شماره ۴۱۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱ آبان
صفحه را ببند
خبر

رئیس قوه قضائیه در جلسه شورایعالی قضایی:  نمی گذاریم فتنه گران دوباره سربرآورند و فتنه‌گری کنند
آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه روز گذشته مسئولان عالی قضایی با یادآوری تلاش‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی برای راه‌اندازی دانشگاهی اسلامی، این اقدام را از نشانه‌های اهتمام ایشان به فرهنگسازی دانست و گفت: اندیشه‌ای که پشت این تلاش‌ها نهفته بود، یعنی بینان‌گذاری افکار اسلامی در دانشگاه، از توجه خاص ایشان به فرهنگ‌سازی و تفکر اسلامی در جامعه حکایت دارد.  به گزارش خبرگزاری میزان، رئیس دستگاه قضا در ادامه سخنان خود با تأکید بر این‌که دستگاه قضایی ایستادگی در برابر فتنه‌ها را دستور کار خود قرار داده است و در این راه از هیچ ملامتی خوفی ندارد، گفت: فتنه‌گرانی که می‌خواهند قد علم کنند بدانند که نخواهیم گذاشت دوباره سر برآورند و فتنه‌گری کنند.  قوه قضائیه از هجمه‌هایی که دائماً هم تشدید می‌شود واهمه‌ای ندارد؛ هجمه‌ها ما را در مسیری که می‌پیماییم قاطع‌تر و جازم‌تر می‌کند زیرا راهی را که انتخاب کرده‌ایم براساس عقیده و بصیرت بوده است و در این راه با استواری قدم گذاشته‌ایم.  آیت‌الله آملی لاریجانی همچنین حکم اخیر مقام معظم رهبری درباره دوره جدید فعالیت شورایعالی انقلاب فرهنگی را مورد توجه قرار داد و گفت: نکات مطرح‌شده در این فرمان بیانگر اهمیت فرهنگ در انقلاب اسلامی است.  

در نامه رئیس‌جمهوری به رئیس‌مجلس
سرپرست دانشگاه تهران به‌عنوان وزیر علوم معرفی شد
شهروند| سومین وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی شد.  حسن روحانی رئیس‌جمهوری، روز گذشته در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس، محمود نیلی‌احمدآبادی را برای اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
29مردادماه امسال نمایندگان مجلس در جلسه استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم دولت روحانی، در کمتر از یک‌سال رأی به برکناری او دادند.  پس از آن حسن روحانی، محمدعلی نجفی را به‌عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب کرد تا سرانجام دیروز پیش از پایان مهلت 3ماهه، نیلی به‌عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شود. محمود نیلی‌احمدآبادی، زاده ۱۳۳۵ در اصفهان، استاد تمام مهندسی متالورژی و مواد دانشکده فنی دانشگاه تهران، رئیس سابق این دانشکده و سرپرست دانشگاه تهران است.
یک عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی صلاحیت محمود نیلی وزیر پیشنهادی علوم دولت در نیمه دوم آبان ماه انجام خواهد شد.

سیدمحمد خاتمی: امیدواریم مجلسی آرام و معتدل به‌وجود آید
رئیس دولت اصلاحات گفت:  اصلاحات باید رویکردش رو به مردم باشد و کمک کند بدبینی‌های احتمالی که نظام نسبت به این جریان پیداکرده، حذف شود. به گزارش ایلنا، سید محمد خاتمی در دیدار با اعضای شورای هماهنگی دانشجویان اصلاح‌طلب با بیان این مطلب گفت: همه جریانات باید گفتمان خاص خود را داشته باشند و با آن گفتمان شناخته شوند. گفتمان مجموعه‌ای از اندیشه و رویکرد است و در مورد اصلاح‌طلبی باید مشخص کنیم که این گفتمان چیست؟ البته در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته است و ماهیت و رویکرد اصلاح‌طلبی روشن است گرچه هنوز هم باید در این زمینه کار کرد.  رئیس‌جمهوری اسبق کشورمان افزود:  امام(س) جمهوری اسلامی را مطرح کردند نه خلافت اسلامی و امروز هم شاهد این هستیم که گروه‌هایی تحت عنوان خلافت اسلامی چه بر سر اسلام و مردم‌ آورده‌اند و می‌آورند. امام این موضوع را مطرح کردند چراکه مطمئن بودند جمهوریت به همان معنایی که در سطح جهان مطرح است دقیقاً با اسلام و دین سازگار است؛ اگر تعبیری از دین ارایه شود که با جمهوریت سازگار نیست آن تعبیر از اسلام لااقل از نظر انقلاب ما نادرست است.  رئیس دولت‌های هفتم و هشتم در آخرین بخش از سخنان خود به تبیین جایگاه جریان اصلاحات پرداخت و با تصریح این نکته که هر جریانی ممکن است اشتباهاتی داشته باشد و ما منکر اشتباهات خود نیستیم، ادامه داد: ولی می‌توان به اطلاعات و آماری که چه در دولت قبل و چه امروز منتشر می‌شود مراجعه کرد و به‌راحتی به این نتیجه اذعان کرد که عملکرد دولت اصلاحات درخشان‌ترین عملکرد در دوران پس از جنگ در بسیاری از حوزه‌ها بوده است.  خاتمی ادامه داد: اصلاحات باید رویکردش رو به مردم باشد و کمک کند بدبینی‌های احتمالی که نظام نسبت به این جریان پیداکرده، حذف شود. اگر چنین نشود، نتیجه‌ای جز واگذاری عرصه به تندروهای مسئولیت‌ناپذیر جامعه حاصل نخواهد شد و این هم به زیان مردم است و هم به زیان نظام. اصلاح‌طلبان در عرصه‌های مختلف باید زمینه تعامل و گفت‌وگو با همه جریانات سیاسی معتدل را ایجاد کنند. البته این به معنای ائتلاف مستقیم نیست؛ اما می‌توان در حین رقابت، با احزاب و گروه‌های دیگر همکاری و همراهی داشت.  خاتمی سخنان خود را با این جملات پایان داد که مجلس نباید در انحصار گروهی تندرو و انحصارطلب باشد و امید است گروه‌های اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرا و عقلای متعلق به هر جناح و گرایشی بتوانند مجلسی آرام و معتدل به وجود آورند.

 


تعداد بازدید :  248