شماره ۴۱۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱ آبان
صفحه را ببند
شب پر از گل و رکورد لیگ قهرمانان
تقدیم به تاریخ

شهروند| قبل از شروع بازی‌های شب اول از هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا، لباس‌های عجیب رونالدو در تمرینات سوژه بود و بعد از رقم خوردن پرگل‌ترین شب لیگ قهرمانان 32تیمی، ملاقات بایرنی‌ها با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان. در میانه این  دو اتفاق اما یک شب تاریخی در لیگ قهرمانان رقم خورد.
40 گل در 8 بازی
برتری 7 بر یک بایرن‌مونیخ در زمین رم، علاوه بر این‌که به رکوردهای تاریخ لیگ قهرمانان سنجاق شد به بهبود آمار گل‌های زده‌شده در شب اول هفته پایانی دوررفت مرحله گروهی این رقابت‌ها کمک شایانی کرد. در حقیقت این پیروزی، پس از پیروزی 8 بر صفر رئال‌مادرید بر سویا در مرحله گروهی فصل 1958-1957، نتیجه مشابه لیورپول مقابل بشیکتاش در همین مرحله فصل 2008-2007، برتری 7 بر صفر بایرن بر بازل در دور برگشت یک‌هشتم نهایی فصل 2012-2011 و نتیجه مشابه شاختار در خانه باته در بازی دو شب پیش، همراه پیروزی 7 بر یک منچستریونایتد در دور برگشت یک‌چهارم نهایی فصل 2007-2006، سومین نتیجه یک‌طرفه تاریخ رقابت‌ها بود.
چسبیدن به مسی
لوئیس آدریانوی برزیلی با زدن 5گل از 7گل شاختار در خانه باته پس از مسی به دومین زننده 5گل در یک بازی لیگ قهرمانان تبدیل شد. هرچند 2گل او از طریق پنالتی به‌ثمر رسید اما به هر حال به این بازیکن کمک کرد تا به رکورد سریع‌ترین زمان (17دقیقه) برای زدن 4گل توسط یک بازیکن در تاریخ لیگ قهرمانان دست یابد و پرگل‌ترین پیروزی میهمان یک بازی مرحله گروهی تاریخ لیگ قهرمانان را رقم زد. در کنار این نتایج، گل دقیقه پایانی شوخو موتینگ از روی نقطه پایانی حسن‌ختامی برای جدال دراماتیک شالکه و اسپورتینگ بود و باعث شد آبی‌های سلطنتی در نهایت 4 بر 3 پیروز شوند. چلسی هم به لطف بذل و بخشش البته نه‌چندان موردپسند مورینیو از سوی ‌هازارد، پراکندگی گلزنان بازی‌اش مقابل ماریبور اسلوونی را به 4 گلزن رساند و 6 بر صفر میهمانش را شکست داد. بارسا هم در شب مساوی شدن گل‌های مسی با رونالدو، راحت‌تر از حد تصور، 3بریک آژاکس را شکست داد.
مجموع این اتفاقات، پرگل‌ترین شب لیگ قهرمانان از زمان 32تیمی شدن بازی‌ها را درپی داشت. رکورد قبلی، سپتامبر 2000رقم خورده بود؛ همان شبی که بازی به یاد ماندنی یوونتوس و‌هامبورگ با تساوی 4-4  تمام شد. در مجموع پرگل‌ترین شب لیگ قهرمانان اکتبر 1997 شکل گرفت؛ زمانی که در 12دیدار رقابت‌های 24 تیمی، 44 گل زده شد.


تعداد بازدید :  219