شماره ۱۱۵۷ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۴ تير
صفحه را ببند
گزیده اخبار

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال خبر داد: آغاز واکسیناسیون زائران
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از آغاز تزریق واکسن زائران خانه خدا خبر داد و گفت: تیم پزشکی هلال‌احمر ایران ۱۳ تیر عازم عربستان می‌شود. دکتر سیدعلی مرعشی با بیان این‌که واکسن حجاج توسط سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر تهیه می‌شود، به مهر گفت: تاکنون ۵۵‌هزار دوز واکسن وارد شده و تا چند روز آینده به ۱۰۰‌هزار دوز واکسن می‌رسد، مابقی آنها هم درحال بارگیری است و مشکلی برای انجام واکسیناسیون وجود ندارد. وی افزود: از هفته‌ آینده کاروان‌ها نیز می‌توانند به محل‌های تعیین شده از سوی هلال‌احمر مراجعه و نسبت به واکسیناسیون حجاج اقدام کنند. مرعشی در رابطه با بیمارانی که منع رفتن به حج دارند، تصریح کرد: ما جدولی داریم که در آن بیماری‌هایی که موجب منع سفر می‌شود، شرح داده شده است. این جدول تغییر نکرده، لذا بر این اساس بیماران پیشرفته قلبی، زنان حامله، بیماران سرطانی، بیماران ریوی پیشرفته و کبدی پیشرفته منع سفر خواهند داشت.
کل تیم درمانی ایران در مکه و مدینه ۵۸۰ نفر خواهد بود
وی با بیان این‌که کل تیم درمانی ایران در مکه و مدینه ۵۸۰ نفر خواهد بود، تصریح کرد: در رابطه با حجم داروهایی که قرار است به عربستان ارسال شود، درحال بسته‌بندی آنها هستیم و هنوز حجم آنها مشخص نیست اما همان ۴۰۰ قلم سال‌های قبل است. از سوی دیگر، بنا داریم داروهای سنگین از قبیل سرم‌ها را نیز سفارش دهیم و آنها را تهیه کنیم. مرعشی به زمان اعزام تیم پزشکی هلال ایران به عربستان اشاره کرد و گفت: تیم پزشکی هلال برای بررسی بیمارستان‌ها و تجهیزات آنها در مکه و مدینه، ۱۳ تیرماه به عربستان اعزام می‌شود. وی در مورد آخرین اقدامات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر برای حج امسال اظهار کرد: پزشکانی که قرار است معاینه‌کننده حجاج باشند در استان‌های مختلف مشخص و به کاروان‌ها معرفی شده‌اند. مدیران کاروان‌ها نیز از میان این پزشکان تعدادی را انتخاب می‌کنند، البته در این بین انصرافی هم داریم که مرتب پزشکان جایگزین خواهند شد.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر در مورد تأمین دارو برای حج امسال نیز گفت: خرید داروها تقریبا انجام شده و بنا داریم بخشی از داروها ازجمله سرم و شربت‌ها را به دلیل حجم و وزنی که دارند در عربستان‌سعودی خریداری کنیم و به دنبال بستن قرارداد با آنها هستیم. وی اضافه کرد: بیمارستان‌های ما در مکه و مدینه همان ساختمان‌ قبلی است که قراردادش را امضا کرده‌ایم و تیم راه‌اندازی بیمارستان برای بررسی‌های بیشتر ۹ شوال (۱۳ تیرماه) به عربستان اعزام می‌شود تا از تأسیسات و تجهیزات بازبینی کند. مرعشی در مورد واکسیناسیون حجاج عنوان کرد: واکسن‌ها به تعداد کافی تهیه شده و پس از تشکیل جلسات کاروان‌ها تا دو هفته مانده به اعزام، تزریق خواهد شد.

مشارکت سازمان داوطلبان و وزارت آموزش‌و‌پرورش در طرح‌های سلامت‌محور

شهروند|  در دیدار سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، دو طرف بر توسعه تعامل بین این دو نهاد تأکید کردند. در این دیدار که در محل سازمان داوطلبان برگزار شد، دکتر رضا اندام اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران دارای پتانسیل بالایی در حوزه سلامت است. او با اشاره به برنامه‌های گوناگون سازمان داوطلبان در حوزه سلامت ازجمله کاروان سلامت، سلامت‌یار و... به برنامه ارمغان مهر که به مناسبت بازگشایی مدارس در جهت کمک به دانش‌آموزان کم‌بضاعت صورت می‌گیرد، اشاره کرد. همچنین سرپرست سازمان داوطلبان در این دیدار از ورود جمعیت هلال‌احمر در بحث کنترل، پیشگیری و آموزش افراد جامعه در مقوله آسیب‌های اجتماعی نیز خبر داد.
دکتر مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به ظرفیت‌های موجود در حوزه سلامت و تندرستی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی توسط وزارت متبوعش، بر تعامل بیشتر با سازمان داوطلبان تأکید کرد. در این نشست بابویی، مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی و رمضانی، مشاور مالی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش دکتر حمیدی را همراهی کردند.

 


تعداد بازدید :  289