شماره ۱۱۵۴ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
مینا احمدی، جوان نمونه هلال‌احمر استان تهران از آرزوها و فعالیت‌های خود به «شهروند» می‌گوید
دنیای دلسوزی‌ها

تهمینه انصاری- شهروند| اسمش «مینا احمدی» است؛ سن‌و‌سال زیادی ندارد و 24 بهار از عمرش را پشت سر گذاشته. او کارشناس مترجمی زبان انگلیسی است و از دانستن زبان دوم در جمعیت افتخارات فراوانی را از آن خود کرده. احمدی که هلال را انتخاب دوم هر جوان می‌داند، در ادامه از آرزوها و فعالیت‌های خود به «شهروند» گفته است.
  آغاز عضویت شما در جمعیت هلال‌احمر چگونه رقم خورد؟
پس از احساس نیاز به تعالیم امدادی در مواجهه با یک تصادف، تصمیم گرفتم تا دوره‌های مقدماتی کمک‌های اولیه را بگذرانم. وارد هلال‌احمر شدم و پس از آن به مسابقات رقابت مهر راه یافتم. بعد از آن موجبات آشنایی من با جمعیت و بسیاری از فعالیت‌ها و نقش جوانان در هلال‌احمر فراهم شد. هرچه گذشت، علاقه‌ام بیشتر شد، به‌گونه‌ای که خانواده من هم جزوی از خانواده بزرگ هلال‌احمر شدند.
  درحال حاضر در جمعیت به چه کاری مشغول هستید؟
درحال حاضر به‌عنوان دبیر شورای مرکزی کانون‌های جوانان استان تهران و همچنین درحوزه آموزش و پژوهش سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر مشغول خدمت هستم.
  چه افتخاراتی از زمان حضور شما در هلال، کارنامه عضویت شما را درخشان کرده است؟
حضور و خدمت در جمعیت هلال‌احمر توفیق بزرگ است که نصیب هرکسی نمی‌شود. دبیر مجمع کانون‌های جوانان، نجاتگر دوم، کسب رتبه‌هایی در رشته‌های چادرزنی، اسکان اضطراری و زبان انگلیسی در مسابقات مختلف جمعیت هلال‌احمر، شرکت در دوره‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های بین‌المللی مختلف، بازدید و حضور در پایگاه‌های امدادونجات جاده‌ای نوروزی و آموزش طرح‌های راهنمای مسافرین نوروزی و پایگاه‌های پوشش امدادی و کسب مدارک دوره‌های تخصصی و آموزش امداد و کمک‌های اولیه ازجمله افتخارات عضویت من در جمعیت است.
  جایگاه جوانی مثل خودتان را که وارد جمعیت می‌شود، در چه سطحی می‌بینید؟
جوانان هلال‌احمر درتمامی فعالیت‌ها درهمه ایام حسن‌نیت و میزان علاقه‌مندی خود را به جمعیت و خدمت‌رسانی به مردم نشان داده‌اند. اکثر جوانان عضو ترجیح می‌دهند بیشتر زمان خود را در جمعیت که خانواده دوم هر یک از اعضاست، بگذرانند. بسیاری از جوانان توانسته‌اند تا نقش مدیریت و راهبری را در جمعیت تمرین کنند که این می‌تواند آینده‌ای درخشان برای جامعه رقم بزند.
به نظر من هلال‌احمر پشتوانه‌ای قوی برای جوانان است؛ چراکه جوانان در این ارگان توانمند می‌شوند و مسئولیت‌پذیری را تمرین می‌کنند تا بتوانند نقش‌های بزرگتری درجامعه ایفا کنند. جمعیت هلال‌احمر در هر قسمتی شامل بهترین‌هاست. دنیایی از خوبی‌ها و ایثار و دلسوزی‌ها. سازمان جوانان نیز به‌عنوان درگاه ورودی این جمعیت نقش مهمی را در ترویج فرهنگ بشردوستی و نیکوکاری در بین جوانان دارد و با تنوع در برنامه‌های هیجان‌انگیز و با شور و نشاط جوانانی را تربیت می‌کند که جزو بهترین‌ها هستند.
جوانان سرمایه‌های بزرگ و بدنه این سازمان معرفی می‌شوند و قطعا فعالیت‌های آنها بر سایرین و جامعه تاثیرگذار خواهد بود. فعالیتی همچون مشارکت در برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد می‌تواند سبب تشویق سایر افراد در امور پیشگیری شود یا آموزش‌هایی چون دادرس که توسط جوانان انجام می‌گیرد، تأثیر بیشتری بر فراگیران خواهد داشت؛ چراکه از بهترین نوع آموزش‌ها، آموزش همسانان می‌باشد که به خوبی در سازمان جوانان درحال اجراست.
  از زمان ورود شما به هلال‌احمر دغدغه اصلی شما چه بوده است؟
از زمانی که با اصول و ارزش‌های هلال‌احمر آشنا شدم، تلاش کردم چه در هلال‌احمر چه در زندگی شخصی‌ام، پایبندی به ارزش‌ها را تمرین کنم و می‌توانم بگویم دغدغه اصلی‌ام این است همه جوانان این اصول را بشناسند و تمرین کنند؛ چراکه توانمندشدن، مدیرشدن و پیشرفت‌کردن بدون حفظ ارزش‌های انسانی ارزشمند نخواهد بود.
  بهترین فعالیتی که در هلال داشتید، چه بوده است؟
تعدد طرح‌ها و فعالیت‌ها به‌گونه‌ای است که انتخاب بهترین میان آنها بسیارسخت است. احساس می‌کنم حضور در برنامه‌های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی و پایگاه امدادونجات جاده‌ای یا برنامه‌هایی در زمینه کاهش مصرف موادمخدر تأثیر زیادی بر من داشته‌اند.
  از لحظات به یادماندنی که در جمعیت داشته‌اید، برایمان بگویید.
هر فعالیتی که انجام داده‌ام، به نوبه خود از بهترین‌ها هستند و برای من خاطرات زیادی به همراه داشته‌اند، چراکه معتقدم ما انسان‌ها خود خاطره می‌سازیم و هر لحظه از زندگی خود را می‌توانیم تبدیل به یک خاطره ماندگار کنیم. شاید بتوانم بهترین آن را زمانی بدانم که احساس کردم مفید هستم و در یک تصادف جاده‌ای حین سفر خدمت‌رسانی کردم. انسان‌های بزرگ همواره در اندیشه دیگرانند و دل در گرو خدمت به مردم می‌نهند.
از این‌که خداوند مهربان توفیق خدمت‌گذاری را به من عطا کرده، شکرگزار و قدردانم. اکنون احساس می‌کنم مسئولیتم بیش از پیش است و باید تلاش بیشتری کنم. از تمامی عزیزانی که از بدو ورودم به این جمعیت به من کمک کرده‌اند، تشکر می‌کنم. همچنین از همسر عزیزم نیز تشکر می‌کنم که همیشه یار من بوده و مرا در تمامی فعالیت‌ها و امور داوطلبانه تشویق کرده است.


تعداد بازدید :  309