفته با آتش‌نشانی در شهر زنجان مربوط به حوادث آسانسور است.
حمید توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عملیات آتش‌نشانی در 2 حوزه اطفای‌حریق و همچنین امداد و نجات در موارد منجر به حوادث آسانسور، مقابله با حیوانات موذی و همچنین گیرکردن اشیای حلقوی در دست است. شهروندان تا حد قابل توجهی از وظایف ماموران آتش‌نشانی اطلاع دارند. وی با بیان این‌که مزاحمان تلفنی بالاترین آمار تماس با 125 را به خود اختصاص می‌دهند، تصریح کرد: روزانه به‌طور میانگین در حدود 600 تماس از سوی شهروندان زنجانی با سامانه 125 صورت می‌گیرد که میزان بالایی از این تماس‌ها، مزاحمت‌های تلفنی هستند و بخش دیگری نیز تماس‌های اشتباه شهروندان به منظور ارتباط با سامانه‌های 3 رقمی دیگر است. توکلی افزود: تماس‌های غیرضروری که با سامانه 3 رقمی آتش‌نشانی صورت می‌گیرد موجب انسداد در خدمت‌رسانی واقعی و حتی در مواقعی ضایع شدن کمک‌رسانی به مصدوم واقعی می‌شود، لذا ضروری است شهروندان از تماس‌های بی‌مورد با 125 اجتناب کنند. وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی زنجان به لحاظ امکانات سخت‌افزاری با کمبود جدی روبه‌رو نیست، ولی باید توجه داشت تجهیز کامل این سازمان در خدمت‌رسانی هر چه بهتر و سریع‌تر در زمان بروز حادثه موثر خواهد بود. نرم استاندارد جهانی در خدمات آتش‌نشانی 3 تا 5 دقیقه است که این مدت در زنجان 3 تا 7 دقیقه است.

بهره‌برداری از آب‌های نامتعارف جهت آبیاری فضای سبز
امید ذاکری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بندرعباس گفت: در راستای مقابله با بحران کم‌آبی و کاهش مصرف آب شرب در سطح فضاهای سبز شهری تمهیدات لازم درخصوص بهره‌برداری از آب‌های نامتعارف جهت آبیاری فضاهای سبز اتخاذ شد.
وی از شناسایی 9 مورد از آب‌های سطحی جاری در کانال‌های موجود در شهر بندرعباس خبر داد و گفت: از این تعداد 6 مورد آن قابل استفاده و تعداد یک مورد از آنها با مجموع 5 لیتر بر ثانیه آب دهی درحال بهره‌برداری است و برنامه‌ریزی لازم به‌منظور استفاده از 5 مورد بعدی نیز در حداقل زمان ممکن درحال انجام است.
ذاکری با بیان این مطلب که کاهش استفاده از آب شرب در سیستم آبیاری فضای سبز مستلزم شناسایی و استفاده بهینه از جایگزین‌های مناسب است، افزود: آب‌های نامتعارف به آب‌هایی اطلاق می‌شوند که از حفاری و پی کنی ساختمان‌ها و سایر ابنیه استحصال می‌شود که با هدایت و مدیریت صحیح آنها می‌توان جهت آبیاری فضاهای سبز استفاده کرد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز در ادامه ابراز امیدواری کرد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده بتوانیم در آینده نزدیک نیاز به آب شرب جهت آبیاری فضاهای سبز شهری را به حداقل ممکن کاهش دهیم.


تعداد بازدید :  149