شماره ۴۱۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱ آبان
صفحه را ببند
قاچاقچی مواد در بزرگراه صدر تحت تعقیب قرار گرفت
7شلیک پلیس برای توقف سلطان

یکی از موادفروشان شمال شهر تهران در تعقیب و گریز پلیسی با شلیک ۷ گلوله به دام افتاد.
در پی تماس‌ها و گزارشات مکرر مردمی درخصوص فعالیت یکی از توزیع‌کنندگان مواد مخدر ملقب به «سلطان» در حاشیه بزرگراه صدر، ماموران کلانتری 124 قلهک، رسیدگی به موضوع و دستگیری وی را در دستور کار خود قرار دادند. با بررسی موضوع توسط یگان تخصصی، ماموران این یگان به محل مورد نظر مراجعه کردند و در ادامه تحقیقات خود، موفق به شناسایی سلطان شدند. پس از شناسایی متهم و در زمانی که ماموران قصد داشتند برای دستگیری وی وارد عمل شوند، سلطان متوجه حضور ماموران شد و از محل گریخت. با فرار سلطان از دست ماموران، درحالی‌که وی با خودروی خود که در مسیر غرب به شرق بزرگراه صدر در حرکت بود، ماموران به تعقیب وی پرداختند. متهم بدون توجه به فرمان ایست پلیس، درصدد فرار بود.  به دنبال عدم توجه این متهم به فرمان ایست پلیس، ماموران مجبور به استفاده از سلاح برای متوقف کردن وی شدند و در اولین اخطار، دو تیر هوایی با اسلحه کمری و در مرحله بعد دو تیر به سمت خودروی وی شلیک کردند. درپی عدم توجه متهم به اخطار ایست پلیس و شلیک هوایی ماموران و همچنین انجام حرکات خطرناک و مارپیچ در طول بزرگراه صدر، ماموران مجبور به استفاده از سلاح کلاشینکف شدند و با شلیک 3 تیر هوایی، آخرین اخطار را به وی دادند که متهم مجبور به توقف خودرو و ماموران موفق به دستگیری وی شدند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بازرسی اولیه از متهم و خودروی وی، ماموران موفق به کشف نزدیک به 30 گرم مواد مخدر از زیر صندلی راننده شدند که متهم پس از تشکیل پرونده به منظور تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران پایگاه سوم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ قرار گرفت.

مرد آفریقایی کلاهبردار دلار سیاه بود
اکیپی از پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا در یک قرار ملاقات صوری، کلاهبردار دلار سیاه را به دام انداخت. 24 مهرماه‌ سال‌جاري در پي تماس يکي از شهروندان تهراني مبني بر اينکه يک تبعه افريقايي قرار است با وي معامله دلار سياه داشته باشد، موضوع در دستور کار پليس مهاجرت و گذرنامه قرار گرفت بررسی‌ها نشان می‌داد مرد شاکی ‌سال گذشته نيز با همين عنوان در دام افتاده و مبلغ 100 ميليون تومان از وي کلاهبرداري شده است؛ امسال نيز گروه جديدي قصد داشتند این مرد را طعمه قرار دهند و تحت عنوان تجارت لوازم يدکي داخل خودرو قصد انجام اعمال کلاهبردارانه داشتند. با هماهنگي‌هاي صورت‌گرفته، قرار ملاقات صوري در يکي از محلات جنوب تهران با اين افراد گذاشته شد. اکيپي از پليس مهاجرت در محل حاضر و يک نفر از اتباع افريقايي را که کاغذهاي سفيد و سياه به‌عنوان دلار سياه و ادوات جعل به همراه داشت، دستگير کردند. در تحقيقات بعدي مشخص شد که این کلاهبرداران 3 نفر بودند و 2 نفر از آنان يک هفته قبل کشور را ترک کرده و نفر سوم يا همان جاعل اصلي پس از دستگيري به مقام قضایي معرفي شد. اين مرد داراي سوءسابقه نبوده اما از مدت اعتبار حضور متهم پرونده، 15 روز گذشته و اقامت غير قانوني داشته است. رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا، با بیان این خبر گفت: اگر افرادي توسط اين فرد مورد کلاهبرداري قرار گرفته‌اند يا اطلاعاتي در اين‌خصوص دارند با شماره تلفن 88804948 تماس گرفته يا جهت طرح شکايت به دادسراي ناحيه 30 (امور بين‌الملل) مراجعه کنند.


تعداد بازدید :  232