شماره ۱۱۵۷ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۴ تير
صفحه را ببند
ذره‌بين

غرق شدن پسر 33ساله در سد روستای «جاجا»
شهروند| پسر 33ساله‌ای در سد روستای جاجا در حسن‌آباد شهرستان تیران جان خود را از دست داد. غفور راستین، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در این‌باره گفت: «این حادثه روز جمعه به اورژانس 115 اعلام شد. پس از اعلام حادثه، واحد امدادی اورژانس به همراه دو تکنیسین به محل اعزام شدند اما پسر جوان جان خود را از دست داده بود.» روستای جاجا از توابع بخش مرکزی شهرستان تیران و کرون در 5 کیلومتری شمال‌غربی تیران، 27 کیلومتری نجف‌آباد و 55 کیلومتری اصفهان قرار گرفته است.

انتقام‌گیری اینترنتی جوان آبادانی
ایرنا| پسر جوان آبادانی که برای انتقام‌گیری، عکس‌های خصوصی یکی از بستگانش را منتشر کرده بود، دستگیر شد. چندی پیش مرد جوانی با حضور در اداره پلیس از ماجرای انتشار عکس‌های خصوصی و خانوادگی‌اش در شبکه‌های مجازی خبر داد. در همین راستا تیمی از ماموران پلیس فتا به دستور فرمانده انتظامی آبادان وارد عمل شدند. ماموران در این مرحله پی بردند که فرد ناشناسی اقدام به انتشار عکس‌های شخصی و خانوادگی این مرد کرده و همین باعث شده تا خانواده این مرد و بستگانش دچار اختلاف شوند. در ادامه ماموران بررسی فنی و تخصصی خود را آغاز کردند و پسر جوانی که عامل انتشار این عکس‌ها بود را شناسایی کردند. ماموران در این مرحله پی بردند که پسر جوان یکی از بستگان شاکی است که ابتدا سعی داشت خود را بی‌گناه معرفی کند اما وقتی در برابر مدارک و شواهد پلیسی قرار گرفت به اقدام خود اعتراف کرد. بنا به این گزارش، متهم در این مرحله برای تحقیقات بیشتر در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

سرقت محموله 19 تنی مس
شهروند| راز سرقت محموله 19 تنی مس به ارزش 6 میلیارد ریال با تلاش ماموران پلیس شهرستان اردکان فاش شد. سرهنگ سیدرضا صادقیان، فرمانده انتظامی شهرستان اردکان در این‌باره گفت: «با توجه به مراجعه فردی با سر و صورت زخمی و خون‌آلود به پاسگاه انتظامی عقدا و طرح شکایت مبنی بر سرقت محموله 6 میلیاردی مس از خودرو وی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. شاکی در اظهاراتش بیان کرد که یک محموله مس به وزن 19 تن را از استان‌های شمالی کشور بارگیری و به مقصد یزد حرکت کرده که در یکی از پارکینگ‌های بین راهی نزدیک اردکان، تعدادی ناشناس پس از ضرب و جرح وی اقدام به سرقت محموله خودرو کردند.» فرمانده انتظامی شهرستان اردکان در ادامه صحبت‌هایش گفت: «تحقیقات اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی و اظهارات ضد و نقیض شاکی نشانگر این بود که راننده خودرو قصد فریب ماموران را دارد. به همین دلیل ماموران پلیس بازجویی‌های تخصصی‌تر را آغاز کردند. با درایت کارآگاهان پلیس و بازجویی‌های فنی و تخصصی، درنهایت شاکی لب به اعتراف گشود و به فروش محموله 19 تنی مس در یکی از استان‌ها به مبلغ دو‌میلیارد و 500‌میلیون ریال اعتراف کرد. متهم پس از این‌که محموله 6 میلیاردی را به مبلغ دو‌میلیارد و 500‌میلیون ریال به فروش ‌رساند با خودرو خالی به این شهرستان آمد و با مجروح کردن خود به کلانتری عقدا مراجعه و طرح شکایت ‌کرد که با درایت و تیزهوشی ماموران پلیس پرده از راز سرقت برداشته شد.» فرمانده انتظامی شهرستان اردکان ادامه داد: «متهم روانه زندان و مالخر این پرونده نیز شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.»

5 برج مسکونی در لندن از ترس آتش‌سوزی تخلیه شد
صدها نفر از ساکنان 5 برج مسکونی در لندن به دلیل ترس از آتش‌سوزی از خانه‌های خود خارج شدند. شهرداری منطقه کمدن شامگاه جمعه اعلام کرد که 800 نفر از خانواده‌های ساکن در پنج برج مسکونی در این منطقه به دلیل ترس از وقوع آتش‌سوزی به مکان‌های موقت برای اسکان منتقل خواهند شد. «جورجیا گلود» رئیس شورای شهر منطقه کمدن در رابطه با این تصمیم گفت: «به دنبال آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شده است که روکش‌های بیرونی این ساختمان‌ها، مطابق با استانداردهای مورد نظر ما نبوده و در مقابل آتش‌سوزی مقاوم نیست. شهرداری منطقه کمدن تا انجام کامل تحقیقات که احتمالا چهار هفته طول خواهد کشید، مجبور به اتخاذ تصمیم بسیار سختی بوده است.» رئیس شورای شهر منطقه کمدن گفت: «حادثه آتش‌سوزی برج گرنفل همه چیز را تغییر داد. ما باید هر کاری که از دستمان برمی‌آید برای حفظ جان شهروندان انجام دهیم. من می‌دانم که این کار دشواری است، اما اعتقادی به ریسک کردن و به خطر انداختن جان شهروندان ندارم.» براساس گزارش‌های محلی، ساکنان برج‌های یاد شده قرار است تا انجام کامل تحقیقات به هتل یا اتاق‌های موقت منتقل شوند. آتش‌سوزی هفته گذشته در برج مسکونی گرنفل از طبقه چهارم این برج آغاز شد و سپس به طبقات فوقانی سرایت کرد. به گفته شاهدان، در زمان وقوع این آتش‌سوزی، آژیر حریق برج به صدا درنیامد و این درحالی است که‌ سال گذشته میلادی 10‌میلیون پوند هزینه تعمیرات این ساختمان شده است. طبق گزارش‌ها، این آتش‌سوزی از یک یخچال فریزر معیوب آغاز شد و با سرایت به روکش‌های آلومینیومی قابل اشتعال این بنا، به سایر طبقات سرایت کرد.


تعداد بازدید :  348