شماره ۱۱۵۳ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
ویترین ایران

راه‌اندازی
 نخستین مخزن اضطراری آب تهران
تسنیم|  نخستین مخزن و سامانه آبرسانی اضطراری کشور امروز با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در آبفای منطقه یک تهران به بهره‌برداری می‌رسد. این مخزن با ظرفیت 100‌هزار لیتر برای شرایط خاص مانند وقوع حوادث طبیعی طراحی شده است و در شرایط بحرانی در سه روز ابتدایی برای ١١هزار نفر به ازای هر نفر سه لیتر در روز آب مورد نیاز را تأمین می‌کند.

بیشترین خارجی‌های ساکن ایران افغانی‌اند
تسنیم|  براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵؛ اتباع افغانستان، عراق و پاکستان بیشترین جمعیت افراد خارجی ساکن در ایران را به خود اختصاص داده‏‌اند. براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 و نتایج جدول «جمعیت برحسب جنس، سن و تابعیت» از مجموع افراد ساکن در ایران در زمان سرشماری، یک‌میلیون و 583‌هزار و 979 نفر تابعیت کشور افغانستان، 34‌هزار و 532 نفر تابعیت کشور عراق و 14‌هزار و 320 نفر تابعیت کشور پاکستان را داشته‏‌اند. همچنین یک‌میلیون و 242‌هزار و 332 نفر با تابعیت افغانستان در نقاط شهری (78 درصد) و 340‌هزار و 968 نفر در نقاط روستایی زندگی می‌‏کنند.

تصویب لایحه 5/1میلیارد دلاری اشتغال روستایی
ایرنا|  غلامرضا کاتب، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی لایحه 1.5‌میلیارد دلاری توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال در مناطق روستایی و عشایری کشور را برای ‌سال 96 مصوب کرد. او با بیان این‌که نگاه قوای مقننه و مجریه در ‌سال 96 تقویت اشتغال روستایی با اعطای تسهیلات کم‌بهره و هدفمند است، اظهار داشت: روستانشینان باید قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مهم توسعه‌ای خود را شناسایی کنند و با یک رویکرد هدفمند در آبادانی کشور نقش‌آفرینی کنند.

قاچاق خاک صادرات سیمان را کم کرد
مهر|  داریوش مهاجر، دبیرکل کنفدراسیون صنعت ایران افزایش قاچاق خاک را عامل کاهش صادرات سیمان کشور معرفی کرد و گفت: دولت باید برای قاچاق خاک یک فکر جدی کند. او به موضوع حمایت از تولید داخل اشاره کرد و گفت: طی دهه‌ها و نسل‌ها برتری کالای فرنگی نسبت به کالای ایرانی در اذهان مردم نهادینه شده است. با طرح این موضوع که کالای ایرانی بخریم نمی‌توانیم مردم را به سمت تولید داخل سوق بدهیم. به فرهنگسازی در همه ابعاد نیاز داریم و تمام قوا و ارکان کشور و رسانه‌ها باید در این راستا گام بردارند. تنها در این صورت و با طی زمان و صرف انرژی می‌توان به تولید داخل کمک کرد.

ماموریت جهانگیری به سیف و طیب‌نیا
مهر|  معاون اول رئیس‌جمهوری در بخشنامه‌ای، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی را مجاز دانست تا از محل منابع داخلی خود، نسبت به تسویه بدهی ناشی از تعهدات با صندوق بین‌المللی پول اقدام کنند. طبق این بخشنامه متولیان پولی و مالی کشور مجازند تا از محل منابع داخلی خود به تأمین و پرداخت مبلغ چهار‌هزار و ده‌میلیارد و نهصد و سه‌میلیون و ششصد و پنجاه و یک‌هزار و چهل و هفت ریال، بابت تسویه بدهی ناشی از تعهدات ایران به صندوق بین‌المللی پول به منظور تعدیل ارزش ریالی اقدام کنند.


تعداد بازدید :  434