شماره ۴۱۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱ آبان
صفحه را ببند
کاروان ایران از ازبک‌ها سبقت گرفت
رکورد دوره قبل زده‌ شد

شهروند| کسب 21مدال باعث شد کاروان ایران در مجموع مدال‌ها، دستاوردش در دوره قبلی بازی‌های پاراآسیایی را تکرار کند. هرچند فقط رنگ 6مدال، طلا بود و کاروان ایران تا رسیدن به 27طلای دوره قبلی فاصله دارد.
رویای سوم شدن، تمام شد؟
هدفگذاری مسئولان ورزش جانبازان و معلولان، افزایش 27طلای دور قبلی و قرار گرفتن در رده سوم جدول مدالی بود اما با توجه به اتمام رقابت‌ها در روز جمعه و فاصله زیاد ما با دستاورد دوره گذشته و دارنده فعلی مقام سوم به نظر می‌رسد رتبه چهارم، رده نهایی کاروان در پایان رقابت‌های فردا باشد. محمدعلی ملک‌پور در پرتاب دیسک اف 55، محمد خالوندی در پرتاب نیزه کلاس اف 5‌، سجاد محمدیان در پرتاب وزنه کلاس اف 42، صادق بیت‌سیاح در پرتاب دیسک کلاس اف 41 و بالاخره دانیال سورانیان در پرتاب نیزه کلاس اف 35- 36، طلایی‌های پرتابگر ایران بودند. غیر از این افراد در سایر رشته‌ها، تنها سیدحامد صلحی‌پور در دسته 88کیلوگرم وزنه‌برداری به مقام قهرمانی رسید.
روز نقره‌ای
در دوومیدانی، احمد اجاقلو در رشته دوی 100متر کلاس تی47 نقره گرفت؛ درست مانند جلیل باقری در پرتاب دیسک کلاس اف55، آرین لطفی در پرتاب دیسک کلاس اف 11 و فائزه کرمانی در پرتاب وزنه کلاس اف 34.حامدعلیزاده در وزن 100- کیلوگرم جودوی نابینایان و کم‌بینایان با شکست از رقیب فینالیستش نقره گرفت و حمزه ندری در وزن 100+ هم سرنوشت مشابهی داشت. همچنین مجید فرزین در دسته 80- وزنه‌برداری گردن آویز نقره به دست آورد.
5 مدال برنز
کاروان غدیر روز چهارم، 5مدال برنز دریافت کرد.حسین سعیدی در دوی 100متر کلاس اف 12 و مهرداد کرم‌زاده در کلاس ب42 پرتاب وزنه به مقام سوم رسیدند. دیگر برنزی‌های ایران، مرضیه صدیقی در پرتاب نیزه کلاس اف 53- 54، مریم سلطانی در کلاس اف 34 پرتاب وزنه و محمد عابد در وزن 90- کیلوی جودو بودند. همچنین تیم فوتبال 5نفره نابینایان و کم‌بینایان 2 بر صفر مقابل ژاپن پیروز شد و مدال طلای این بازی‌ها را از آن خود کرد.
پرچمداری، جوانمردی
ساره جوانمردی که در رشته تیراندازی 2مدال طلا برای کشورمان به ارمغان آورد، فردا به‌عنوان پرچمدار ایران، پیشاپیش کاروان غدیر در مراسم اختتامیه حرکت می‌کند.
جدول مدال‌ها
 کاروان ایران در پایان روز چهارم با 18طلا، 39نقره و 23برنز بالاتر از ازبکستان به رده چهارم صعود کرد. چین با 128طلا، 71نقره و 37برنز بالاتر از کره‌جنوبی و ژاپن در آستانه قهرمانی است.


تعداد بازدید :  249