شماره ۴۱۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱ آبان
صفحه را ببند
ادعای داعش درخصوص دستیابی به محموله تسلیحاتی آمریکا برای کرد‌های کوبانی

شهروند | داعش ادعا می‌کند محموله هوایی تسلیحاتی که از سوی آمریکا برای کرد‌های مدافع کوبانی ارسال شده ‌بود به منطقه موردنظر نرسیده و به دستان این شبه‌نظامیان افتاده ‌است. تصاویر ویدئویی منتشر شده از سوی داعش در روز گذشته یکی از شبه‌نظامیان این گروه تروریستی را نشان می‌دهد که در منطقه‌ای بیابانی در کنار چند جعبه قرار دارد که به یک چتر نجات متصل شده‌اند. این جعبه‌ها محتوی سلاح‌هایی هستند که برخی از آنها نو و برخی دیگر فرسوده‌اند و در جعبه‌ شکسته دیگری نیز نارنجک‌های دستی به چشم می‌خورند.
پنتاگون، در واکنش به انتشار این ویدیو از تحقیق و بررسی این تصاویر خبر داد اما با این حال اذعان کرد که یکی از محموله‌های ارسالی به کرد‌ها مفقود شده ‌است. این موضوع در صورت تأیید، فناوری‌های پیشرفته نیروی هوایی آمریکا را زیر سوال خواهد برد.
«جان‌ کربی»، سخنگوی پنتاگون از بررسی این ویدیو توسط متخصصان خبر داد و گفت: «من مطمئن نیستم که این یکی از محموله‌های ارسالی باشد.» «جان‌ کربی» با تأیید این‌که سلاح‌هایی که در این ویدیو نشان داده‌ می‌شود از همان نوع تسلیحاتی است که آنها برای کرد‌ها ارسال کرده‌اند، گفت: «بنابر‌این امکان چنین اتفاقی خارج از دایره احتمالات نیست.» وی ادامه داد: «هرچند ما بسیار مطمئنیم که نزدیک به تمامی این محموله‌ها به دست افراد موردنظر رسیده‌است. ما تنها درجریانیم که یک محموله به مقصد نرسیده‌ است.»
گروه تروریستی داعش در اقدامی در جهت تکذیب ادعاهای آمریکایی‌ها مبنی بر این‌که سلاح‌ها و کمک‌های این کشور به نیروهای این گروه نرسیده است، با انتشار ویدیویی اعلام کرد که مقادیر زیادی اسلحه، مهمات و کمک‌های غذایی دیگر را که آمریکایی‌ها ظاهرا برای کردهای مدافع شهر «کوبانی» سوریه از طریق هواپیما فرستاده بودند، به دست آورده است.
از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه که از مخالفان حمایت از کرد‌های درگیر جنگ با داعش بود نیز پرتاب سلاح و مهمات برای کرد‌های شمال سوریه توسط آمریکا را اقدامی اشتباه خواند و گفت: نمی‌داند که چرا کوبانی برای آمریکا تا این اندازه اهمیت دارد.
اردوغان که در جریان دیدار از لتونی سخن می‌گفت، اظهار داشت که هرگونه اعطای کمک به گروه کردی پ.وای.دی در سوریه، منجر به تقویت گروه تروریستی پ.ک.ک خواهد شد.
خبرگزاری رویترز به نقل از رئیس‌جمهوری ترکیه عنوان کرد که بخشی از این تسلیحات به دست نیروهای گروهک تروریستی داعش
 رسیده است.


تعداد بازدید :  108