شماره ۱۱۵۷ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۴ تير
صفحه را ببند
ویترین ایران

معادن پرخطر شناسایی شدند
 مهر|  معاون وزیر کار از شناسایی و تفکیک معادن پرخطر و کم‌خطر خبرداد و گفت: بیش از ۲‌میلیون کارگاه در کشور فعالیت می‌کنند که با تعداد نیروی محدود بازرس، هر ۴ تا ۵سال امکان بازرسی یک کارگاه وجود دارد. احمد مشیریان، درباره آخرین وضع گزارش نهایی علت حادثه 13 اردیبهشت‌ماه معدن زغال‌‌سنگ یورت گلستان که منجر به جانباختن تعدادی از کارگران این معدن شد، گفت: گزارش نهایی هنوز اعلام نشده است اما کمیسیونی تشکیل شده که وزارت کار نیز در آن عضویت دارد. او درباره تعداد معادن فعال در کشور گفت: حدود ۹۰ معدن زغال‌سنگ در کشور وجود دارد که برخی از این معادن فعال و برخی غیرفعال هستند؛ اما کاری که اخیر از سوی «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «وزارت صنعت، معدن و تجارت» آغاز شده، تفکیک معادن پرخطر و کم‌خطر است.

تصویب ۵۰۰‌میلیارد تومان سود سهام عدالت
مهر|  میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی رئیس‌ کل سازمان خصوصی‌سازی از تصویب ۵۰۰‌میلیارد تومان سود سهام عدالت خبر داد و گفت: این سازمان به محض دریافت سود از شرکت‌های سرمایه‌پذیر، آن را میان مشمولان توزیع خواهد کرد. او با اشاره به این‌که سازمان خصوصی‌سازی هنوز مبلغی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر بابت سود ‌سال مالی ۹۵ این شرکت‌ها دریافت نکرده است، افزود: سازمان خصوصی‌سازی به محض دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌های مزبور، آن را در بین مشمولان توزیع خواهد کرد. رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان این‌که به‌طور طبیعی مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان تیرماه هر‌ سال برگزار و سودهای آنها شناسایی و تقسیم می‌شود، اظهار داشت: این شرکت‌ها 8ماه مهلت دارند تا این سود را طبق قانون در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دهند.

استفاده درست مانع هدررفت 40‌درصد آب خانگی
تسنیم| قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره به هدررفت سالانه 1.5‌میلیارد مترمکعب آب در بخش خانگی گفت: با استفاده صحیح می‌توان حدود ۳۰ الی ۴۰‌درصد از میزان مصرف آب در بخش خانگی کاست. علیرضا دایمی با بیان این‌که روزانه، 52‌هزار متر آب در تهران مصرف می‌کنیم، اعلام کرد: سالانه 6,2‌میلیارد در ‌سال در بخش مصارف خانگی مصرف می‌شود.

ابلاغ بخشنامه وام ۱۲۰‌میلیون تومانی مسکن
فارس|  مدیرگروه طرح و برنامه بانک مسکن با اشاره به ابلاغ بخشنامه استفاده از تسهیلات بدون سپرده مسکن گفت: امکان دریافت وام ۱۲۰‌میلیون تومانی خرید مسکن با استفاده از اوراق حق‌ تقدم تسهیلات مسکن قبل از مهرماه ۹۴ فراهم شده است. محمدحسن مرادی با اشاره به افزایش 10‌میلیون تومانی سقف تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن در هفته‌های اخیر گفت: درحال حاضر که امکان بهره‌مندی از تسهیلات 120‌میلیون تومانی خرید مسکن بدون نیاز به سپرده‌گذاری و به صورت آنی وجود دارد، طبعا تمایل به استفاده از این تسهیلات افزایش خواهد یافت و در نتیجه نیاز به خرید اوراق در بازار مسکن تابستان که فصل طلایی نقل‌ و انتقالات ملکی است، رو به افزایش خواهد گذاشت.


تعداد بازدید :  306