شماره ۱۱۵۴ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
نتایج خوب تیم‌ملی، انتظارات فدراسیون از اسپانسر البسه را بالا برد
پایان همکاری با آدیداس؟

شهروند| حالا که تیم‌ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی‌روش با اقتدار کامل به جام‌جهانی 2018 روسیه صعود کرده، فدراسیون فوتبال ایران برای همکاری با آدیداس و عقد قرارداد نهایی شرط و شروط جالب توجهی گذاشته است. به این صورت اگر آدیداس حاضر نشود خواسته‌های مدیران فوتبال ایران را اجرایی کند،‌ احتمال این‌که تاج دستور بدهد مسئولان به سراغ مذاکره با گزینه‌های دیگر بروند، زیاد است.
توافق قبلی پرید!
پیش از این مدیران فدراسیون فوتبال و آدیداس توافق کرده بودند که در اردیبهشت‌ماه قرارداد نهایی همکاری را امضا کنند، اما درنهایت در ایران تصمیم گرفته شد که همه چیز به بعد از مشخص‌شدن سعود قطعی ایران به جام‌جهانی دنبال شود. پیش از این طبق توافق انجام‌شده آدیداس بدون این‌که ریالی پول و جایزه نقدی به فدراسیون پرداخت کند، تا پایان جام‌جهانی 2022 قطر فقط نقش تامین‌کننده البسه تیم‌های ملی فوتبال ایران را ایفا می‌کرد. در این بین حتی توافق شده بود آدیداس برای صعود تیم‌ملی با پیراهن‌های این شرکت به جام‌جهانی روسیه و قطر هیچ پولی پرداخت نکند، اما این توافق برای قبل از صعود بود. حالا که ایران به اوج دوران فوتبالی خود در رده ملی بزرگسالان رسیده و دومین تیم صعود‌کننده به جام‌جهانی بعد از برزیل لقب گرفته‌، همه چیز تغییر کرده است. ازجمله شرط و شروط و خواسته‌های مدیران فوتبال ایران از آدیداس!
اعلام شرایط جدید به آدیداس
چندی پیش شروط جدید مهدی تاج و همکارانش از طرف تیم حقوقی فدراسیون فوتبال به نمایندگان حقوقی شرکت آدیداس داده شده و قرار است آنها پس از بررسی خواسته‌های جدید ایران، تصمیم نهایی برای ادامه مذاکرات را بگیرند. به این ترتیب که نمایندگان دو طرف با بسته پیشنهادی نهایی خود در جلسه‌ای حضوری پیش‌نویس نهایی قرارداد را برای امضا در صورت توافق آماده کنند. از طرفی وکیل فدراسیون فوتبال هم با تأیید این خبر به رسانه‌ها اعلام کرده، حالا فوتبال ایران هم مثل آدیداس از برند‌های فوتبال جهان به حساب می‌آید و شرکت‌های زیادی خواهان همکاری در زمینه تأمین البسه ورزشی شده‌اند.
توضیح مدیرحقوقی فدراسیون فوتبال
صفی‌الله فغان‌پور وکیل حقوقی فدراسیون فوتبال درباره شرایط فعلی به وجود آمده گفته است: «شرایط ما فرق کرده و دیگر حاضر نیستیم به هر قیمتی فقط یک قرارداد امضا کنیم و قطعا شرایط تازه‌تری داریم که آنها را به نمایندگان حقوقی شرکت آدیداس اعلام کرده‌ایم و درحال بررسی آن هستند. برخلاف اخبار منتشرشده در رسانه‌ها مذاکرات به خوبی درحال انجام است. ما به راحتی از حقوق واقعی فوتبال ایران در این قرارداد نمی‌گذریم و به دنبال تأمین منافع فوتبال ایران در تمام زمینه‌ها ازجمله دریافت پول و پاداش نقدی در کنار البسه خواهیم بود. ما دوست داریم قرارداد با آدیداس با شرایطی که داریم، نهایی شود. اما آنها باید خواست فوتبال ایران را اجرایی کنند.»

 


تعداد بازدید :  253