شماره ۱۱۵۷ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۴ تير
صفحه را ببند
علیرضا رضاداد در نشست خبری جشنواره فیلم کودک و نوجوان مطرح کرد:
ظرفیت انیمیشین ایرانی بالاتر از سینمای زنده است

نشست خبری سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان صبح دیروز سوم تیرماه با حضور علیرضا رضاداد دبیر و احد میکاییل‌زاده روابط‌عمومی جشنواره برگزار شد. در ابتدای این نشست، علیرضا رضاداد دبیر جشنواره گفت: به دلیل این‌که مهرماه تا چند‌ سال با ایام ماه محرم و صفر متقارن می‌شود و در اصفهان هم آیین‌های سنتی متعددی برگزار می‌شود، تصمیم بر این شد که جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به مدت ۵‌سال در تابستان برگزار شود. همچنین این دوره از جشنواره با وقفه برگزار می‌شود، زیرا مقررات برگزاری جشنواره از سوی بنیاد فارابی و شهرداری اصفهان و سازمان سینمایی دیر آماده شد. درهمین راستا، پیش‌بینی کرده بودیم رویدادی در بهمن‌ماه متناسب با نیاز کودک و نوجوان در اصفهان داشته باشیم که همزمان با نمایش فیلم‌های جشنواره فجر شد و استقبال این شهر از فیلم‌های جشنواره فجر شرایطی را فراهم کرد تا این برنامه برگزار نشود.
این سینماگر پیشکسوت یکی از معضلات سینمای کودک و نوجوان را اکران کم‌توان آن دانست و گفت: امیدوارم تاریخ انتخاب‌شده برای برگزاری جشنواره به نفع اکران باشد. او در ادامه به اهمیت استقلال بخش انیمیشن هم اشاره کرد و گفت: تقویت این بخش برای رونق سینما نیز بسیار مهم است. ظرفیت انیمیشن ما بالاتر از سینمای زنده برای بازار جهانی است و منابع داستانی ما این کمک را می‌کند که چنین بخشی را تقویت کنیم.  دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۵ سالن در این دوره از جشنواره آثار را نمایش می‌دهند که صبح‌ها سانس فوق‌العاده است و نمایش‌های اصلی از بعدازظهر آغاز می‌شود. یکی از محدودیت‌های اصفهان کمبود سالن بود که خوشبختانه این ۵ سالن به تازگی در این شهر افتتاح شده است. امسال ۲ آیین نکوداشت و بزرگداشت خواهیم داشت که نکوداشت برای دنیا فنی‌زاده و توران میرهادی و بزرگداشت درحوزه سینمای نوجوان نیز برای رسول صدرعاملی و در زمینه سینمای کودک برای مرضیه محبوب برگزار می‌شود.
او در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: برگزاری جشنواره همزمان با روز درگذشت عباس کیارستمی است که بزرگداشتی برای او برگزار می‌شود. همچنین بزرگداشتی نیز برای زنده‌یاد علی معلم برگزار می‌کنیم.


تعداد بازدید :  317