شماره ۱۱۵۴ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
آژير

«افزایش دما» عامل عدم مهار آتش‌سوزی جنگل پرتغال
سازمان آتش‌نشانی پرتغال در پی افزایش دما و وزش باد در مناطق جنگلی از شعله‌ور شدن مجدد آتش‌سوزی جنگل لیسبون ابراز نگرانی کرده و اعلام کرده است که دمای هوا، کنترل آتش‌سوزی را دشوار کرده است.مقامات پرتغال در ارتباط با حریق جنگل‌های این کشور اعلام کردند «افزایش دمای هوا در محدوده جنگل، شرایط را برای کنترل آتش‌سوزی‌ها دشوار کرده است.»سازمان آتش‌نشانی پرتغال اعلام کرده است: «حدود 70‌درصد آتش خاموش شده و تحت کنترل است اما به علت وزش باد و افزایش دما نگرانی‌هایی از شروع دوباره آتش‌سوزی و اوج گرفتن مجدد آن وجود دارد.»

اسیدپاشی روی زن جوان در بسطام
شهروند|  پسر جوان پس از اسیدپاشی روی یک زن از سوی پلیس بسطام دستگیر شد.حیدر آسیابی، دادستان عمومی و انقلاب سمنان با اعلام این خبر گفت: «متهم این پرونده جوان 27 ساله‌ای است که اقدام به اسیدپاشی به سر و صورت زن جوانی کرده که از بستگان او بوده است. این متهم بلافاصله پس از ارتکاب جرم دستگیر شد، اما هنوز به دلیل و انگیزه اصلی خود اقرار نکرده است.»به گفته دادستان سمنان، تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

انتقال سه بیمار از طریق اورژانس هوایی دزفول
شهروند| اورژانس هوایی دزفول صبح دیروز، روز پرکاری را پشت سر گذاشت و سه مصدوم را به بیمارستان انتقال داد.محمودی‌نژاد، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دزفول در این‌باره گفت: «با تماس‌های تلفنی اهالی منطقه چشمه مورمور از نقاط صعب‌العبور شمال دزفول، تیم اورژانس هوایی به همراه تکنیسین‌ها به محل اعزام شدند. بیمار، مادری باردار بود با درد زایمان و اورژانس هوایی پس از انجام اقدامات بالینی و درمانی مورد نیاز، این مادر باردار را به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل کرد. در ماموریت دوم، تماس‌هایی از سوی اهالی روستای صلواتی با مرکز اپراتور دزفول از درد زایمان مادر باردار و سقوط پسر بچه‌ای 3 ساله از اسب و آسیب به سر وی حکایت داشت. اورژانس هوایی مادر باردار و پسر بچه مصدوم را به بیمارستان بزرگ دزفول (دکتر گنجویان) منتقل کرد.»

 


تعداد بازدید :  202