شماره ۱۱۵۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱ تير
صفحه را ببند
تصمیم انقلابی کی‌روش و پیروانی برای تیم‌ملی امید
راه صعود به المپیک هموار شد

شهروند| با دعوت شدن بازیکنانی که پیش از این در تیم‌ملی فوتبال جوانان حضور داشتند به تیم امید برای استارت رسمی این تیم مشخص شد کارلوس کی‌روش با همکاری مربیان پایه قصد دارند روی صعود به المپیک 2020 توکیو برنامه‌ریزی کنند.
21 بازیکن جوان در تیم امید
روز گذشته از سوی امیر حسین پیروانی اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم‌ملی امید اعلام شد که 21 بازیکن دعوت شده از جمع 26 بازیکن، بازیکنان تیم‌ملی جوانان و یا همان بازیکنان تیم زیر 20‌سال ایران هستند و دیگر بازیکنان دعوت شده یعنی 5 بازیکن دیگر زیر 23‌سال هستند. صادق محرمی، میلاد سرلک، مهدی امینی، سیدمجید حسینی  و علی قلی‌زاده 5 بازیکن زیر 23‌سال هستند و همان‌طور که اشاره شد 21 بازیکن دیگر بازیکنان تیم‌ملی جوانان در جام‌جهانی کره‌جنوبی و یا همان بازیکنان زیر 20‌سال هستند. این تصمیم، یک تصمیم انقلابی و شاید یک نوع ریسک و آینده نگری در فوتبال است که برای اولین بار در تاریخ فوتبال کشومان پیاده می‌شود که البته در دراز مدت فوتبال ایران از این تصمیم منتفع خواهد شد.
آینده‌نگری
واقعیت این است که بازیکنان تیم‌ملی جوانان از نظر شرایط سنی می‌توانند ایران را در بازی‌های مقدماتی المپیک 2020 و در صورت صعود در این بازی‌ها همراهی کنند و اگر امیر حسین پیروانی همه نفرات دعوت شده تیم فعلی‌اش را از جمع بازیکنان زیر 23‌سال انتخاب کند، آنها تنها در ژانویه 2018 می‌توانند تیم‌ملی امید را در بازی‌های قهرمانی زیر 23‌سال همراهی کنند و بعد از این بازی‌ها باید از تیم کنار روند چون شرایط سنی‌شان به آنها اجازه نخواهد داد برای بازی‌های المپیک 2020 ریجستر شوند.

هموارشدن راه صعود به المپیک
شاید حضور با بازیکنان 19ساله (البته برخی از بازیکنان تیم‌ملی جوانان 18 ساله هستند مثل مهدی قا ئدی و حتی 17 ساله مثل محمد سلطانی مهر...) در بازی‌های قهرمانی زیر 23‌سال آسیا نتیجه‌ای برای ایران به همراه نداشته باشد چون بازیکنان حریف 4‌سال بزرگ‌تر از ایرانی‌ها هستند و این سبب انتقاداتی هم از سوی رسانه‌ها علیه امیرحسین پیروانی شود اما یک واقعیت شیرین در پس این تصمیم نهفته است و این‌که تیم زیر 20‌سال ایران که همان تیم المپیک 2020 است، با شرکت در بازی‌های زیر 23‌سال قهرمانی آسیا باتجربه‌تر خواهد شد و راه صعود به المپیک طبیعتا هموارتر خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  276