شماره ۱۱۵۴ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
ناکامی پرسپولیس برای فرار از حاشیه خلیج‌فارس
عمان بازهم میزبان ایرانی‌ها شد

شهروند|  بعد از چند هفته گمانه‌زنی درنهایت نماینده ایران در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تصمیم گرفت مثل دفعات قبلی از تیم عربستانی در عمان میزبانی کند.
بی‌توجهی به تأکید فدراسیون
با این‌که بعد از صعود پرسپولیس به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و مشخص‌شدن قرعه این تیم برای رویارویی با الاهلی، فدراسیون فوتبال تأکید کرده بود سرخپوشان در کشورهای آسیای میانه میزبانی کند، بار دیگر نماینده ایران عمان را به‌عنوان میزبان بازی خود مقابل نماینده عربستان معرفی کرد. پرسپولیسی‌ها که هفته گذشته از امکانات قرقیزستان بازدید کرده بودند،‌ بازی رفت خود را با الاهلی عربستان 31 مردادماه و از ساعت 22 در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط برگزار خواهند کرد.
دلایل انتخاب عمان
بعد از انتخاب عمان به‌عنوان کشوری که کمتر هوادار ایرانی در آن یافت می‌شود و برای عربستانی‌ها نیز از هر نظر شرایط خوبی دارد، باشگاه پرسپولیس با انتقاداتی روبه‌رو شد. با این‌که پندار خمارلو، مدیرروابط عمومی پرسپولیس که به قرقیزستان هم سفر کرده بود، به تشریح دلایل انتخاب عمان پرداخت: «چند فدراسیون مثل ازبکستان و ترکمنستان به چند مرحله نامه‌نگاری اصلا پاسخ ندادند. کشور قرقیزستان تنها گزینه‌ای بود که نسبت به این امر پاسخ مثبت داد و ما برای بررسی امکانات ومذاکرات راه بیشکک شدیم و در آن‌جا شاهد استقبال از این امر بودیم. در جریان بازدید شرایط امنیتی و هتل‌ها خوب بود اما زمین مسابقه اصلا شرایط مناسب نداشت. زمین در بعضی نقاط چمن نداشت و بدتر این‌که ناهمواری‌ها وچاله‌های زیادی داشت. ما روی گزینه‌هایی مثل قطر و لبنان هم فکر کردیم اما عربستان با آنها نیز مشکل سیاسی دارد. حتی به مالزی هم فکر کردیم که کادرفنی به‌خاطر بُعد مسافت آن را قبول نکرد. به این ترتیب ما به گزینه عمان برگشتیم که در موارد قبلی همکاری خوبی با ما داشتند.»

 


تعداد بازدید :  228