شماره ۴۱۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱ آبان
صفحه را ببند
امدادرسانی به 12 استان در محاصره سیل

شهروند| بارش‌های شبانه‌روزی باران 12 استان کشور را در محاصره سیل درآورد. باران‌های سیل‌آسا به استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اصفهان، ایلام، زنجان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، مازندران، همدان و قزوین آسیب رساند و عملیات سختی را پیش روی امدادگران هلال‌احمر قرار داد.
تیم‌های امداد و نجات در 31 شهرستان و 16 شهر و 68 روستا که دچار آسیب‌دیدگی شده بودند، 3300 نفر را تحت پوشش امدادرسانی قرار دادند. حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در مورد آب‌گرفتگی و سیل در سه روز اخیر گفت: بر اثر جاری شدن سیل 12 استان دچار حادثه شدند. وی افزود: استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اصفهان، ایلام، زنجان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، مازندران، همدان و قزوین در اثر جاری شدن سیل دچار آسیب شدند. او با بیان این‌که بر اثر این سیل 31 شهرستان و 16 شهر و 68 روستا دچار آسیب‌دیدگی شدند، گفت: امدادگران نسبت به امدادرسانی 3300 سیل‌زده اقدام کردند. وی در ادامه افزود: امدادگران نسبت به اسکان اضطراری 100 نفر و تخلیه آب از 280 منزل مسکونی در این مدت اقدام کردند.
جسد 3 دانش‌آموز
در‌ سیلاب ‌خرم‌آباد پیدا شد
جسد سه دانش‌آموز غرق‌شده در سیلاب رودخانه شوراب خرم‌آباد پیدا شد و تلاش برای یافتن معلم ادامه دارد. بر اثر شدت بارندگی و سیلابی شدن رودخانه شوراب در اطراف شهر خرم‌آباد، دوشنبه‌شب (28 مهر) خودرو سواری پژو 405 به همراه سرنشینان در این رودخانه غرق و ناپدید شد. در این حادثه، راننده پژو کاظم صفرزاده که مدیر و معلم منطقه عشایری بوده به همراه 3 تن از شاگردانش به نام‌های وحید سپهوند، امین قوچی و امین رحیمی غرق شدند. گفته می‌شود این معلم قرار بوده یکی از دانش‌آموزان را با همراهی 2 دانش‌آموز دیگر به دلیل بیماری به مراکز درمانی منتقل کند که در مسیر دچار حادثه شدند.
روز سه‌شنبه جسد یک دانش‌آموز و صبح چهارشنبه نیز جسد 2 دانش‌آموز دیگر با کمک نیروهای امدادی و مردمی پیدا شد. تلاش برای یافتن معلم غرق‌شده این دانش‌آموزان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به کاهش شدت بارندگی و حجم سیلاب، جسد این معلم تا پایان وقت امروز پیدا شود.
امدادرسانی به خانوارهای سیل‌زده
 در کرمانشاه
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: بارش شدید باران در شهرستان‌های اطراف استان کرمانشاه خسارات جانی و مالی در پی داشت که امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر این استان اقلام زیستی را میان سیل‌زدگان توزیع کردند. عادل شفیعی با اشاره به سیلاب ۲ روز گذشته شهرستان‌های اطراف این استان، افزود: عشایر کپرنشین در شهرستان ثلاث باباجانی که در حاشیه مسیر سیلاب اسکان گزیده بودند به علت بارش شدید باران و پایین آمدن گل‌ولای از دامنه کوه متاسفانه متحمل خسارات جبران‌ناپذیری شدند. وی با بیان این‌که شهرستان ثلاث باباجانی از مناطق کوهستانی است، اظهار کرد: مادری با فرزندان ۳ساله و ۹ماهه خویش در کپر ساکن بوده‌اند که پس از ورود سیلاب و گل‌ولای به داخل محل سکونت، جهت درخواست کمک از همسایه‌ها از آن‌جا خارج شده و در همین هنگام متاسفانه سیلاب با شدت بیشتری کپر را از زمین جدا کرده که متاسفانه دو کودک جامانده قربانی می‌شوند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه ادامه داد: پس از اطلاع‌رسانی سانحه سیلاب، تیم عملیاتی سیلاب متشکل از ۴ نیروی متخصص همراه با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و پس از انجام عملیات امدادی ۲ کودک را به مسئولان مراجع قانونی تحویل دادند.


تعداد بازدید :  120