شماره ۱۱۵۷ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۴ تير
صفحه را ببند
خبرنامه

نایب‌رئیس آسیا- اقیانوسیه فدراسیون بین‌المللی بر ارتقای نقش جوانان در جمعیت‌های ملی تأکید کرد
لزوم ایجاد فضا برای تحقق نقش مدیریتی جوانان
شهروند|  نایب‌رئیس آسیا- اقیانوسیه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی و صلیب‌سرخ در نخستین نشست هیأت حاکمه، طی پیامی خطاب به رهبران جمعیت‌های ملی در این منطقه، بر نقش جوانان در پیشبرد اهداف جمعیت‌های ملی و به رسمیت‌شناختن آنان تأکید کرد. وی با اشاره به این‌که ارتقای جایگاه جوانان و به رسمیت‌شناخته‌شدن آنان به خوبی مورد حمایت همه‌جانبه رهبران جمعیت‌های ملی قرار دارد، گفت: صلیب‌سرخ و هلال‌احمر برای ارتقای نقش جوانان در جمعیت‌های ملی از فرصت طلایی برخوردار هستند و به‌عنوان رهبران جمعیت‌های ملی، وظیفه ماست که برای جوانان در سطوح محلی، ملی و جهانی، فضا برای ایفای نقش رهبری ایجاد کنیم. نایب‌رئیس آسیا- اقیانوسیه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی و صلیب‌سرخ با بیان این‌که چندین جمعیت ملی در دنیا برای بکارگیری جوانان، خلاقیت و نوآوری و رهبری آنان، محیطی مساعد ایجادکرده‌اند، افزود: تبادل بیشتر اطلاعات و اقدامات مناسب میان جمعیت‌های ملی از ارزش زیادی برخوردار است و از این‌رو می‌توانیم در هر دو سطح رهبری و فنی از یکدیگر تجربه بیاموزیم. وی درپایان خاطرنشان کرد: با نظر اعضای هیأت حاکمه، بودجه مشخصی را برای حمایت از ارتقای نقش جوانان در جمعیت‌های ملی و صلیب‌سرخ اختصاص داده‌ایم.

مدیرکل بهداشت و درمان هلال خبر داد: راه‌اندازی بخش ریه در کلینیک فوق‌تخصصی پیامبراعظم(ص) گلستان
مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر گفت: در سه‌ماهه ابتدایی‌ سال‌جاری علاوه بر توسعه و تجهیز بخشی از مراکزدرمانی داخل کشور، مانورها و دوره‌های آموزشی در سطح کشور برگزار کردیم. افشین علیخانی در ارتباط با عملکرد اداره کل بهداشت و درمان در سه‌ماهه ابتدایی ‌سال‌جاری، به فارس گفت: مرکز عمومی بهداشت و درمان در شهرستان گرمه واقع در استان خراسان‌شمالی راه‌اندازی و مجهز به تجهیزات پزشکی مانند دستگاه قند خون، دستگاه فشارسنج، دستگاه ساکشن، ترالی اورژانس، تخت بستری و... شد. مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی شاهرود و همچنین مرکز نجم تهران افزود: تجهیز مراکز تخصصی بهداشتی و درمانی گلستان و سمنان (شاهرود)، توسعه بخش عمومی درمانگاه میاندوآب و سلماس، تجهیز کلینیک دندانپزشکی در استان بوشهر و توسعه مرکز همودیالیز رضویان نیز ازجمله اقدامات مهم و انجام‌شده است. علیخانی با اشاره به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی توسط تیم بهداشت و درمان اضطراری درمناطق کم‌برخوردار سیستان‌وبلوچستان به مناسبت هفته هلال‌احمر گفت: راه‌اندازی بخش ریه در کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی پیامبر اعظم(ص) در استان گلستان و تجهیز این مرکز به دستگاه اسپیرومتری (تست تنفس) نیز از اقدامات مهم اداره کل بهداشت و درمان در سه‌ماهه ابتدایی‌ سال‌جاری است.

مشارکت ۲۸هزار جوان در اجرای برنامه‌های سالگرد ارتحال امام(ره)
شهروند| معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان گفت: سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر همچون سال‌های گذشته به مناسبت فرارسیدن 14 خرداد، سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي برنامه‌های متعددی را با هماهنگي ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) اجرایی کرد. مسعود آسیما افزود: این طرح در راستای آشنایی هرچه بیشتر جوانان با افکار، اندیشه‌ها و نگرش امام(ره) و تأسی هرچه بیشتر آنان به سیره و رفتار آن حضرت، در دو بخش ستادی و استانی با مشارکت بیش از ۲۸‌هزار جوان هلال‌احمری اجرا شد. وی ادامه داد: در بخش ستادی، ۴۰۰نفر از جوانان داوطلب در حسینیه جماران حضور یافتند و ضمن دیدار با یادگار امام(ره) با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. همچنین جوانان امدادگر و داوطلب با حضور در حرم امام‌خمینی(ره)، در پوشش امدادی مراسم مشارکت کردند. معاون دانشجویی و جوانان در ادامه تصریح کرد: در استان‌ها نیز فعالیت‌های ابتکاری و اقداماتی که در دستورالعمل طرح پیش‌بینی شده بود، با مشارکت پرشور اعضا اجرا شد.
فضاسازی محیطی و تبلیغاتی کانون‌ها، استقرار چادر‌های ایمنی و آمبولانس در مراسم، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع وصیتنامه سیاسی- عبادی امام(ره)، برگزاری کارگاه آموزشی سیره زندگانی امام‌خمینی(ره) و مراسم سخنرانی با موضوع زندگانی امام‌خمینی(ره) ازجمله این برنامه‌ها بود. همچنین برگزاری کارگاه آموزشی اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی، نشست هم‌اندیشی با موضوع کرامت و منزلت انسانی از دیدگاه امام(ره)، شرکت اعضا در مراسم عبادی- سیاسی نمازجمعه و غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدای گمنام، اعزام اعضا به همراه کاروان زیارتی به مرقد مطهر امام راحل(ره) و مسجد جمکران، برپایی مراسم عزاداری، ختم قرآن و ضیافت افطاری، برپایی نمایشگاه عکس، پوستر و کتاب و اعزام کاروان سیار اهدای خون از دیگر برنامه‌های اجراشده توسط استان‌ها در بیست‌وهشتمین سالگرد امام‌خمینی(ره)  بود.

 


تعداد بازدید :  291