شماره ۱۱۵۴ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
ویترین ایران

آغاز پرداخت سپرده‌های خرد فرشتگان
ایلنا|  تعیین تکلیف سپرده‌های تا مبلغ ۵۰۰‌میلیون ریال تعاونی منحله فرشتگان پیش از عید سعید فطر آغاز خواهد شد. فرشاد حیدری معاون نظارتی این بانک از صدور مجوز ۶۰ شعبه جدید برای موسسه اعتباری کاسپین خبر داد و گفت: تا روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه ۶۰ شعبه به چرخه فعالیت موسسه کاسپین اضافه خواهند شد و با آغاز به کار این شعب، تعداد شعب این موسسه به ۸۰ شعبه می‌رسد. بر این اساس، این موسسه قادر خواهد بود با سرعت بیشتری سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان را تعیین تکلیف کند.

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون بودجه 96
ایرنا|  معاون اول رئیس‌جمهوری تصویبنامه هیأت وزیران درباره آیین‌نامه اجرایی بند (و) تبصره (5) قانون بودجه‌ سال 1396 کل کشور را برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد. طبق این ابلاغیه اقلام بدهی و طلب دولت به اشخاص متقاضی که مربوط به دستگاه ‌اجرایی خاصی نباشد و یا توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط اعلام نشده باشد، با تأیید سازمان حسابرسی، بدهی و طلب قطعی دولت تلقی می‌شود. از طرفی وزارت اقتصاد مجاز است نسبت به تسویه مطالبات قطعی دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی که در اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر وارتقای نظام ‌مالی کشور، به شرکت‌های دولتی منتقل شده است از محل واگذاری شرکت‌های دولتی از طریق صدور اوراق تسویه خزانه اقدام کند.

ایرانی‌های بازداشتی عربستان صیادند
ایرنا|  اردشیر یاراحمدی مدیر روابط‌عمومی شیلات استان بوشهر گفت: ادعای مسئولان عربستان‌سعودی مبنی بر دستگیری سه نظامی ایرانی در نزدیکی میدان نفتی مرجان واقعیت ندارد بلکه این افراد صیادان بوشهری هستند. او افزود: دو قایق صیادی جمعه شب هفته گذشته از اسکله صیادی جفره بوشهر عازم صیدگاه‌های حوزه سرزمینی شده بودند که قایق آنها دچار نقص فنی شده بود و به دلیل مواج‌بودن دریا، جریان آب آنها را به مرزآبی عربستان برده بود. او یادآور شد: پس از رفع نقص فنی و در زمان بازگشت به سمت حوالی چاه‌های میدان نفتی فروزان (متعلق به جمهوری اسلامی ایران) گارد ساحلی کشور عربستان به سمت آنها شلیک کرده بود. یکی از تیرها پس از عبور از بدنه قایق به ناحیه کمر یکی از صیادان بوشهری اصابت کرد و منجر به فوت وی شد. او با بیان این‌که دیگر سرنشین این قایق صبح شنبه هفته جاری جسد پدرش را با همان قایق به اسکله جفره بوشهر منتقل کرد، اضافه کرد: از سرنوشت صیادان دیگر که در محاصره گارد ساحلی عربستان بودند نیز اطلاع دقیق و موثقی در دست نیست.

شکایت از کشورهای آلاینده دریای خزر
مهر|‌ مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر با بیان این‌که ۸۶۵ کیلومتر از سواحل دریای خزر دچار آلودگی‌های نفتی است، از تشکیل کمیته‌ای برای تدوین خسارت وارده به دریای خزر و شکایت از کشورهای آلوده‌کننده خبرداد.
داریوش یوسفی کبریا، درباره آلودگی‌های نفتی دریای خزر افزود: حل این معضل نیازمند برنامه‌ریزی پایش جامع به لحاظ آلودگی است به نحوی که در سواحل حفاظت شده ایران و مناطق ساحلی کشور دیده‌بانی ملی را ثبت کنیم و مدیریت یکپارچه در بحث آلودگی نفتی را در سواحل دریای خزر داشته باشیم.


تعداد بازدید :  204