شماره ۱۱۵۴ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
داورزنی: باید به او زمان بدهیم
ابقای کولاکوویچ در تیم‌ملی والیبال

شهروند|  نتایج ضعیف تیم‌ملی والیبال ایران در لیگ جهانی 2017 شایعه تغییرات در کادرفنی و بازیکنان این تیم را ایجاد کرد اما رئیس فدراسیون و سرمربی تیم‌ملی بر ادامه روند فعلی تأکید کردند.
اعتماد کولاکوویچ به شاگردانش
با این‌که در روزهای اخیر انتقادات زیادی نسبت به سیستم و نفرات مدنظر کولاکوویچ در لیگ جهانی از سوی کارشناسان مطرح شده بود، سرمربی مونته‌نگرویی ایران در مصاحبه‌ای با رد انتقادات اعلام کرد؛ با همین روش به کارش در ایران ادامه خواهد داد: «من به این بازیکنان ایمان دارم و تا می‌توانم تغییری ایجاد نخواهم کرد. البته قصد دارم از تیم امید ایران بازیکنانی را به رده بزرگسالان دعوت کنم که مشغول آماده‌سازی برای مسابقات قهرمانی جهان هستند. پس از اتمام مسابقات آنان اگر فرصت باقی باشد، از آنان در تیم خود بهره خواهم برد. درباره کادرفنی هم باید بگویم من از داشتن چنین کادری راضی هستم. یک کادر حرفه‌ای کنار هم جمع شده‌ایم. البته باید کار و تلاش خود را افزایش دهیم تا نتیجه بهتری بگیریم.»
رأی داورزنی به ابقای سرمربی
محمدرضا داورزنی سرپرست فدراسیون والیبال مثل سال‌های اخیر سعی کرد از انتخابش دفاع کند: «باید به کولاکوویچ زمان داد، چراکه نزدیک به 2ماه است سرمربی تیم‌ملی شده و بیشتر با داده‌های مربیان قبلی در لیگ جهانی حضور پیدا کرده است. وی هنوز بازیکن جدیدی به تیم‌ملی معرفی نکرده، باید کمی صبر کرد و به وی زمان داد تا بتوان عملکرد نهایی خودش را نشان دهد. اصلا بی‌انگیزگی و بازیکن‌سالاری را قبول ندارم و بازیکن‌ها تمام تلاش خود را در زمین انجام دادند اما زمانی که یکی، دوبار توپ‌هایشان در زمین حریف نخوابید یا دریافت‌های مناسبی نداشته باشند، از نظر روحی به هم می‌ریزند و نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند.»
در انتظار تغییر نباشیم؟
از صحبت‌های سرمربی و رئیس فدراسیون والیبال اینطور به نظر می‌آید که نباید در مسابقات آتی تیم‌ملی انتظار تغییر آنچنانی در ترکیب تیم‌ملی داشته باشیم. کولاکوویچ که اعلام کرده به بازیکنانش ایمان دارد و داورزنی هم فعلا به او زمان خواهد داد. اولین مسابقاتی که بلندقامتان در آن شرکت خواهند کرد، انتخابی قهرمان جهان در مردادماه است و سپس در شهریورماه در رقابتی سطح بالاتر یعنی جام بین قاره‌ای به میدان می‌روند. باید دید کولاکوویچ با گذر زمان و آنالیز عملکرد شاگردانش تصمیم به تغییرات می‌گیرد یا این‌که با همین بازیکنان قصد دارد رو به پیشرفت حرکت کرده و نظر علاقه‌مندان به والیبال را نسبت به عملکرد خودش تغییر دهد.

 


تعداد بازدید :  221