شماره ۱۱۵۷ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۴ تير
صفحه را ببند
افتتاح 3 خانه هلال در بخش‌های توابع خرمبید و بوانات

شهروند| همزمان با هفته آخر ماه مبارک رمضان خانه‌های هلال بخش مشهد مرغاب از توابع شهرستان خرمبید و بخش سرچهان و مزایجان از توابع شهرستان بوانات افتتاح شد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس در آیین افتتاحیه این خانه‌ها با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر یک نهاد عام‌المنفعه و بشردوستانه است، گفت: اصل خدمات داوطلبانه به‌عنوان یکی از اصول نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، تأثیر بسزایی در گسترش و نهادینه‌سازی فرهنگ مشارکت‌های مردمی دارد. فیض‌اله جعفری اصل خدمات داوطلبانه را به‌عنوان حلقه رابط بین جمعیت هلال‌احمر و اقشار مختلف مردمی و متخصصان و نخبگان جامعه توصیف و اظهار کرد: با توجه به محدودیت جمعیت هلال‌احمر برای تأسیس شعب مستقل هلال‌احمر در برخی شهرستان‌ها و مناطق، راه‌اندازی خانه‌های هلال در محلات شهری، بخش‌ها و روستاها فرصت مناسبی برای اشاعه اهداف این جمعیت است.
جعفری در همین زمینه تأکید کرد: خانه‌های هلال دارای ساختار کاملا داوطلبی هستند و جذب نیروهای رسمی، پیمانی و قراردادی برای خانه‌های هلال موضوعیتی ندارد. وی توضیح داد: راه‌اندازی خانه‌های هلال تأثیر زیادی در گسترش و نهادینه‌کردن آموزش‌های خودامدادی و دیگرامدادی و انجام فعالیت‌های عام‌المنفعه و بشردوستانه در میان اقشار مختلف مردم و به‌ویژه مناطقی که دسترسی آنها به خدمات جمعیت هلال‌احمر محدودتر است، دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس تجمیع فعالیت‌های جوانان، امدادگران و داوطلبان در قالب یک تشکیلات منسجم و چابک را از دیگر اهداف راه‌اندازی خانه‌های هلال عنوان کرد. جعفری با قدردانی از رویکرد مثبت و حمایتی نماینده مردم شهرستان‌های آباده، خرمبید و بوانات در مجلس شورای اسلامی نسبت به جمعیت هلال‌احمر و تلاش گسترده وی در فراکسیون هلال‌احمر مجلس یادآور شد: براساس پیشنهاد دکتر زارع در جلسه هیأت‌مدیره جمعیت هلال‌احمر فارس، تأسیس خانه‌های هلال در سه بخش از شهرستان‌های حوزه انتخابیه و نمایندگی وی در دستورکار جمعیت قرار گرفت.


تعداد بازدید :  395